PC hangt bij installeren GRID

Pagina: 1
Acties:

• mikeymika
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06-2023
ik krijg het spel helaas niet meer geinstalleerd.

net nadat ik mijn pc geupgrade heb wilde ik het spel nogmaals installeren maar tijdens de installatie hangt heel mijn pc;

ik kan wel alle instellingen kiezen van waar ik het spel wil installeren. als hij dan daadwerkelijk begint met installeren blijft hij op ongeveer 30% vast hangen. ik kan dan ook niets meer doen, heel mijn pc hangt en reageert nergens meer op (behalve de reset knop )

bij mijn oude setup installeerde het spel wel.
oude setup:

Mem: 2x 512mb Kingston ddr 333
CPU: Pentium 4 2.53Ghz @ 2.75Ghz.
mobo: Msi PM8M-V
Graphics: Sapphire X1650 Pro (AGP versie)
HDD's: 1x Western Digital 160 GB intern
1x Maxtor 300 GB Extern
PSU: Qtek 500W

mijn huidige setup:

CPU: Intel Q6600@ 2,8Ghz
Mobo: ASUS P5KC
Memory: Dominator PC 8500 2x 1GB
Graphics: Sapphire Radeon HD3870 Toxic
HDD's: 1x Western Digital 160 GB intern & 1x Maxtor 300 GB Extern
TFT: Philips 200WP7ES", 8ms
PSU: Coolermaster M620

heb al verschillende dingen geprobeert;
bios op originele waardes instellen (geheugen en CPU), heb al meerdere malen proberen het spel te installeren ook op verschillende schijven.

een vriend van mij heeft exact dezelfde PC setup en heeft ook dit probleem, hij heeft echter nog meer problemen met zijn setup (geheugen wil niet op 1066mhz draaien), en denkt dat het aan het moederbord licht dus hij gaat een andere aanschaffen. als straks blijkt dat hij het spel dan wel kan installeren weet ik dat het uhm in het moederbord zit (lijkt me dan) maar dan nog vind ik het raar.

ik kan hierover ook niets anders op google of andere fora vinden.
het gaat om het orginele spel (geen gedownloade).

ik hoop dat iemand mij kan helpen.. zou het spel graag spelen.

(ik hoop dat dit genoeg info is, de vorige x ging mijn topic opslot omdat ik niet genoeg zou hebben vermeld en niet genoeg initiatief zou hebben getoond... ik heb wel degelijk op andere locaties gezocht en dingen geprobeerd. maargoed. ik hoop dat nu mijn topic open mag blijven???)

CPU: Intel Q6600@ 2,8Ghz || Mobo: ASUS P5KC || Memory: Dominator PC 8500 2x 1GB ||Graphics: Sapphire Radeon HD3870 Toxic ||HDD's: 1x Western Digital 160 GB intern ||1x Maxtor 300 GB Extern ||TFT: Philips 200WP7ES", 8ms

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen, dus je geheugen testen, harde schijven checken op error's/bad sectors, geheugen uitwisselen, langzaam geheugen proberen etc.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• mikeymika
Geheugen is getest met memtest en is OK zowel op 800 als 1066mhz

voltages van voeding zijn ook goed.

hardeschijven kan ik idd nog wel doen.

alvast bedankt voor de reactie

CPU: Intel Q6600@ 2,8Ghz || Mobo: ASUS P5KC || Memory: Dominator PC 8500 2x 1GB ||Graphics: Sapphire Radeon HD3870 Toxic ||HDD's: 1x Western Digital 160 GB intern ||1x Maxtor 300 GB Extern ||TFT: Philips 200WP7ES", 8ms

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:53

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Je zou je pc eens kunnen stresstesten met bijvoorbeeld Orthos om na te gaan of je pc uberhaupt wel stabiel is. Qtek is niet echt een supermerk qua voeding, alhoewel hij in principe gewoon voldoende zou moeten zijn.

Heeft ie wel een bijvoorbeeld een 8 pins connector voor je moederbord?

Je zou ook als je pc verder stabiel blijkt eens Steam kunnen installeren. Dan je GRID key koppelen en Steam laten downen/installeren. Misschien kan je dan wel lekker racen ;)

Specs

• mikeymika
bvk schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:56:
Je zou je pc eens kunnen stresstesten met bijvoorbeeld Orthos om na te gaan of je pc uberhaupt wel stabiel is. Qtek is niet echt een supermerk qua voeding, alhoewel hij in principe gewoon voldoende zou moeten zijn.

Heeft ie wel een bijvoorbeeld een 8 pins connector voor je moederbord?

Je zou ook als je pc verder stabiel blijkt eens Steam kunnen installeren. Dan je GRID key koppelen en Steam laten downen/installeren. Misschien kan je dan wel lekker racen ;)
Zit nu geen Qtek voeding meer in... maar coolermaster M620... (mijn fout stond verkeerd 8)7 )
in me oude setup (waar GRID wel installeerde en draaide) zat een Qtek..

verder heb ik me pc wel stabiel, getest met Prime en OCCT
zowel met me stock als huidige instellingen.

Steam ??? ken ik niet.. zal ik eens naar kijken..
alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door mikeymika op 13-11-2008 10:57 ]