Zelf ben ik geen web-expert, maar onze externe leverancier hiervan heeft een boodschap waar ik graag een second opinion bij wil. Zij krijgen een bak ruwe data aangeleverd in XML-vorm die gecached moet worden. Zij adviseren hiervoor een database van erg veel centjes. De hoeveelheid data is echter niet groot, en ik heb het gevoel dat het overkill is. Ik meen dat het tegenwoordig mogelijk is om een XML bestand te benaderen vanaf je website alsof het een database is. Bij grote hoeveelheden benaderingen en/of data is dat natuurlijk niet efficient, maar dat is hier mijns inziens niet het geval. Het gaat om zo'n 400 regels met redelijk beperkte datavelden, op twee blokken van tot 512 tekens aan tekstinformatie na. Het gaat puur om lezen hiervan met wat filters. Iets in de trand van:
SELECT *
FROM XML-bestand
WHERE veld6=plaatsnaam AND veld3<500 AND veld3>300
GROUP BY veld6
Wel is het zo dat elke bezoeker zijn eigen filters zal instellen. Ik denk dat er tot max. 500 tegelijktijdige bezoekers zullen zijn, die zullen niet continu opvragen, maar wel regelmatig de filtering aanpassen. Op de pagina's zelf zullen ook meerdere voorgedefinieerde opvragingen gedaan worden.
De webbouwer heeft het platform voor het webontwerp totaal in eigen hand, ze zijn hier niet weer afhankelijk van derden. Ook kunnen zij zelf bepalen waar het XML bij hun lokaal opgeslagen wordt.
Zie ik iets over het hoofd?
SELECT *
FROM XML-bestand
WHERE veld6=plaatsnaam AND veld3<500 AND veld3>300
GROUP BY veld6
Wel is het zo dat elke bezoeker zijn eigen filters zal instellen. Ik denk dat er tot max. 500 tegelijktijdige bezoekers zullen zijn, die zullen niet continu opvragen, maar wel regelmatig de filtering aanpassen. Op de pagina's zelf zullen ook meerdere voorgedefinieerde opvragingen gedaan worden.
De webbouwer heeft het platform voor het webontwerp totaal in eigen hand, ze zijn hier niet weer afhankelijk van derden. Ook kunnen zij zelf bepalen waar het XML bij hun lokaal opgeslagen wordt.
Zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 7% gewijzigd door Milmoor op 12-11-2008 16:40 ]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.