Help,
Ik heb het volgende;
MSI P31 Neo-f moederbord
C2D 6750
corsair xm2 pc6400 4-4-4-12
arctic freezer
Wil mijn fsb van 333 van mijn e6750 tillen naar 400 fsb. (multiplier is en blijft
zodoende gaat mijn geheugen (ddr2 800 mhz) dan 1:1 lopen dus dat lijkt me ook prima.
Echter wanneer ik de fsb in bios ook maar met een paar mhz (bijv naar 338 mhz) verhoog, gaat het scherm al op zwart en start niet meer op, batterijtje mobo even eruit en dan is alles weer gereset en doet het weer.
- E.i.s.t. is disabled (al geeft everest aan dat het geactiveerd is). (ook enablen werkt niet)
- c1e is disabled, ook dit lukte niet in bios maar wel via RM cpu clock.(ook enablen werkt niet)
- pci-express vastgezet
Lagere multipliers geprobeerd met hogere fsbs.
Allerlei soorten fsb geprobeerd, maar 333 lijkt bovengrens.
Cpu vcore al verhoogd maar werkt ook niet, (voor hele kleine verhoging in fsb lijkt me hoger voltage ook niet nodig.)
Het geheugen anders timen werkt wel prima.
Core temps en mobo temps zijn prima.
Waarom slikt mijn mobo geen hogere fsb????!!!
ps. Ik weet dta het een budget mobo is en best wel z**gt qua overclocken, maar dit is wel heel erg.
Iemand een idee of ervaring met msi p31????
Ik heb het volgende;
MSI P31 Neo-f moederbord
C2D 6750
corsair xm2 pc6400 4-4-4-12
arctic freezer
Wil mijn fsb van 333 van mijn e6750 tillen naar 400 fsb. (multiplier is en blijft
zodoende gaat mijn geheugen (ddr2 800 mhz) dan 1:1 lopen dus dat lijkt me ook prima.
Echter wanneer ik de fsb in bios ook maar met een paar mhz (bijv naar 338 mhz) verhoog, gaat het scherm al op zwart en start niet meer op, batterijtje mobo even eruit en dan is alles weer gereset en doet het weer.
- E.i.s.t. is disabled (al geeft everest aan dat het geactiveerd is). (ook enablen werkt niet)
- c1e is disabled, ook dit lukte niet in bios maar wel via RM cpu clock.(ook enablen werkt niet)
- pci-express vastgezet
Lagere multipliers geprobeerd met hogere fsbs.
Allerlei soorten fsb geprobeerd, maar 333 lijkt bovengrens.
Cpu vcore al verhoogd maar werkt ook niet, (voor hele kleine verhoging in fsb lijkt me hoger voltage ook niet nodig.)
Het geheugen anders timen werkt wel prima.
Core temps en mobo temps zijn prima.
Waarom slikt mijn mobo geen hogere fsb????!!!
ps. Ik weet dta het een budget mobo is en best wel z**gt qua overclocken, maar dit is wel heel erg.
Iemand een idee of ervaring met msi p31????