Toon posts:

Problemen met VDDC 4870 met Accelero Twin Turbo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

In mijn eerste poging om zelf een systeem te maken dat een flink tijdje mee moet gaan, heb ik onder andere het volgende probleem:

Mijn Club3D 4870 512MB was nogal lawaaierig dus heb ik er een Arctic Cooling Accelero Twin Turbo custom koeler op gezet. Deze is inderdaad een stuk stiller en de GPU is koeler.

Maar.... het probleem zit hem in de voltage regulator. Deze worden extreem warm (100-110 en soms wel naar de 120) als ik Folding@Home @ GPU draai.

Idle zijn ze net onder de 60 graden.

Ik zit er nu over te twijfelen om deze toch wel goede kaart met custom cooling te vervangen voor een snelle nVidia, maar misschien hebben jullie nog ideeen?

Afgaande op het plaatje van http://images.hardwarecan...HD4870/PALITHD4870-19.jpg heb ik het RAM rondom de GPU gekoeld en de 5 kleine uitstekende blokjes die iets boven en links van het midden van het plaatje zitten (ik denk dat dit de VDDCs zijn).

Verwijderd

Klinkt alsof je gewoon te kleine sinks hebt.
Koop gewoon iets grotere sinks voor je VRM's...
Desnoods maak je ze passend met een dremel!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb je nog aanbevelingen voor merken/formaten? Er zit nu ongeveer 1 cm ruimte tussen de top van het koelblokje en de grote heatsink voor de hele kaart. Is het mogelijk om daar iets tussen te doen zodat de warmte aan de grote heatsink wordt doorgegeven? Of is dat juist slecht?

VDDCs zijn na het spelen van Left4Dead demo + FAH op 99 en 106 graden :X

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 19:30
koop die sinks van Zalman, kosten geen moer en kun je mooi inkorten (beter nog wat platter plooien)

Verwijderd

http://highflow.nl/index....t=products&product_id=387
Van swifftech... Mooier nog dan die van zallman ;)

Warmte doorgeven lijkt me niet echt top...
Wordt de core ook alleen maar warmer ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt.

Ik zie geen echt groot verschil met de dingen die er nu op zitten, maar ik ga denk ik 1 pakje kopen om te zien of het werkt. Anders wordt het wel een dure aangelegenheid...

Verwijderd

Topicstarter
Als follow-up (altijd goed toch?):
Ik had kleine heatsinks gekocht, maar deze vielen er ook af door de hitte (soms 140 graden).

Heb nu Zalman Thermal Glue erop met een heatsink van een oude CPU, die in 2 stukken is gesneden.
Met de fan op 75% blijven de VDDCs nu op 90 graden, op 95% load (Folding@Home).

Dus probleem is opgelost, hoewel ik de temperaturen eigenlijk te gek voor woorden vind... (koelcapaciteit is misschien verviervoudigd + hoge fan).

Later ga ik testen of het ook nog goed gaat bij een overclock.... maar wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

Bedankt :)

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Ik heb een Scythe Musashi op mijn HD4870 , ik heb de VRM tempratuur zelfs op 126 graden gezien terwijl ik er een koelblokje op heb zitten.

Ik moet ook zo'n custom made blokje maken :D .

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik had dit probleem ook met de VDDC temps, wel met een Watercool gpu blok. Mijn kaart is erdoor overleden en die zat maar net over de 100gr na 1 minuut stressen met Furmark :X

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Pagina: 1