Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in huis met 3 andere studenten. Graag willen wij een server maken waar wij allemaal tegelijk remote op kunnen inloggen.

We hebben beschikking over:

Pentium 4 2.6 ghz

786 mb ram (binnenkort 2 gig)

40 gig hdd
120 gig hdd
130 gig hdd
250 gig hdd

Hetvolgende zouden wij willen:

Gekoppeld aan TV voor mediacenter
Gekoppeld aan printer (bereikbaar via netwerk)
Delen van bestanden via het netwerk bereikbaar en via ftp
Alle 4 tegelijk inloggen op de computer en allen een gepersonaliseerde account (via remote)

Wat moet ik hiervoor allemaal installeren? Het enige wat- ik eigenlijk als probleem beschouw is het allen tegelijk inloggen en de computer gebruiken met een eigen account.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:28:

Wat moet ik hiervoor allemaal installeren?
Gebruik je fantasie?

Ik zie eigenlijk niet in waarom wij met ideeën moeten komen terwijl je zelf enkel een boodschappenlijstje plaatst met wat je wil.
Wat let je om zelf eens te gaan zoeken naar mogelijke oplossingen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Een normale Windows XP installatie kun je "ombouwen" met een aangepaste versie van termsrv.dll (zoeken op Google doet wonderen). Als je die patch hebt gedaan kun je via RDP ieder met z'n eigen account -tegelijkertijd- laten inloggen.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:28:

Hetvolgende zouden wij willen:

Gekoppeld aan TV voor mediacenter < TV-out of HDMI
Gekoppeld aan printer (bereikbaar via netwerk) < rechtermuisknop op printer - kiezen voor delen
Delen van bestanden via het netwerk bereikbaar en via ftp < gedeelde map
Alle 4 tegelijk inloggen op de computer en allen een gepersonaliseerde account (via remote) < ga je niet blij van worden, maar je kunt wat tweaken aan RDP geloof ik
De uiteindelijke prestaties ga je niet vrolijk van worden waarschijnlijk, maar soit. Gewoon Windows er op zou ik zeggen, Windows XP Pro gaat zeker wel voldoen. Voor het FTP-gebeuren zou ik even kijken naar Filezilla.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:30:
[...]

Gebruik je fantasie?

Ik zie eigenlijk niet in waarom wij met ideeën moeten komen terwijl je zelf enkel een boodschappenlijstje plaatst met wat je wil.
Wat let je om zelf eens te gaan zoeken naar mogelijke oplossingen?
Zoals ik aangeef ging het mij met name om het tegelijk inloggen en gebruik maken van de computer.
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:31:
Een normale Windows XP installatie kun je "ombouwen" met een aangepaste versie van termsrv.dll (zoeken op Google doet wonderen). Als je die patch hebt gedaan kun je via RDP ieder met z'n eigen account -tegelijkertijd- laten inloggen.
Dank voor de tip! ik ga even googlen.
Martinator schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:33:
[...]

De uiteindelijke prestaties ga je niet vrolijk van worden waarschijnlijk, maar soit. Gewoon Windows er op zou ik zeggen, Windows XP Pro gaat zeker wel voldoen. Voor het FTP-gebeuren zou ik even kijken naar Filezilla.
het zal niet routine worden dat iedereen tegelijk inlogt, Iedereen beschikt over een eigen laptop. puur in case of emergency kan iedereen tegelijk bij zijn eigen bestanden.

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid RDP via de browser te starten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu via RDP met meerdere users tegelijk inloggen. Echter krijg ik het webbased gedeelte niet aan de praat. Ik heb IIS geinstalleerd vanaf de WinXP cd, en heb hem geactiveerd. als ik vervolgens naar http://localhost/tsweb ga krijg ik niet te zien.

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:37:
[...]

Ik kan nu via RDP met meerdere users tegelijk inloggen. Echter krijg ik het webbased gedeelte niet aan de praat. Ik heb IIS geinstalleerd vanaf de WinXP cd, en heb hem geactiveerd. als ik vervolgens naar http://localhost/tsweb ga krijg ik niet te zien.
Je moet niet alleen IIS installeren, he? Ook die Web based shit aanzetten als onderdeel van windows ;)

Verwijderd

Topicstarter
tim427 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:42:
[...]

Je moet niet alleen IIS installeren, he? Ook die Web based shit aanzetten als onderdeel van windows ;)
heb ik gedaan! (zoals het staat aangegeven op http://www.microsoft.com/...ert/northrup_03may16.mspx)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 01:04 ]

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Eerste hit op google geeft je je antwoord...

[ Voor 14% gewijzigd door pennenlikker op 14-11-2008 12:21 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom zou je uberhaupt tsweb installeren. Alleen het inlogscherm gaat via de browser, maar in feite gaat het gewoon via poort 3389 en kun je net zo goed de gewone ts-client gebruiken. Het scheelt ook weer behoorlijk wat resources door geen IIS te draaien.
Pagina: 1