Speedtouch 780 klapt vaak uit bij game servers joinen

Pagina: 1
Acties:

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Ik heb eigenlijk al een hele tijd een probleem met deze Speedtouch 780 en het spel Counter-strike Source.
Het gebeurd erg vaak (en de laatste tijd steeds vaker) dat bij het joinen van css servers het modem problemen geeft, soms is dit dat de verbinding hangt en dat die spoedig weer terug keert.
De afgelopen weken heb ik steeds vaker dat het hele modem er gewoon uitklapt, gewoon paf boem alle lampjes uit en dan start die weer helemaal opnieuw op.

In de Logs heb ik weinig kunnen terugvinden hierover, alleen het opstart process staat erin, maar wat er staat niet aangegeven dat er een fout was oid.

De laatste firmware van het modem staat er trouwens ook op.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want ik ben echt ten einde raad, aangezien zonder dat ik dit spel speel de verbinding weken lang actief kan zijn zonder ook maar een enkele keer verbroken te worden.
Upnp en poorten voor het spel open zetten heeft ook geen zin.

http://specs.tweak.to/15535

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Persoonlijk kan je hem dan beter vervangen, waarschijnlijk is hij gewoon niet lekker meer.
Misschien kan je hem nog met je ISP ruilen?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:01
tjtristan schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:36:
Ik heb eigenlijk al een hele tijd een probleem met deze Speedtouch 780 en het spel Counter-strike Source.
Het gebeurd erg vaak (en de laatste tijd steeds vaker) dat bij het joinen van css servers het modem problemen geeft, soms is dit dat de verbinding hangt en dat die spoedig weer terug keert.
De afgelopen weken heb ik steeds vaker dat het hele modem er gewoon uitklapt, gewoon paf boem alle lampjes uit en dan start die weer helemaal opnieuw op.

In de Logs heb ik weinig kunnen terugvinden hierover, alleen het opstart process staat erin, maar wat er staat niet aangegeven dat er een fout was oid.

De laatste firmware van het modem staat er trouwens ook op.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want ik ben echt ten einde raad, aangezien zonder dat ik dit spel speel de verbinding weken lang actief kan zijn zonder ook maar een enkele keer verbroken te worden.
Upnp en poorten voor het spel open zetten heeft ook geen zin.
Alle lamjes? Dus ook de power gaat uit? Zoja probeer een andere stroomgroep, indien zelfde probleem voorkomt zou ik een nieuw modem aanvragen.

• tjtristan
SCIxX schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:41:
[...]

Alle lamjes? Dus ook de power gaat uit? Zoja probeer een andere stroomgroep, indien zelfde probleem voorkomt zou ik een nieuw modem aanvragen.
Jup hele ding klapt er echt uit, incl power lamp, ik heb het maar 1x gezien trouwens, maar de hele verbinding wordt verbroken en als ik kijk bij "time since power-on" staat er 1 minuut als ik er net weer in kan komen.
Modem zit op dezelfde groep als de de pc van mijn ouders (ge-aard, naast meterkast, beste groep in huis denk ik), maar ik zal hem nog wel even op een andere groep proberen, alhoewel ik denk dat het weinig gaat uitmaken.
Maar het is geen vaker voorkoment probleem met speedtouch routers ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door tjtristan op 12-11-2008 18:51 ]

• SCIxX
tjtristan schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:49:
[...]

Jup hele ding klapt er echt uit, incl power lamp, ik heb het maar 1x gezien trouwens, maar de hele verbinding wordt verbroken en als ik kijk bij "time since power-on" staat er 1 minuut als ik er net weer in kan komen.
Modem zit op dezelfde groep als de de pc van mijn ouders (ge-aard, naast meterkast, beste groep in huis denk ik), maar ik zal hem nog wel even op een andere groep proberen, alhoewel ik denk dat het weinig gaat uitmaken.
Maar het is geen vaker voorkoment probleem met speedtouch routers ofzo?
Geen vaker voorkoment probleem nee.
Gebeurt het ook terwijl je gewoon aan het internetten bent?
Indien het niet aan de stroomvoorziening ligt, ISP bellen en nieuwe modem laten sturen.

• tjtristan
SCIxX schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:02:
[...]

Geen vaker voorkoment probleem nee.
Gebeurt het ook terwijl je gewoon aan het internetten bent?
Indien het niet aan de stroomvoorziening ligt, ISP bellen en nieuwe modem laten sturen.
Nee het gebeurt niet tijdens internetten en ook niet als ik via usenet full speed aan het downloaden ben, echt alleen met games dus (lijkt wel of die dan op een of andere manier overbelast raakt :S.).
Ik weet niet of het opsturen lukt naar de ISP want ik had voorheen speedlinq wat nu telfort is, en ik weet dus niet of ze dan nog een nieuw modem sturen (ze gebruiken daar nu ook andere modems).
En ten tweede weet ik niet of ze het defect ontdekken aangezien het alleen met gamen gebeurt (en daar ben ik de laatste tijd nog al bang voor omdat mijn laptop ook voor de zoveelste keer terug is gegaan met een probleem die ze daar niet opvalt).

Misschien moet ik gewoon maar een compleet nieuw modem kopen van een degelijk merk.

• SCIxX
En als je met een andere computer op dezelfde modem gaat gamen, is het probleem dan hetzelfde?

• tjtristan
SCIxX schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:09:
En als je met een andere computer op dezelfde modem gaat gamen, is het probleem dan hetzelfde?
Ja, zelfs draadloos. (ik ging gister nog counter-striken op m'n laptop, en modem klapte er weer helemaal uit)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als je Speedtouch paar jaar oud is, dan denk ik waar het aan ligt.
Je Speedtouch heeft slechte condensatoren waardoor ze grote lekstroom hebben.
Als je flink gaat spelen neemt de verbruik in de modem toe (meer verkeer) en door slechte condensator is de spanning regeling verstoord. Je kan het openmaken en kijken naar opgeblazen bovenkant, welke wijst op de defecte elco en dus de spanningsstabilisator niet meer goed spanning op juiste hoogte kan houden. Teveel rimpels in regeling zorgt ervoor dat je hele modem plotsklap uitvalt en ineens weer opstart alsof er niks mis mee is.

Ik heb dat vroeger meegemaakt met Speedtouch op de zaak. Die ging gek doen en werkt niet lekker. Een blik onder de motorkap laat al snel bolle bovenkant van 1 van de grote elco's zien. Ik heb deze laten vervangen door andere elco - helaas niet even groot maar wel met minimale of hogere werkspanning en gewoon groot capaciteit dan normaal - het werkt daarna weer perfect en stabiel.

Als je niet zo handig bent in solderen: trek de defecte gewoon hard uit, zodat de poten achterblijven. Soldeer nieuwe elco met juiste eigenschappen aan de poten en je kan verder.

Eens maar kijken dus.

[ Voor 11% gewijzigd door MrDummy op 12-11-2008 22:27 ]

• tjtristan
Nou, ik heb het modem opengemaakt en er is niets te zien van bolle/lekke condensatoren.
Dan moet ik toch binnenkort maar is voor een nieuw modem gaan kijken.
In ieder geval bedankt iedereen. :)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-03 20:54
Ik zou eerst eens kijken of de voeding geen problemen geeft.
Als je ziet dat zelfs het power lampje uit gaat, wijst dat duidelijk naar de voeding.

Probeer een andere voeding eens te regelen en kijk/test dan weer eens.
Pagina: 1