Paar dagen geleden de Lamabox gekregen, andere gebruiker kreeg hem niet aan de praat. (Ja ja ik weet het.. een Lamabox…)
Mijn idee is om hem via een netwerkkabel aan de pc te koppelen om zo bestanden erop over te tanken. Daarna de Lamabox als een externe hardeschijf aan de TV te hangen. Ik maak dus via de Lamabox geen gebruik van het internet. Op de Lamabox zijn er twee menu’s van belang.
Instellingen: Netwerk, Internet, Afstandbediening, DVD speler.
Alles is groen (teken dat het werkt) behalve het internet.
IP: 192.168.1.72
ID: 2006.0202.16+
Netwerkinstellingen op de Lamabox:
DHCP: Uit
IP: 192.168.1.72 (zelf aangemaakt)
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.254
Echter kan ik hem op de pc niet herkennen of vinden. Pingen naar het ip zegt mij dat er geen verbinding is. Echter geeft de Lamabox dit wel aan. Wat doe ik fout en hoe zoek in op mijn PC naar de Lamabox die verbonden is met mijn pc via de netwerkkabel.
Windows XP SP 2
Mijn idee is om hem via een netwerkkabel aan de pc te koppelen om zo bestanden erop over te tanken. Daarna de Lamabox als een externe hardeschijf aan de TV te hangen. Ik maak dus via de Lamabox geen gebruik van het internet. Op de Lamabox zijn er twee menu’s van belang.
Instellingen: Netwerk, Internet, Afstandbediening, DVD speler.
Alles is groen (teken dat het werkt) behalve het internet.
IP: 192.168.1.72
ID: 2006.0202.16+
Netwerkinstellingen op de Lamabox:
DHCP: Uit
IP: 192.168.1.72 (zelf aangemaakt)
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.254
Echter kan ik hem op de pc niet herkennen of vinden. Pingen naar het ip zegt mij dat er geen verbinding is. Echter geeft de Lamabox dit wel aan. Wat doe ik fout en hoe zoek in op mijn PC naar de Lamabox die verbonden is met mijn pc via de netwerkkabel.
Windows XP SP 2