Ik heb bij cool-prices.nl een moederbord en nog wat artikelen gekocht. Bij aankomst blijkt het moederbord DOA te zijn. Het moederbord heeft fysieke schade. De doos lijkt nog heel, maar ik vermoed dat de beschadiging in de fabriek al is opgetreden, maar dat terzijde.
Nu wil ik graag het moederbord retourneren en mijn geld terug vragen. Is dit mogelijk. Volgens hun algemene voorwaarden geldt hetvolgende:
Nu wil ik graag het moederbord retourneren en mijn geld terug vragen. Is dit mogelijk. Volgens hun algemene voorwaarden geldt hetvolgende:
Is dit nu ook van toepassing bij een DOA, of ben ik verplicht hen een kans te geven op vervanging van het product?12.1 Afnemer heeft recht op een afkoelperiode van 7 werkdagen na aankoop van producten. Afnemer dient binnen deze periode schriftelijke toestemming te vragen voor retourzending.
12.3 Zonder voorafgaande schriftelijke ontbinding door afnemer is Cool-Prices niet verplicht retourzendingen van afnemer te accepteren.
12.7 Producten dienen in ongeschonden, oorspronkelijke verpakking en compleet met alle toebehoren te worden geretourneerd.
12.8 In principe zal het oorspronkelijke bedrag van de factuur gecrediteerd worden, tenzij er zich tussentijdse prijsdalingen hebben voorgedaan. Dan zal het bedrag gecrediteerd worden naar de dagwaarde van het product.
12.9 Het product dient zorgvuldig en degelijk verpakt te zijn voor transport zonder stickers, stiftvermeldingen etc. Indien het product onzorgvuldig is verpakt, kunnen kosten voor herverpakking en reparatie worden doorberekend, omdat het product anders niet meer verkoopbaar is.