[UBUNTU] als enige OS op macbook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Hey mensen,

Ik vraag me af of het mogelijk is om ubuntu als enigste OS op een macbook (santa rosa) te installeren. Ik heb het nu namelijk geprobeerd via de ubuntu 8.10 live CD maar dat wil niet echt lekker. Wel werkt het via bootcamp, maar dat is nou net wat ik niet wil. Kan iemand mij opheldering geven hoe ik dit werkend zou kunnen krijgen want nu blijft de macbook hangen op het grijse scherm en gebeurd er verder niets. (staat een knipperend mapje met een vraagteken erin)

Alvast bedank!

[ Voor 5% gewijzigd door CaVeFiSh op 12-11-2008 20:14 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

Je kan de livecd/Install DVD booten door "C" ingedrukt te houden.

Maak overigens eerst in OSX met bootcamp een partitie aan en verwijder vervolgens in de Linux installatie ook de OSX partitie (NIET de EFI partitie!). Dan heb je Linux als enige (:P) op je Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

das durven.. linux als enigste op je macbook :)
someday zal je wss toch sowieso windows of osx nodig hebben denk ik...maar in ieder geval veel succes!

Techno>Music

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

L i m a schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:49:
das durven.. linux als enigste op je macbook :)
someday zal je wss toch sowieso windows of osx nodig hebben denk ik...maar in ieder geval veel succes!
ten eerste kun je windows gewoon in een virtuele machine draaien, en ten tweede: why? er zijn tegenwoordig heel veel mensen die alles kunnen doen wat ze zouden willen met een linuxmachine hoor. Zelfs mensen die alleen maar vrije software willen gebruiken komen een heel eind tegenwoordig (met als belangrijke uitzondering flash, en troep die je nu eenmaal moet gebruiken zoals de belastingdienstsoftware).

It sounds like it could be either bad hardware or software

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Oke het is me gelukt!

Ik heb het als volgt gedaan: Ik heb die live cd erin geknald en alle partitie tabellen verwijderd. Tijdens de installatie verwijder je dus ook je MBR schijnt achteraf. Maargoed ik heb dus een progje gedownload genaamd Nefit en die op een cdtje gebrand. Opgestart vanaf de nefit cd en daarme de mbr gefixt. Daarna draait alles tot nu toe naar behoren en heb nog geen klachten gehad. Ben nu dus bezig om ubuntu verder te configureren.

De reden dat ik ubuntu draai:

Ik ben gewoon gek op linux omdat je dit helemaal kan aanpassen naar eigen wens. Ik heb een tijdje Mac OSX gedraait maar vond dat niet echt spannend ofzo. Ziet er allemaal leuk uit en als OS voldoet het vast aan de wensen van iemand die een stabiel en functioneel platform wilt... maar ik hou er wel van om gewoon lekker in me OS te knutselen en te scripten etc en dan komt linux toch eerder in aanmerking. Ik heb hiernaast ook nog een Windows PC waarop ik mijn foto's, mail en andere zaken op doe. Maar de Macbook is dus nu gepromoveerd tot linux bakkie. Ik deed er de laatste tijd toch niet al te veel mee en nu heeft die weer een functioneel nut ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:55
Software van de belastingdienst werkt ook op linux, doe dat al 2 jaar op linux.
Pagina: 1