Intel Celeron Tualatin @1.2GHz problemen

Pagina: 1
Acties:

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:52
hallo. :)
Ik had laatst eens zin om te beginnen om te overklokken. Ik heb dus een ouwe computer uit het stof gehaald. na wat prutsen heb ik gevonden dat je via zogenaamde Microdips kon overclocken door simpelweg de dingetjes erop heen en weer te schuiven in de goede combinatie. (Overclocken via de BIOS ging niet) Zo heb ik hem op 1.6GHz gekregen. Daarna heb ik hem zo'n kwartier in de gaten zitten houden. Geen vast lopers en dergelijke en de temperatuur was gewoon gebleven. Maar net is hij een keer vastgelopen bij normaal internetten. Dus had ik hem in de standaardmode teruggezet. Maar toen ik weer in Everest naar de CPU informatie wilde kijken liep die weer vast. Ik vraag me af of iets iets fouts heb gedaan?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
1 keer vastlopen kan toch gebeuren kijk eerst maar eens dat die dat niet weer doet.
Misschien komt het ook wel door het geheugen, dus test het eens met Memtest en CPU testen kan met een programma zoals Orthos. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• ikt
Tsja, nu zijn er geen vastlopers meer, maar als ik de computer probeer af te sluiten blijft het 'Windows is shutting down' berichtje staan terwijl de computer al uit had moeten zijn. Maar dat kan zijn doordat ik in Windows zelf had zitten prutsen, morgen maar eens die programma's deïnstalleren.

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-01 21:56
Bios update niet een oplossing? je zult wel met floppy's enzo moeten klooien, maar aangezien je dat ding toch uit het stof hebt gehaald moet dat niet zo'n probleem zijn qua risico.

• ikt
Het probleem is dat ik de nieuwste BIOS voor dat moederbord al heb. En die is al 6 jaar oud.

• ikt
Hallo. Sorry dat ik dubbelpost, maar ik heb 'nieuws'. Ik werk nu succesvol met een kloksnelheid van de CPU op zo'n 1.6GHz. Geen vastlopers. Nu heb ik in de handleiding gevonden dat je de 'Jumperfree' mode kunt activeren om gewoon via de BIOS te kunnen overklokken. Ik heb het dus gedaan zoals aangegeven in de handleiding, alleen wilt de computer dan helemaal niet booten. Dus vanaf hier loop ik vast. Iemand ideeën? :D

Edit: Zojuist heb ik lopen testen met Orthos. Al na 1 minuut een foutmelding. En bij RAM al na 28 seconden.

Edit: Na een paar keer testen gaat het steeds sneller mis. xD?

Ohja, ik heb nog Everest, FireFox en de mappenkijker van Windows nog aanstaan. En nog een antivirus.

Edit3:
Het logje. En waar is stress.exe?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Type: Blend - stress CPU and RAM Min: 8 Max: 4096 InPlace: No Mem: 207 Time: 15
CPU: 1603MHz FSB: 133MHz [133MHz x 12.0 est.]
14-11-2008 16:32 
Launching 1 thread...
Using CPU #0
Beginning a continuous self-test to check your computer.
Press Stop to end this test.
Test 1, 4000 Lucas-Lehmer iterations of M19922945 using 1024K FFT length.
FATAL ERROR: Rounding was 0.4999988041, expected less than 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.
Torture Test ran 0 minutes 11 seconds - 1 errors, 0 warnings.
Execution halted.

Edit 4:
Damnit, computer liep net vast na 36 seconden. :(

Edit 5:
Yay, ik ben er eindleijk achter gekomen hoe ik de JumperFree mode kan gebruiken om in de BIOS zooi zelf te kunnen instellen. Maar met hoeveel volt moet erbij om het stabiel te kunnen laten werken? Ik heb al 1.6V gedaan en de temperatuur is 5 graden omhoog geschoten. :D Ohja, ik wil niets te hoog uitproberen omdat dit mijn computer kan frituren. :D

Edit 6: WOOHOOO! Stabiel systeem. Al een kwartier lopen testen, geen fouten! :D

[ Voor 69% gewijzigd door ikt op 14-11-2008 21:24 ]

Pagina: 1