Wet Koop op Afstand bij een DOA

Pagina: 1
Acties:

• LuuT
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:27
Ik heb bij cool-prices.nl een moederbord en nog wat artikelen gekocht. Bij aankomst blijkt het moederbord DOA te zijn. Het moederbord heeft fysieke schade. De doos lijkt nog heel, maar ik vermoed dat de beschadiging in de fabriek al is opgetreden, maar dat terzijde.

Nu wil ik graag het moederbord retourneren en mijn geld terug vragen. Is dit mogelijk. Volgens hun algemene voorwaarden geldt hetvolgende:
12.1 Afnemer heeft recht op een afkoelperiode van 7 werkdagen na aankoop van producten. Afnemer dient binnen deze periode schriftelijke toestemming te vragen voor retourzending.
12.3 Zonder voorafgaande schriftelijke ontbinding door afnemer is Cool-Prices niet verplicht retourzendingen van afnemer te accepteren.
12.7 Producten dienen in ongeschonden, oorspronkelijke verpakking en compleet met alle toebehoren te worden geretourneerd.
12.8 In principe zal het oorspronkelijke bedrag van de factuur gecrediteerd worden, tenzij er zich tussentijdse prijsdalingen hebben voorgedaan. Dan zal het bedrag gecrediteerd worden naar de dagwaarde van het product.
12.9 Het product dient zorgvuldig en degelijk verpakt te zijn voor transport zonder stickers, stiftvermeldingen etc. Indien het product onzorgvuldig is verpakt, kunnen kosten voor herverpakking en reparatie worden doorberekend, omdat het product anders niet meer verkoopbaar is.
Is dit nu ook van toepassing bij een DOA, of ben ik verplicht hen een kans te geven op vervanging van het product? :?

Verwijderd

Volgens de wet koop op afstand mag je het zonder opgaaf van redenen terugzenden maar als die shop een fysiek kapot mobo aantreft gaan ze jou echt je geld niet teruggeven. Lijkt mij dat je het beste contact met de shop opneemt hierover. Waarom wil je ze niet de kans geven een goed mobo te leveren? Als jij denkt dat het in de fabriek is gebeurd kan de shop daar ook niks aan doen natuurlijk.

• bioscrasher
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 21:53

bioscrasher

Wie leert, die groeit

Al gebeld met deze luitjes?? Je kunt je natuurlijk van de domme houden maar je loopt dan idd het risico dat jij de schuld ervan krijgt....Al met al errug vervelend als particulier.
Als bedrijf kreeg ik óók wel eens zo'n mobo toegestuurd maar daar waren de leveranciers (groothandels) wel mee gewend om te gaan. Gewoon een nieuw bordje bestellen, een RMA aanvragen en opsturen nadat de oude vervangen was.
zo zie je maar dat je voor de laatste twee tientjes beter naar een mycom, paradigit of andere wiinkel kunt gaan als het om dit soort cruciale onderdelen gaat.

Veel sterkte en succes ermee!!

Nibe F2120-16, UKV300, SMOS40, RMU-S40, 10kWp, 15KVA / 30kWh Victron ESS

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:01

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:10:
Volgens de wet koop op afstand mag je het zonder opgaaf van redenen terugzenden maar als die shop een fysiek kapot mobo aantreft gaan ze jou echt je geld niet teruggeven. Lijkt mij dat je het beste contact met de shop opneemt hierover. Waarom wil je ze niet de kans geven een goed mobo te leveren? Als jij denkt dat het in de fabriek is gebeurd kan de shop daar ook niks aan doen natuurlijk.
ongeschonden, oorspronkelijke verpakking
Juist dat is meestal een breekpuntje :)
Dozen zijn meestal geseald. en onderdelen zitten ook weer in een geseald pakje.
Zodra je die opdoet is het natuurlijk geen Ongeschonden verpakking meer :), en dat is dan weer einde wet "Koop op Afstand"

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

heuveltje schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:17:
Zodra je die opdoet is het natuurlijk geen Ongeschonden verpakking meer :), en dat is dan weer einde wet "Koop op Afstand"
Dat grapje is al zo vaak afgeschoten en klopt gewoon niet. Je mag het product uitpakken en proberen; gebruik de zoekfunctie van het forum en zoek naar user StevenK. Maar ga svp niet het bovenstaande misverstand verspreiden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• LuuT
Ja, ik heb al gebeld. Ik moest vervolgens online een RMA formulier invullen en ik wacht nu inmiddels al twee dagen op een RMA nummer! Dat moet toch niet zo lang duren? Ik heb gebeld en ze vertelden dat het erg druk was, bla, bla. De termijn voor vervanging is 1 á 2 werkweken vanaf het moment dat het defecte artikel bij hun binnen is.

Als ik eerlijk ben heb ik daar geen zin in. Ik koop liever ergens anders een nieuw bordje, zodat ik hem morgen binnen heb! Heb weinig zin om in totaal 3 weken te moeten wachten.

Vandaar mijn vraag of ik het recht heb ook bij een DOA mijn geld terug te vragen. Alles is nog origineel. De stickers zitten zelfs nog op het moederbord. Ik haalde hem uit de zak en er vielen 3 condensators uit...

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]
Je bedoeld dat je dan geen beroep meer kunt doen op deze wet die juist bedoeld is om thuis de mogelijkheid te hebben het product te testen?

Lijkt me geen juiste aanname, eerder zou ik het zoeken in een foutieve algemene voorwaarde :)

Verwijderd

@heuveltje Ook als je de verpakking openmaakt mag je nog retourneren onder de wet koop op afstand. Het hele idee van de wet is juist dat je het product kan zien en testen. Zou een beetje zijn doel missen als je de verpakking niet open mag maken ;)

Anyway antwoord op de vraag van de TS:
JA, je kunt gebruik maken van de wet koop op afstand, echter als jij een kapot moederbord gaat terugsturen, kan je zelf ook wel bedenken wat de reactie van zo'n webshop daarover is. Dat staat garant voor een hoop gelazer. Kortom; neem eerst eens contact met ze op en kijk hoe je dit het makkelijkst kan oplossen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ongeschonden =! ongeopend ;)

edit beetje laat.

Maarja, vergelijk het met een spijkerbroek, maatje 32/34.
In een winkel zal je hem eerste passen (dus niet dragen), bij de neckerman kan dit pas als je hem binnen hebt (passen, dus niet dragen). Dat valt onder de koop of afstand.

Dat er tijd over RMA/DOA gaat is jammer, maar wel zo veilig voor beide partijen. Tot de dag dat de TPG spullen binnen een uur kunnen afleveren, blijf je dit houden. Mogelijk dat sommige bedrijven al direct een nieuwe opsturen is meer een extra dan een regel.

[ Voor 112% gewijzigd door SinergyX op 12-11-2008 19:31 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

LuuT schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:20:
Ja, ik heb al gebeld. Ik moest vervolgens online een RMA formulier invullen en ik wacht nu inmiddels al twee dagen op een RMA nummer! Dat moet toch niet zo lang duren? Ik heb gebeld en ze vertelden dat het erg druk was, bla, bla. De termijn voor vervanging is 1 á 2 werkweken vanaf het moment dat het defecte artikel bij hun binnen is.

Als ik eerlijk ben heb ik daar geen zin in. Ik koop liever ergens anders een nieuw bordje, zodat ik hem morgen binnen heb! Heb weinig zin om in totaal 3 weken te moeten wachten.

Vandaar mijn vraag of ik het recht heb ook bij een DOA mijn geld terug te vragen. Alles is nog origineel. De stickers zitten zelfs nog op het moederbord. Ik haalde hem uit de zak en er vielen 3 condensators uit...
Als het druk is, waarom denk je dan dat je met het terug vragen van je geld sneller klaar bent? Kan best zijn dat je dan ook x weken verder bent. Als die condensatoren er uit vielen, zoek op waar ze horen te zitten, soldeer ze vast en test het bord :)
Daar doelde ik niet op maar bij fysieke schade dacht ik aan breuk oid, je kunt er donder op zeggen dat je dan gezeik van/met de shop krijgt Dat staat verder los van vage artikelen in de AV.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 19:30 ]

Verwijderd

ja, en dan werkt het niet, en zien ze dat je er aan hebt liggen klooie , en dan kun je garantie zowiezo vergeten

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:30:
ja, en dan werkt het niet, en zien ze dat je er aan hebt liggen klooie , en dan kun je garantie zowiezo vergeten
Mwa, da's een kwestie van kundig solderen, knappe shopmedewerker die dat bij een snelle controle ontdekt ;)

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
LuuT schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:56:
Ik heb bij cool-prices.nl een moederbord en nog wat artikelen gekocht. Bij aankomst blijkt het moederbord DOA te zijn. Het moederbord heeft fysieke schade. De doos lijkt nog heel, maar ik vermoed dat de beschadiging in de fabriek al is opgetreden, maar dat terzijde.

Nu wil ik graag het moederbord retourneren en mijn geld terug vragen. Is dit mogelijk. Volgens hun algemene voorwaarden geldt hetvolgende:

[...]

Is dit nu ook van toepassing bij een DOA, of ben ik verplicht hen een kans te geven op vervanging van het product? :?
Uit nieuwsgierigheid, waarom wil je in de eerste plaats je geld terug? Daarmee heb je nog altijd geen moederbord, een omruiling lijkt me dan ook de beste keuze.

March of the Eagles

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22
Hacku schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:13:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, waarom wil je in de eerste plaats je geld terug? Daarmee heb je nog altijd geen moederbord, een omruiling lijkt me dan ook de beste keuze.
Als de shop de boel gaat traineren zodat je straks met het goede product niet meer in staat bent van je ontbindingsrecht gebruik te maken mocht hij niet aan je verwachtingen voldoen, dan kan ik me voorstellen dat je als klant geen spelletjes met je laat spelen.

Aan de andere kant, in dit geval is iets meer druk op de shop wel op zijn plek, laat ze weten dat je haast hebt en geen zin hebt in oeverloos getouwtrek. Kortom: OF ze maken de afspraak dat je morgen het ding kan opsturen en dat zij na ontvangst direct een nieuwe terugsturen, OF ze accepteren het retourneren van het defecte moederbord en je haalt hem elders.

[ Voor 0% gewijzigd door coyote1980 op 12-11-2008 22:14 . Reden: typo ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• mjgoof
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-12-2021
Ik snap je probleem niet echt.

Cool-prices is zeer schappelijk in mijn ogen. heb verschillende producten RMA gehad en er werd nooit moeilijk over gedaan. altijd netjes binnen 2 weken een retour product of mijn geld terug.

Je wilt graag je geld terug om ergens anders een nieuw moederbord te kopen.
waarom kan er niet gewacht worden totdat je nieuw moederbord hebt gekregen van cool-prices?

als je dat geduld er niet voor hebt. dan had je het moederbord 2 weken eerder moeten bestellen.

• LuuT
Nou, ik ben er bang voor dat het langer gaat duren. Volgens de site hebben ze er namelijk nog maar één op voorraad. Zul je zien dat ik hem opstuur en dat die andere dan weer net verkocht is. Moet ik weer wachten tot ze hem op voorraad hebben.

Ik bestel liever morgen een nieuwe bij een andere webshop, zodat ik hem overmorgen heb. Maar dan moet ik wel zeker zijn dat ik mijn geld terug kan krijgen, anders zit ik dadelijk met 2 mobo's waarvan ik er één moet zien te verkopen voor een lagere prijs...

@mjgoof: Inderdaad, dat geduld heb ik eigenlijk niet. Als de VGA kaart nou DOA zou zijn, dan had ik er wel tijdelijk een andere in gestoken, hetzelfde geld voor defect geheugen of iets dergelijks. Maar verheugen op een nieuw systeem en vervolgens 2/3 weken moeten wachten nav een DOA mobo!! Zure sloot vind ik dat!! :S

• coyote1980
LuuT schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:42:
Nou, ik ben er bang voor dat het langer gaat duren. Volgens de site hebben ze er namelijk nog maar één op voorraad. Zul je zien dat ik hem opstuur en dat die andere dan weer net verkocht is. Moet ik weer wachten tot ze hem op voorraad hebben.

Ik bestel liever morgen een nieuwe bij een andere webshop, zodat ik hem overmorgen heb. Maar dan moet ik wel zeker zijn dat ik mijn geld terug kan krijgen, anders zit ik dadelijk met 2 mobo's waarvan ik er één moet zien te verkopen voor een lagere prijs...
Ik snap je niet, je hebt ongelooflijke haast, maar gaat rustig 2 dagen zitten wachten tot het RMA nummer binnen is? :? Dan klim je eind van de dag toch even in de telefoon en meld je 'ik wil hem opsturen om zsm mogelijk een nieuw mobo te hebben, leg die even apart voor me en geef me dat RMA nummer'?

Ook als zij hem hebben en geen nieuwe leveren kun je nog altijd ontbinden binnen 7 werkdagen imo, je hoeft hem dan geeneens op te sturen want ze hebben hem al.

[ Voor 8% gewijzigd door coyote1980 op 13-11-2008 08:03 ]

• LuuT
Ik heb niet rustig gewacht. Cool-Prices is een dochteronderneming van Compuzone in Boxmeer. Ik kom zelf ook uit Boxmeer. Ik heb cool-prices meteen gebeld of ik het moederbord niet kon komen omruilen in Boxmeer zelf. Dit was onmogelijk. Ze zijn een internet winkel en er werd me verteld dat ook in de voorwaarden staat dat dit onmogelijk is (heb ik trouwens niet kunnen vinden). Ze zeiden dat ik via de webshop een RMA moest aanvragen en vervolgens via de email een RMA toegestuurd zou krijgen.

Ik heb later die dag nog een keer gebeld om te vragen of ze niet snel een RMA konden geven zodat ik het diezelfde dag nog kon opsturen. Dit was toen niet direct mogelijk. Vervolgens heb ik gisteren weer de hele dag gewacht, maar weer geen RMA ontvangen.

Ik ben toen na mijn werk direct naar Compuzone gereden, maar ze zeiden direct dat 'zij' niet Cool-prices zijn. Tja, dan ben je uitgepraat. Terwijl de website van Compuzone en Cool-prices exact hetzelfde is en dezelfde voorraad aangeeft. Bovendien was mijn iDeal betaling aan Compuzone BV gericht.

Ik heb daarna direct weer Cool-Prices gebeld en ze zeiden dat het erg druk was op de RMA afdeling en dat ze om 17.30 uur waren afgewerkt en me nu dus niet konden helpen en het verzoek dat als ik vandaag geen RMA zou krijgen ik weer terug moet bellen...

Verwijderd

Ik zie echt het probleem niet. Je ontvangt een defect moederbord. Daarvoor is de RMA-procedure, niet een beroep op het ontbindingsrecht ex 7:46d BW. Maak je wel gebruik van je ontbindingsrecht, dan kun je er vergif op innemen dat de shop gaat steigeren. Zij krijgen een defect moederbord terug en moeten dan ook nog al jouw geld gaan teruggeven, denk je echt dat ze dat gaan doen? Dat zet de deur natuurlijk wagenwijd open voor misbruik. Kortom, gewoon de juiste (RMA) route volgen.

Jij wilt koste wat het kost binnen zeer korte tijd een nieuw moederbord, maar dat kan nu gewoon even niet. Jij kiest ervoor om bij een webshop te bestellen. Dat betekent dat je nu éénmaal bepaalde zaken op de koop toe moet nemen. Bijvoorbeeld tijdsverlies en kosten omdat een product heen en weer moet worden verzonden. Soms lange lever- of omruiltijden, omdat webshops vaak zeer kleine voorraden hebben en dus vrij vaak bij hun leverancier of bi de importeur moeten bestellen. Dat weet je vantevoren en daar kies je voor, waarschijnlijk omdat het nu éénmaal goedkoper was dan gewoon by Mycom om de hoek.

Je gaat naar CompuZone, maar krijgt nul op het rekest. Vind je dat raar? Denk je dat ze een Volkswagen terugnemen bij de Porsche-dealer, alleen omdat het toevallig dezelfde moederonderneming heeft? Je doet zaken met Cool-Prices, niet met CompuZone, dat je aan CompuZone betaalt maakt dat niet anders.

Je gedraagt je alsof je grof in je rechten wordt geschonden maar dit is heel normaal als je bij een populaire webshop bestelt. Als ik geen gezeik wil met omruilen, producten niet op voorraad e.d. dan ga ik naar de Mycom of iets dergelijks, dan tik ik wel 5%-10% meer af maar kan ik het altijd zonder kosten en zonder gezeik terugbrengen en is er ook altijd nog wel een aantal gelijke producten op voorraad mocht er onverhoopt een DOA geleverd zijn.

• LuuT
Je hebt wel een punt, maar moet ik dan 2 dagen wachten op een RMA nummer. Bij mijn weten is dat binnen 3 minuten aangemaakt??! Als ik het RMA nummer direct had gekregen, was dit probleem er helemaal niet.
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:36:
Zij krijgen een defect moederbord terug en moeten dan ook nog al jouw geld gaan teruggeven, denk je echt dat ze dat gaan doen?
Zoals ik het nu begrijp na enig onderzoek móeten ze dat doen.
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Je hebt wel een punt, maar moet ik dan 2 dagen wachten op een RMA nummer. Bij mijn weten is dat binnen 3 minuten aangemaakt??! Als ik het RMA nummer direct had gekregen, was dit probleem er helemaal niet.
Ja, dat moet je. Ze hebben daar een hoop rma's te verwerken, ze nemen je heus niet voor op iemand anders. Je zit in de queue en moet gewoon afwachten tot het jouw beurt is.

March of the Eagles

Verwijderd

precies, denk je dat je een of ander heilig persoon bent? je komt gewoon achteraan op het lijstje net zoals ieder ander , zo is het nu eenmaal,

en dat je niet kunt wachten is jouw probleem , daar heeft die webshop geen boodschap aan, ik heb zelf een keer 2 maanden moeten wachten , en al bel je 1000x het gaat er echt niet sneller op

• LuuT
Nou goed, we zien wel hoe het afloopt. Helaas nog geen bevestiging van mijn originele vraag.

• Xander
  • Laatst online: 21:03
Stel nou, puur theoretisch, dat de TS na het ontvangen van een vervangend bord via RMA er achter komt dat het toch niet het bord is dat hij eigenlijk had willen hebben, kan hij dan nog aanspraak maken op de wet koop-op-afstand? Gaat die termijn van 7 dagen opnieuw in na het ontvangen van het vervangende moederbord?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ja, want je ontvangt een nieuwe factuur.

March of the Eagles

• Xander
  • Laatst online: 21:03
Dus als de TS graag sneller een nieuw moederbord wilt, kan hij gewoon nu ergens anders dat moederbord kopen, wachten tot cool-prices zijn defecte bord heeft omgeruild en deze vervolgens retour sturen (zelfs volgens de AV van Cool-Prices, in ongeopende en onbeschadigde verpakking!)?

Als dat wettelijk gezien allemaal kan verbaast het me wel een beetje dat cool-prices geen simpelere oplossing (voor beide partijen) wil verzinnen. :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dus als de TS graag sneller een nieuw moederbord wilt, kan hij gewoon nu ergens anders dat moederbord kopen, wachten tot cool-prices zijn defecte bord heeft omgeruild en deze vervolgens retour sturen (zelfs volgens de AV van Cool-Prices, in ongeopende en onbeschadigde verpakking!)?
Ja, want je ontvangt dus een nieuwe factuur, waarop de oude gecredit wordt, en de nieuwe erop komt. Het verschil is dan wel 0 euro, maar het gaat om de factuurdatum. Ik kan me wel inbeelden dat veel winkels hierom gaan zeiken, en zeggen dat de 7 dagen van je orderdatum ipv factuurdatum voorbij zijn.
Als dat wettelijk gezien allemaal kan verbaast het me wel een beetje dat cool-prices geen simpelere oplossing (voor beide partijen) wil verzinnen.
Als ze stock hebben kunnen ze direct ruilen, indien anders moeten ze wachten op een levering. Bij een DOA wordt geruild door de leverancier door een nieuw exemplaar.

Maar het is nog te vroeg om een conclusie te nemen, TS wacht momenteel op een RMA nummer.

March of the Eagles

• coyote1980
Ik moet zeggen dat als de shop na 3 dagen nog geen RMA nummer verstrekt heeft mijn vertrouwen in een vlotte afhandeling wel aardig wegge-ebt zal zijn.

En om bij een nieuwe PC 3 weken te wachten op een vervangend moederbord voor een DOA is in mijn ogen ook gewoon te gek.

Als het mij overkwam zou ik inderdaad de koop ontbinden, kijken of er een ander mobo met korte levertijd is die mij aanstaat en die bestellen. Zou ik wel bij dezelfde shop doen overigens, tenzij je je als klant niet serieus genomen voelt.

Ik zou er ook niet op durven vertrouwen dat je over die drie weken, na het ontvangen van het vervangende moederbord, zonder slag of stoot van je ontbindingsrecht gebruik kunt maken. Laat dat anders eerst zwart op wit bevestigen door de shop.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En om bij een nieuwe PC 3 weken te wachten op een vervangend moederbord voor een DOA is in mijn ogen ook gewoon te gek.
Dat hangt van het merk af. Bij MSI moet je wachten op herstelling, dat kan inderdaad een maand duren. Bij Asus heb je direct een swap.

March of the Eagles

• coyote1980
Kan ik mij bij gewone garantie wel voostellen. Bij een DOA vind ik het onacceptabel.

[ Voor 60% gewijzigd door coyote1980 op 13-11-2008 11:20 . Reden: quote verwijderd ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ohja, een DOA, waar zit ik met mijn gedachten 8)7 Bij een DOA krijg je een nieuw product.

March of the Eagles

• LuuT
Gigabyte in dit geval.

• LuuT
Nou, ik heb net nogmaals gebeld om te vragen waar mijn RMA nummer bleef. Weer kreeg ik te horen dat het erg druk was etc. Ik vertelde dat ik dat best kon begrijpen, maar dat ik het niet normaal vond dat ik 2/3 moet wachten op een nummer. Dat de swap later langer duurt omdat het druk is snap kan ik wel begrijpen.

De verkoper had mijn gegevens en beloofde me erachter aan te gaan en garandeerde dat ik vandaag of morgen een reactie zou krijgen. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan. Ik heb hem verteld dat als ik vandaag om 15.00 uur (redelijke termijn vind ik) nog geen RMA nummer zou hebben, dat ik dan mijn geld terug eis en dat ik het moederbord dan wel ergens anders ging halen. Hiermee ging hij akkoord.

15 minuten later had ik een RMA goedkeuring in mijn mailbox. Het pakket ligt inmiddels klaar om verzonden te worden.

Nu maar hopen dat de verdere afhandeling spoedig verloopt...

• coyote1980
Als ze er nog slechts 1 op voorraad hebben: probeer te regelen dat ze die voor je opzij leggen om hem te swappen.

Succes met de afhandeling verder. Als ze hem morgen meteen swappen bij binnenkomst zou je van het weekend er al mee moeten kunnen spelen :9

• LuuT
Dank je. Alleen zal het minimaal volgende week dinsdag worden. Ik laat het pakket op mijn werk afleveren, waar ik hem ook ff in elkaar ga zetten ;), en aangezien op maandag geen post wordt bezorgd, wordt het minimaal dinsdag. Maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat het wat langer gaat duren. Hopelijk kunnen ze het tegendeel bewijzen.

• LuuT
Inmiddels is het woensdag en vandaag is de status van mijn RMA veranderd in:

5.2 Gefactureerd. Uw RMA is Afgehandeld en verstuurd.

Er staat ook een track & trace nummer bij, dus ik verwacht mijn nieuwe mobo morgen in huis. Al met al toch nog een behoorljik snelle afhandeling. Ik had verwacht dat het langer zou duren.

Ik zal morgen nog ff rapporteren of het niet weer een DOA betreft :S ;)

• LuuT
Gisteren mijn nieuwe moederbord ontvangen. Het is zeker een compleet nieuw moederbord, geen gerepareerd mobo. PC in elkaar gezet en draait als een zonnetje.

Uiteindelijk dus een keurige afhandeling.

-- case closed --
Pagina: 1