Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] NTLDR is missing, bootmenu werkt wel gewoon.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn desktop verschijnt na het booten de mededeling dat NTLDR ontbreekt, graag CTRL-ALT-DEL...

Wanneer ik via F12 naar het bootmenu ga, aangeef van HD te willen booten dan start Windows XP probleemloos op. Ik heb de "standaard" oplossing ( NTLDR, NTDETECT.COM en BOOT.INI kopieren) al geprobeerd zonder resultaat.

Iemand een suggestie?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
FIXBOOT/FIXMBR doen via de recovery console?

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
thanx, maar ook dat is al geprobeerd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Na het "AVG feest" is de partitie afgelopen maandag zelfs geformatteerd en opnieuw WinXP geinstalleerd...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

bootcfg /rebuild
Maar ik weet niet wat je gedaan hebt. Heb je multiboot etc (bootmenu ?)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:29:
thanx, maar ook dat is al geprobeerd ;)
Allemaal leuk en aardig, maar als je zelf niet aan komt zetten met alles wat je al geprobeert hebt en wat je configuratie is.. sjah. Dan blijft het giswerk.

Wat zoiets ook vaak veroorzaakt is de verkeerde harde schijf als eerste in de lijst van disks hebben in de BIOS (boot order).

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie, je brengt me op een idee met de bootorder....het zou kunnen dat in het verleden de sata kabels op het moederboard omgeprikt zijn ( 2 schijven met elk een eigen connector op het MoBo). Ik zal vanavond eens kijken of het daar wellicht iets mee te maken heeft....
Pagina: 1