Stille 19" switch 1000 mbit laag verbruik

Pagina: 1
Acties:

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Ben op zoek naar een 19" switch, die eigenlijk aan de volgende voorwaarde moet voldoen.
  • Geruisloos (liefst geen koeler, gaan toch weer kapot)
  • Laag stroom verbruik (prive gebruik, moet mijn eigen stroom betalen
  • 19" omdat dit mooi in het plafond van mijn meterkast past, langs het patchpaneel
  • 1000 mbit (gericht op de toekomst)
  • managable is niet belangrijk
Ik heb al verschillende leveranciers bekeken, maar alleen Asus vermeld wat het stroomvebruik is. Over koeling is helemaal niets te vinden. Op sommige foto's is wel te zien of ze een koeler gebruiken, maar van niet alle switches is de achterzijde te zien.

Heeft of weet iemand toevallig een switch die aan bovenstaande eisen voldoet.

Het aantal poorten is niet erg belangrijk, maar 24 poorten zit wel interessant uit, maar krijg ze toch nooit vol.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• voodoo202
Ervaring met deze switches, de prijs valt ook binnen het budget, en ze hebben inderdaad geen cooling. Heb het merk HP niet bekeken wel Cisco, Linksys, Asus, Belkin. Maar daar was maar weinig te vinden over geluid en verbruik.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vraag je om ervaringen? Want HP switches zijn retestabiel en al even zo snel. Ga je je geen buil aan vallen. En mocht 'ie toch kapot gaan: levenslange garantie. Ik gebruik ze eigenlijk overal voor.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 12-11-2008 22:49 ]

• voodoo202
Er staat wel dat ze horizontaal gemonteerd dienen te worden Die van mij hangt dus op zijn kop, in het plafond van de meterkast, zou dit nog belemmeringen opleveren ? De coolers van de cisco switch die ik nu heb gaan binnen 2 maanden een hoop herrie maken. Maar de HP's zijn cooler loos.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mwah, ik weet niet precies hoe de koelerloze versies zitten in de ventilatieroosters (ik heb een 1800 op kantoor van een oudere revisie die nog wel ventilators heeft), maar ik neem een beetje aan dat de bovenkant gewoon dicht is en de achterkant en zijkant voorzien zijn van gaatjes. In dat geval is op z'n kop hangen dus koeltechnisch voordelig.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
ik heb de 1800-24g sinds afgelopen dinsdag bij mij hangen. En in de handleiding stond ook aangegeven hoe je hem verticaal kon bevestigen aan zn oortjes, dus dat lijkt me niet zo'n probleem. Als je in de pricewatch kijkt zie je dattie bij redcoon het goedkoopste is. Daar heb ik hem aangeschaft, ging vrij rap, goed verpakt, is kortom aan te raden.

Verder issie best wel manageble, leuke vlan mogelijkheden, voor een thuissituatie leuk om mee te prutsen, ik gebruik hem om een apart voip netwerk dr op na te houden. Afsluitend, HP is HP, oerdegelijk, retestabiel en doet gewoon werk

*edit*
dr zitten wat koelsleufjes onderop in mijn herinnering, voor de rest helemaal dicht en aan de bovenkant het mooie procurve logo O+

[ Voor 10% gewijzigd door nielsl op 13-11-2008 10:16 ]

• voodoo202
Dan denk ik dat ik ook maar voor de 1800 ga, want volgens mij is dit de enige die zonder ventilator is. In ieder geval de andere merken willen hier niks over bekend maken in de standaard documentatie. En het stroomverbruik valt volgens mij ook wel mee. Bedankt voor jullie informatie

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Die HP 1800 is inderdaad erg goed en stabiel voor het geld.

De chipset is er een die ook in oa. Linksys (de SLM's, weliswaar een kleinere versie) en bepaalde SMC gigabit switches zit. De webinterface van een HP 1800 en een SMC GS24C Smart is in ieder geval eng hetzelfde op wat functies na, lijkt wel een stock firmware :)

• voodoo202
Nog een laatste vraag, heeft iemand ervaring met zelf hardware bouwen. Ik heb namelijk verschillende wiznet's in gebruik. Maar om een of andere duistere reden kan ik deze nooit aansluiten op mijn Cisco Switch. Als ik deze aansluit op mijn asus 8 port bureau switch, dan werken ze altijd perfect. En bij andere mensen die een switch of router hebben, werken ze ook perfect, maar deze zijn allemaal unmangable.

Ligt dit probleem dan aan de Cisco Switch of aan het Managable zijn van een switch.

Ik heb trouwens mijn bureau switch weer doorverbonden met die cisco switch, Mijn computer is rechtstreeks aangesloten, en ik kan mijn zelfbouw projecten wel altijd benaderen als hij aan de bureau swithc hangt. Maar het link lampje op mijn dhz project gaat nooit branden, als deze rechtstreeks is aangesloten op de cisco.

Het is namelijk straks de bedoeling dat deze apparaten rechtstreeks worden aangesloten, op de HP switch. Het bureau model is alleen om te testen, zodat ik niet alles opblaas.

-Edit

Ik heb de HP gekocht, perfect apparaat helemaal geruisloos. Hij is eenvoudig in alle posities te installeren. dus op de kop is geen probleem. Mijn Wiznets werken ook perfect. Bedankt voor de informatie

[ Voor 9% gewijzigd door voodoo202 op 23-11-2008 23:09 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Neuh, tenzij de configuratie dusdanig brak/anders is dat eea. niet wil linken met elkaar. Het 'zou' gewoon moeten werken ;)

Speel eens met verschillende UTP kabels (cross/straight), en het forceren van een poortje op een bepaalde snelheid of juist laten autosensen?

Die mini tsja.. dingetjes die je aan je LAN kan hangen zien er erg tof uit, wat doe je ermee?

• voodoo202
Yapser schreef op donderdag 13 november 2008 @ 23:23:
[...]

Die mini tsja.. dingetjes die je aan je LAN kan hangen zien er erg tof uit, wat doe je ermee?
Ik heb er een gekoppeld aan mijn thermostaat. Ik heb de draaiknop van de thermostaat vervangen door een digitale potmeter, en die digitale potmeter stuur ik aan via de wiznet en een Atmega168. Daarmee kan ik dus via internet de thermostaat besturen.

Ik heb er een puls teller mee gemaakt, deze telt het aantal pulsen wat de gasmeter geeft, en de watermeter.

Relais bordje, kun je via internet je computers aanzetten, of andere dingen schakelen.

Eigenlijk zijn de mogelijkheden eindeloos.
Pagina: 1