• 2stimpy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 10:04
Als ik de workstation configuratie elders op het forum in vul in de pc builder van alternate maar dan met corsair 4gb ddr2 1066. Dan krijg ik de melding dat het niet jedec compatibel is en dat het ingesteld moet worden op een snelheid van 800 mhz. Ik vindt dit raar omdat de p5q wel 1066 aan moet kunnen.
Kan iemand mij uitleggen waar dit van komt?

Verwijderd

Alternate speelt op veilig en alles wat niet volgens de standaard is mag volgens hun niet. Gaat het werken? Waarschijnlijk wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 20:25 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Volgens mij gaat de Jedec specificatie maar tot 800MHz, alles daarboven is dus boven spec. Even googlen dus, dan weet je het zeker.

• 2stimpy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 10:04
In de workstation is ook de 800 mhz gebruikt in plaats van de 1066.
Wel raar want hij zou 1066 aan moeten kunnen.
Ik ben de hele avond al naar een duidelik antwoord aan het zoeken, tot nu toe nog weinig gevonden.
Het is een verschil van 20 euro in prijs, ik neem denk ik maar de gok.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 19:59
De alternate pc-builder geeft wel meer dingen niet aan. Veel kasten en moederborden kun je er ook gewoon niet in kiezen vanwege, volgens hun, bepaalde compatibiliteits issues. Ik gebruik die builder allang niet meer en kies de onderdelen gewoon lol. Kijk op de site van je moederbord wat er ondersteund word qau geheugen (QVL) en trek daaruit je conclusies. Waarschijnlijk gaat het gewoon werken ;)

één is geen, twee is één

Verwijderd

2stimpy schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:28:
In de workstation is ook de 800 mhz gebruikt in plaats van de 1066.
Wel raar want hij zou 1066 aan moeten kunnen.
Ik ben de hele avond al naar een duidelik antwoord aan het zoeken, tot nu toe nog weinig gevonden.
Het is een verschil van 20 euro in prijs, ik neem denk ik maar de gok.
Waarom zou je 1066mhz geheugen willen? Het is in real life applicaties niet sneller dan 800mhz. Op intels al helemaal niet.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:39:
[...]

Waarom zou je 1066mhz geheugen willen? Het is in real life applicaties niet sneller dan 800mhz. Op intels al helemaal niet.
Mwoah, een E8400 op 8x500+ is best leuk en niet altijd te doen met goed 800MHz geheugen (mijn Corsair XMS2 stopt bij ongeveer 500MHz, wellicht wil het wel draaien, maar dat doet mijn Q6600 niet op die FSB).

@2stimpy >>> Als je van plan bent om >450MHz FSB te draaien is het de moeite waard om te proberen, dat iets niet aan de specificatie voldoet hoeft niet in te houden dat het niet werkt. Check de QVL van je moederbord, kijk of het geheugen compatible is en ga ervoor. Een moderne Intel processor loopt meestal ook op 233/266/333MHz FSB, maar er zijn legio voorbeelden waar de processoren gewoon op 400/450/500MHz lopen, ook bepaald niet volgens specificaties.
Als je stock draait of niet verder dan een 400MHz FSB gaat dan is het denk ik de moeite en geld niet waard, de snelheidswinst is alleen te zien bij erg geheugen intensieve taken (een spelletje zal er bijvoorbeeld geen baat bij hebben, msn'en, internetten, dat soort zaken ook niet, bij video- of audiorendering wellicht een klein beetje) en zal hooguit enkele procenten opleveren.
Pagina: 1