Ik haal json data op met behulp van mootools en dit gaat prima.
Alleen nu zit vast met waarschijnlijk iets simpels.
Ik gebruik het volgende om de json data te verwerken:
Nu krijg ik netjes 5 alerts met de juiste data.
Alleen nu wil ik het woord achter de punt (voorbeeld: username) niet van te voren opgeven. Deze krijg ik op een andere manier. Maar als ik het volgende doe:
Krijg ik undefined te zien.
Ik heb het al geprobeerd met value, valueOf, get('wachtwoord'), maar niks schijnt te werken.
Ik haal wat er achter de punt moet namelijk uit het tabel waar de json data weer in moet komen. Maar doordat ik niet voor elkaar krijg om die row.username op een dynamische manier aan te spreken loop ik vast.
jsonObj.data[0]['username'] werkt ook niet. Wat ik begrepen had is doordat het om een object gaat en niet een array.
Alleen nu zit vast met waarschijnlijk iets simpels.
Ik gebruik het volgende om de json data te verwerken:
code:
1
2
3
| jsonObj.data.each(function(row) { alert(row.id +' '+ row.username +' '+ row.email); }); |
Nu krijg ik netjes 5 alerts met de juiste data.
Alleen nu wil ik het woord achter de punt (voorbeeld: username) niet van te voren opgeven. Deze krijg ik op een andere manier. Maar als ik het volgende doe:
code:
1
2
3
| var benaming = 'wachtwoord'; alert(row.benaming); |
Krijg ik undefined te zien.
Ik heb het al geprobeerd met value, valueOf, get('wachtwoord'), maar niks schijnt te werken.
Ik haal wat er achter de punt moet namelijk uit het tabel waar de json data weer in moet komen. Maar doordat ik niet voor elkaar krijg om die row.username op een dynamische manier aan te spreken loop ik vast.
jsonObj.data[0]['username'] werkt ook niet. Wat ik begrepen had is doordat het om een object gaat en niet een array.