Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

systeem disk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik wilde vanmorgen mijn computer aanzetten. toe ik dat deed kreeg ik aleen een zwart scherm, met erop:
DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
als ik op cntrl + alt + delete duw. start ie opnieuw op en krijg ik hetzelfde verhaaltje.
wat is dit??

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je de vele websites al gelezen als je gaat [google=DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER]? ;)

Als je de tekst letterlijk vertaald, dan zou er wat zijn met je boot disk. Zit ie nog vast in je systeem, start ie uberhaupt op, zit er geen diskette of USB stick in je PC, zelfde geldt voor een CD rom, etc. etc. ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
er zit niets van een cd/dvd/usb stick in mijn computer,
hij start gewoon niet meer op.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:54
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:06:
Grote kans dat de opstart sector van je HDD defect is..
Wat ik mis wel OS heb je op je machine geinstalleerd?

[ Voor 9% gewijzigd door To_Tall op 12-11-2008 17:08 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

BIOS ziet de HD nog wel?

This footer is intentionally left blank

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zou je wellicht Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens door kunnen lezen; dit topic voldoet voor wat betreft de informatie die je ons geeft nog steeds niet helemaal aan hetgeen we graag zouden zien :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
sorry,

ik ben niet bepaald goed met computers, maar ik zou het toch graag zelf willen oplossen. ik heb geen idee of mijn HD word herkend, omdat ik aleen een zwart scherm krijg.

Verwijderd

Topicstarter
als ik het na een paar keer lezen goed begrijp, is mijn HD stuk?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het een is niet direct een gevolg van het ander hoor; al zou je het na een paar keer lezen niet goed begrijpen; is je hdd nog net zo waarschijnlijk stuk ;)

Daarnaast strookt
ik ben niet bepaald goed met computers, maar ik zou het toch graag zelf willen oplossen. ik heb geen idee of mijn HD word herkend, omdat ik aleen een zwart scherm krijg.
toch niet helemaal met elkaar; want je hebt ons nog steeds niet kunnen vertellen of bij de instellingen van je BIOS je schijf wel correct wordt herkend. Heb je überhaupt de hardware al eens doorgelopen; wellicht zit er gewoon een sata/pata/stroom-kabel los. Staat de schijf gewoon als herkend in je BIOS dan is je schijf waarschijnlijk corrupt geraakt, of is het MBR iig niet meer leesbaar

[ Voor 10% gewijzigd door Spider.007 op 13-11-2008 22:48 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je niet je usb stick laten zitten ofzo ? of memory card in je cardreader

anders je je boot aan puin. zover ik weet houd windows ntfs een kopie bij en kan je (soms) met een disk editor die kopie terigzetten,

[ Voor 73% gewijzigd door Fish op 13-11-2008 22:51 ]

Iperf

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lastig; eerst even lezen? ;)
fish schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:48:
heb je niet je usb stick laten zitten ofzo ? of memory card in je cardreader
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:06:

---

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jajaj ik was niet helemaal klaar

als er een boot menu beschikbaar is, dan zou ik een proberen het opstarten van de hd via dit menu te forceren eerst

[ Voor 65% gewijzigd door Fish op 13-11-2008 22:53 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
alle kabels ziten nog vast, word met bios het zwarte opstartscherm bedoelt. met z'on lange lijst?
daar kan ik mijn HD niet in terug vinden

Verwijderd

Voor in de bios te komen moet je meestal een F toets indrukken tijdens het opstarten, bij mij is dat F2 ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:48:
alle kabels ziten nog vast, word met bios het zwarte opstartscherm bedoelt. met z'on lange lijst?
daar kan ik mijn HD niet in terug vinden
Nee dat is je post scherm.

Je bios kom je in door tijdens die lange lijst op del of f1 te drukken.
Dat zwarte scherm met die lange lijst gaat soms zo snel door het beeld dat het vaak niet te lezen is.

Verwijderd

Topicstarter
het is nu opgelost, ik heb hem gewoon even naar de computerzaak gebracht, blijkbaar heb ik met mijn tengels ergens een kabeltje los getrokken. daardoor herkende hij de HD niet.

bedankt voor de hulp!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Toch leuk dat je de suggestie om eens te kijken of er een kabeltje loszit in de wind slaat (ondanks dat je zegt dat je het zelf wilt oplossen), vervolgens de machine naar een computerzaak brengt, waar blijkt dat er een kabeltje los zat...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is inderdaad wel heel erg basic en dat past toch niet helemaal op dit forum. Wellicht is het een idee om eens op wat andere computerforums te gaan rondneuzen :) Als je de kennis niet hebt om een probleem op te lossen is het misschien wat hoog gegrepen om ons wel oplossingen te laten voordragen die je niet kunt toepassen namelijk ;)

---

Pagina: 1