PC speakers of studio monitors

Pagina: 1
Acties:

• Boxed
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 18:00

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Ik heb even wat advies nodig. Ik heb op het moment de Logitech x530 speakerset staan terwijl ik vooral muziek luister. Persoonlijk vind ik dat er afschuwelijk geluid uit komt, de bas van m'n sub staat volledig dicht geschroefd en ook in de windows EQ staat de bas bijna dicht. Alleen dan verscheurt de bas het geluid niet.

Tijd voor een nieuwe set dus, en deze keer vooral om muziek te luisteren. Zelf vind ik het prettig als het hoog niet al te duidelijk aanwezig is en de lage tonen wel een beetje maar dan erg soepel, zeg maar de engelse boxen qua geluid profiel

Ik ben nu op zoek naar een 2.0 (niet! 2.1) set voor het luisteren van muziek terwijl ik achter mijn pc zit en bij het orienteren heb ik de Creative T40 gevonden. In de reviews komen alleen als negatieve punten naar voren dat deze het hoog wat te fel weergeeft en wat te kort komt in de lage tonen, en eigenlijk wil ik dat andersom.

Nu weet ik helemaal niets over studio monitoren, maar ik heb hier en daar gelezen dat een kleine actieve monitor ook gebruikt kunnen worden als PC speakers.

Mijn vraag is nu: Zijn er studio monitors in dezelfde prijs klasse als de Creative T40 te vinden en is de geluids kwaliteit beter dan de T40?

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Dat is... € 80,-? Daar zou ik niet op rekenen. Studiospeakers zijn normaal gesproken volwaardige boxen van hoogwaardige kwaliteit, dat koop je niet voor 40 euro per stuk.

Mother, will they like this song?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Maar dan heb je ook wel wat beter kwaliteit dan die Creative meuk......... :P

Er zijn wel relatief goedkope actieve (studio) monitoren, die denk ik stuk voor stuk beter zijn dat de T40.

Bijv. de Alesis Monitor One ACtive 520 (99eu)
of de Alesis Monitor One Active 320 USB (109eu)

Hier staat een hele lijst

Verwijderd

Kijk eens bij merken als Samson, M-audio en KRK, die hebben best een aantal goedkope modellen. Nog steeds allemaal ruim boven de 80,- maar (heel) misschien geen veelvoud.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ga anders eens kijken op marktplaats. Er zijn genoeg mensen die spul aanbieden voor een paar tientjes dat nieuw honderden euro's gekost heeft. Volgens mij ook veel mensen die niet eens weten wat ze verkopen.
Oke, het is niet nieuw, Maar als je de randen van de speakers kunt bekijken (en ze zijn nog heel) dan is het meeste risico al weg.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:42

Indoubt

Always be indoubt until sure

bedenk dat als de wat duurdere monitoren aanschaftde kwaliteit van de geluidkaart een belangrijke rol speelt, evenals de mogelijkheid om asio drivers te gebruiken (of in ieder geval de windows k-mixer te omzeilen)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Indoubt schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:33:
bedenk dat als de wat duurdere monitoren aanschaftde kwaliteit van de geluidkaart een belangrijke rol speelt, evenals de mogelijkheid om asio drivers te gebruiken (of in ieder geval de windows k-mixer te omzeilen)
Inderdaad, vooral die huidige onboard audio interfaces die via de driver al standaard 'Extra Dynamiek' etc etc toevoegen verpesten het geluid. Er zit galm bij van alle kanten, ook al is het maar een klein beetje om het geluid voller te laten klinken maar zoiets hoort echt niet imo!

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-02 20:44

M2M

medicijnman

goed geluid begint natuurlijk wel bij de geluidsdrager, 64Kbit mp3'tjes uit het kazaa tijdperk moet je proberen te vermijden. De D/A omzetter is van belang (= kwalitatief goede geluidskaart, kwalitatief niet alleen in drivers maar ook in de output van het analoge signaal), kabels ;) en uiteindelijk de speakers (en versterkers). Zit in een van de bovenstaande 4 een kink dan zul je met brak geluid zitten. Grote investering in een van de 4 heeft dus weinig zin tenzij de voor de rest kwalitatief goed materiaal hebt.

Volgens mij klopt het bovenstaande verhaaltje redelijk, maar als ik iets niet helemaal correct is, zijn er natuurlijk tweakers die wel verstand van zaken hebben ;)

[ Voor 13% gewijzigd door M2M op 12-11-2008 18:23 ]

-_-

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kijk eens of je een geluidskaart kan scoren die op deze driver werkt:
http://code.google.com/p/cmediadrivers/

Voordelen: goedkope kaart, kale driver die bitperfect geluid doorgeeft. Dan heb je wel een externe DAC nodig natuurlijk, waar ook weer een wereld van opties in is.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:45

heuveltje

KoelkastFilosoof

wagenveld schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:40:
Kijk eens of je een geluidskaart kan scoren die op deze driver werkt:
http://code.google.com/p/cmediadrivers/

Voordelen: goedkope kaart, kale driver die bitperfect geluid doorgeeft. Dan heb je wel een externe DAC nodig natuurlijk, waar ook weer een wereld van opties in is.
Ts komt aan met een verhaal van zeer brakke audio speakers. en op zoek naar (wederom) een zeer low budget speakersetje. En vervolgens begint iedereen over bit-perfecte geluidskaarten :?

Het geluid van een huidige onboard is echt wel zo danig dat je toch behoorlijk goede speaker/luidspreker verbinding moet hebben, eer je daar verschil in gaat horen .........

Voor de TS : weet zo geen beter type, wel redelijk overtuigd dat die speakers ook niet "je van het" zijn.
Luister zelf muziek op mijn pc via de aux in van mijn normale audio versterker, is dat geen optie ?

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 12-11-2008 19:04 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

http://www.thomann.de/nl/fostex_pm_04_uk.htm

€ 147 voor een set Fostex, actief :*)

Het kan dus wel.. Ja, dit is 67 euro meer dan die genoemde set van Creative, maar dan nog een mega deal.

Het aanbod van Behringer & M-audio vind ik een stuk minder interessant en KRK is meteen zo'n stuk duurder dat je dan beter echt kunt investeren in bijvoorbeeld Genelec.

Overigens als het echt goedkoop moet, voor 88 euro heb je bijvoorbeeld dit setje:
http://www.samsontech.com...oductpage.cfm?prodID=1960

[ Voor 16% gewijzigd door daan08 op 12-11-2008 21:17 ]

• daan08

daan08

PEBKAC

heuveltje schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:02:
[...]

Ts komt aan met een verhaal van zeer brakke audio speakers. en op zoek naar (wederom) een zeer low budget speakersetje. En vervolgens begint iedereen over bit-perfecte geluidskaarten :?

Het geluid van een huidige onboard is echt wel zo danig dat je toch behoorlijk goede speaker/luidspreker verbinding moet hebben, eer je daar verschil in gaat horen .........
Bit perfect is nog niet eens zo interessant, maar een externe DAC is een wereld van verschil met onboard (ook de huidige generatie Soundmax e.d.).. Als je dat koppelt aan de SPDIF out van de onboard kaart heb je voor weinig geld een oplossing.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Heb dezelfde kwestie gehad als jou, en heb uiteindelijk mijn Creative setje vervangen door een Kenwood AX 7, veel beter dan het geluid van de Creative set, en de bas ( en andere tonen ) zijn geheel naar wens in te stellen. Vorige week gekocht bij de Mikro Elektro, was een magazijnopruiming en heb er nog wat van af kunnen praten. Totaalplaatje; €460, maar dan heb je ook wat. Ben er erg tevreden mee en heb er totaal geen spijt van gehad dat ik mijn 5.1 set heb vervangen voor een volwaardig 2.0 Kenwood setje.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomfish op 12-11-2008 21:24 ]

• kaajee
Xtresis schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:23:
Heb dezelfde kwestie gehad als jou, en heb uiteindelijk mijn Creative setje vervangen door een Kenwood AX 7, veel beter dan het geluid van de Creative set, en de bas ( en andere tonen ) zijn geheel naar wens in te stellen. Vorige week gekocht bij de Mikro Elektro, was een magazijnopruiming en heb er nog wat van af kunnen praten. Totaalplaatje; €460, maar dan heb je ook wat. Ben er erg tevreden mee en heb er totaal geen spijt van gehad dat ik mijn 5.1 set heb vervangen voor een volwaardig 2.0 Kenwood setje.
Da's 6x z'n budget!! Zo ken ik er nog wel een paar!!!

• Tomfish
kaajee schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:35:
[...]

Klopt, maar wat ik er eigenlijk mee wil zeggen ten eerste dat ik het budget niet had gelezen en ten tweede dat je wat meer moet neerleggen wil je een mooie geluidje krijgen. Je kan niet verwachten dat je voor een klein budget werelds geluid kan kopen.

* Tomfish vindt dat Kaajee wat minder Hap Hap moet doen, fouten maken is menselijk hoor...

[ Voor 10% gewijzigd door Tomfish op 13-11-2008 17:04 ]

• kaajee
Maar hij zegt toch helemaal niet dat ie werelds geluid wil?!

Dit is weer zo'n typisch tweaker topic aan het worden. TS vraagt gewoon om wat betere speakers dan z'n huidige Logitech x530 en het liefst ook beter dan de beoogde Creative T40. En dat voor een budget van ong. 80eu. Nou dat is redelijke prima te vinden, zoals uit de eerste reacties blijkt. Een paar actieve monitors van rond die prijs zijn al veel beter dan z'n x530 e/o T40.

Vervolgens komen er weer allerlei ongevraagde adviezen die het doel en budget ver overstijgen........

• daan08

daan08

PEBKAC

kaajee schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:05:

Dit is weer zo'n typisch tweaker topic aan het worden. TS vraagt gewoon om wat betere speakers dan z'n huidige Logitech x530 en het liefst ook beter dan de beoogde Creative T40. En dat voor een budget van ong. 80eu. Nou dat is redelijke prima te vinden, zoals uit de eerste reacties blijkt. Een paar actieve monitors van rond die prijs zijn al veel beter dan z'n x530 e/o T40.

Vervolgens komen er weer allerlei ongevraagde adviezen die het doel en budget ver overstijgen........
Nee hoor, neem nou die Alesis uit een van de eerste posts.. die zijn 99 per stuk. Dat setje van Samson is nog de goedkoopste met 88 voor een paar.. eronder (< € 88) alleen plastic Behringer/M-audio e.d., soortgelijk aan Creative T40.

• JvS
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb die T40's weleens gehoord en daar zit me toch een alleraardigst geluid in. In geen velden of wegen te vergelijken met die 2.1 setjes, die stuk voor stuk verschrikkelijk klinken.

Geen beukend laag, zoals bij al die andere setjes, maar gewoon vrij evenwichtig, net laag en een totaal vrij evenwichtig geluidsbeeld. Voor die paar tientjes IMO de beste optie voor PC speakers.

Lees ook maar eens andere gebruikers en hun ervaring:
http://tweakers.net/price...orks-t20-(20-2x-14w).html
http://tweakers.net/price...eative-gigaworks-t40.html

Volgens mij zit je met die T20 en T40 gewoon goed als het om muziek luisteren op je PC gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 12-11-2008 22:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lees nou gewoon even de reviews op kieskeurig over de Eltax Monitor iii en laat je daar overtuigen. Heb je voor iets van 120 euro een uitstekende set bureauspeakers.

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Studio monitors zijn toch eigenlijk bedoeld om fouten in de muziek op te sporen. Of zit ik aan iets anders te denken.

In ieder geval ik heb Mordaunt Shorts 902 i.c.m. een Luxman versterker.
En dat klink heel netjes.

Denk ook aan een versterker he!

[ Voor 7% gewijzigd door Pepperana op 12-11-2008 23:31 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• daan08

daan08

PEBKAC

Eltax Monitor III zijn passieve speakers, voor 120 euro heb je dan nog niks.

Ik denk dat JvS gelijk heeft dat T20/T40 prima pc-speakers zijn. Wil je dan meer kun je beter uitwijken naar studio monitors.

• daan08

daan08

PEBKAC

Pepperana schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:28:
Studio monitors zijn toch eigenlijk bedoeld om fouten in de muziek op te sporen. Of zit ik aan iets anders te denken.

In ieder geval ik heb Mordaunt Shorts 902 i.c.m. een Luxman versterker.
En dat klink heel netjes.

Denk ook aan een versterker he!
Je kunt je afvragen of het niet een kwestie van marketing is, om studio monitors aan het professionele segment te slijten, zodat consumenten meer betalen voor gimmicks :+

Een goede opname klinkt dan ook goed, net zoals een slechte niet lekker klinkt. Het doel van een studiomonitor is om zonder (al teveel) tonatie en vervorming weer te geven zodat details hoorbaar blijven, is dat met high end audio niet zo?

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Wow hee! Wat een hoop reactie, super!

Maar ik vind het wel leuk om te zien dat de vraag om niet al te dure PC speakers wordt beantwoord met allerlei veel te mooie (studio) speakers. Ik heb dit echt al heel veel gelezen in allerlei forums.

Ik ben echt op zoek naar een set speakers tot zeg €150,-. Ik weet dat je voor meer geld een ass-kickin' half professionele studio kan opzetten, maar dat is dus mijn budget.

Is voor normaal muziek luisteren een studio monitor niet juist een beetje vervelend omdat deze het geluid tot in detail weergeven? Als doorsnee luisteraar zou ik misschien liever een wat warmere klank willen hebben. Is het dan handig om studio monitor te nemen?
Handige link trouwens, bedankt!

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-02 14:43
Of twee maal Magnat Monitor Supreme 100 en dan effe solderen voor een tripath versterkertje. Denk dat je met zo'n combinatie elk setje van Logitech of Creative verslaat (Correct me if i'm wrong).

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 10:34

JT

VETAK y0

bulldoze schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:44:
[...]
Je kunt je afvragen of het niet een kwestie van marketing is, om studio monitors aan het professionele segment te slijten, zodat consumenten meer betalen voor gimmicks :+
Eh nee, studio monitoren hebben expres een heel analytisch karakter en zijn zeer ongekleurd zodat je _precies_ kan horen wat je hebt opgenomen zonder kleuring door de speakers en je ook precies kan horen als er ergens fouten oid in je productie zitten. Het is zeker geen marketingterm. Dat misschien niet elke studio monitor dit doet is een ander verhaal, maar dit is wel hoe een studio monitor hoort te werken.
kaajee schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:35:
[...]

Tja, de TS heeft het over studio monitors. Kan je verwachten dat het daar vervolgen ook over gaat ;)
heuveltje schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:02:
[...]

Voor de TS : weet zo geen beter type, wel redelijk overtuigd dat die speakers ook niet "je van het" zijn.
Luister zelf muziek op mijn pc via de aux in van mijn normale audio versterker, is dat geen optie ?
Het punt is dat als je studio monitoren hebt, dat die elke zwakte in je keten gaan weergeven. Als je dus een niet zo goede geluidskaart en bijbehorende DAC hebt dan komt dat zeker weten tot uitdrukking in het geluid.
Boxed schreef op donderdag 13 november 2008 @ 08:43:
Ik ben echt op zoek naar een set speakers tot zeg €150,-. Ik weet dat je voor meer geld een ass-kickin' half professionele studio kan opzetten, maar dat is dus mijn budget.
Als het _absoluut_ niet meer dan 150e mag kosten, zoek dan een 2e hands versterker met een setje goede 2e hands speakers. De tips van die Samson en Fostex monitoren zijn leuke tips, maar met 3" en 4" woofers ga je echt basweergave tekort komen imho. Ik heb er niet heel veel van gehoord, maar ik heb wel eens de KRK Rokit 6 mogen horen. Die zijn nu in de aanbieding omdat het overjarige modellen zijn voor 149 per stuk (New-line) en de KRK Rokit 5 is in de aanbieding op de site van Feedback voor 119. Zoiets zou ik zelf kiezen
Is voor normaal muziek luisteren een studio monitor niet juist een beetje vervelend omdat deze het geluid tot in detail weergeven? Als doorsnee luisteraar zou ik misschien liever een wat warmere klank willen hebben. Is het dan handig om studio monitor te nemen?
Als je nu al weet wat je een aanzienlijke hoeveelheid brakke mp3's hebt, dan zou ik studio monitors links laten liggen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb zelf goede (studio) ervaringen met alesis monitoren. Die USB set heeft (volgens mij dan) een ingebouwde geluidskaart en is met een beetje zoeken goedkoper te vinden. Ik zou het wel weten :)

Wise enough to play the fool

• JT

JT

VETAK y0

Kom je niet flink bas tekort? Moet er niet aan denken daar een stukje reggae of rap ofzo over te spelen met 3" :P

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 13-11-2008 11:17 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• daan08

daan08

PEBKAC

Oke maar die basweergave gaat ook een beetje richting 'wat is je muzieksmaak'..
KRK rokit waar je het over hebt doet dus 240 euro.. voor dat geld is er idd een hoop meer keus.

Vraag me wel af wat je voor 150 euro tweedehands koopt aan speakers+amp? Een versterker en losse speakers levert bovendien een hoop losse kabels op.

• JT

JT

VETAK y0

Basweergave is niet zozeer een kwestie van smaak mbt je muziekkeuze; als jij in de praktijk niet onder de 80hz komt, dan mis je gewoon een deel van het geluid dat is opgenomen ;) Bijvoorbeeld Norah Jones zonder bas vind ik echt gaar. En ik heb de sub gewoon neutraal staan. Ik wil zelf gewoon compleet geluid :) En die KRK Rokit 5 is idd 240e, wat heb je nog meer voor dat geld, actief met minimaal 5" woofertje en bi-amped? Zit op stage dus kan dat zelf nu niet gaan uitzoeken voor de TS ;)

Ecodan warmtepomp

• heuveltje
  • Laatst online: 17:45

heuveltje

KoelkastFilosoof

bulldoze schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:12:
KRK rokit waar je het over hebt doet dus 240 euro.. voor dat geld is er idd een hoop meer keus.

Vraag me wel af wat je voor 150 euro tweedehands koopt aan speakers+amp? Een versterker en losse speakers levert bovendien een hoop losse kabels op.
bulldoze schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:12:

Vraag me wel af wat je voor 150 euro tweedehands koopt aan speakers+amp?
versterker 75E

]mooie set B&W DM-320 speakers

5 minuten gezocht,. kan vast wel beter/goedkoper
En ik weet zeker dat het beter klinkt dan welk simpel pc speakertje dan ook :)

Een versterker en losse speakers levert bovendien een hoop losse kabels op.
MWah 1 kabelte meer. en zitten we nou op tweakers, of op DeVerenigingVanHuisvrouwen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• daan08

daan08

PEBKAC

Zal het dan toch moeten opnemen tegen Fostex PM04 of bijv die eerder genoemde Samson set en geen 'simpel pc speakertje'.. Leuk van die B&W DM320 waar de conussen bijna uitgerot zijn.

En nee je hebt gelijk, ik heb graag nog wat kabelkluwen op en rond mn bureau/werkplek, ideaal :O

• Da_maniaC

Da_maniaC

Boxed schreef op donderdag 13 november 2008 @ 08:43:
Wow hee! Wat een hoop reactie, super!

Maar ik vind het wel leuk om te zien dat de vraag om niet al te dure PC speakers wordt beantwoord met allerlei veel te mooie (studio) speakers. Ik heb dit echt al heel veel gelezen in allerlei forums.

[...]

Handige link trouwens, bedankt!
Neem nou bijvoorbeeld dat Alesis setje. Zeer leuk geprijsd en dan weet je ook dat het geluid beter is dan die standaard Creative/Logitech speakers. (Ook heb je dan een ingebouwde geluidskaart/audio interface waarvan je weet dat ie goed is).
In mijn ogen staat bij die merken audioweergave echt niet voorop maar eerder design en 'multimedia' mogelijkheden. (features).
Ik zou ook echt geen geld uitgeven aan een Creative T40 want deze steekt dan misschien kwalitatief net boven de andere PC-speakers uit, hij is volgens veel kenners nog slechter in de weergave dan de T20.
(Wat opzich een aardig speakertje was).

Ik ken onwijs veel mensen die veel muziek luisteren achter de PC etc. en die zijn in de loop der jaren allemaal stuk voor stuk overgestapt naar een setje degelijke monitoren.
(Dan praat ik over ongeveer 8 mensen die daarvoor ook duurdere Creative/Logitech of zelfs Cambridge sets hadden).
Dat monitoren zijn om 'fouten in de muziek op te sporen' is een grote misvatting.
De geluidsweergave is gewoon zo strak dat je alles in de muziek goed kan horen en onderscheiden.
Voor een producer een mooi hulpmiddel en voor muziek van goede kwaliteit een streling voor je oren. ;)
kaajee schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:05:

Sorry maar ik vind je reactie geheel ongepast.
Er is 1 persoon welke het budget van de TS niet had gezien en daarnaast vertelt deze persoon enkel over zijn eigen ervaring en hoe hij dit heeft opgelost.
Vrijwel alle andere posters hier dragen aan het topic bij door te vertellen dat de TS een dergelijke Creative set veel beter links kan laten liggen en een set leuke monitors kan kopen voor zijn budget.
Ook worden hierbij diverse links gepost en monitors aangeraden welke allemaal in zijn budget passen.
Dat je naar 1 reply van iemand die enkel zijn ervaring deelt andere conclusie's gaat trekken vind ik echt vreemd.

En ook al is er in dit geval een prima oplossing voor het budget van de TS komt het bij PC Hardware vaak voor dat er word gezegd om net die 20 euro meer uit te geven voor een A-merk moederbord wat future-proof is en als dit duidelijk word beargumenteerd is ook daar niets mis mee. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Da_maniaC op 13-11-2008 16:01 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:16
bulldoze schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:24:
Zal het dan toch moeten opnemen tegen Fostex PM04 of bijv die eerder genoemde Samson set en geen 'simpel pc speakertje'.. Leuk van die B&W DM320 waar de conussen bijna uitgerot zijn.

En nee je hebt gelijk, ik heb graag nog wat kabelkluwen op en rond mn bureau/werkplek, ideaal :O
Dat de conussen bijna uitgerot zijn. Dat ligt helemaal aan de manier waarop ze behandeld zijn. Ik heb zelf een setje B&W DM 110 van 25 jaar oud. En daar komt nog steeds heel mooi geluid uit. Kabels kun je ook wegwerken. Bij actieve speakers heb je 2 stroomkabels en 1 input kabel. bij een setje met versterker maar 1 kabeltje meer. Dus dat is ook niet echt een reden.

HD4Life @ Full-HD

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-02 19:50
Ik heb zelf de M-Audio Studiophile AV-40. Niks anders dan lof om eerlijk te zijn.. wat meer info vind je in een uitgebreide review die ik geschreven heb. (URL)

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Oef, het voordeel van PC speakers is wel dat die redelijk klein zijn en dat ik ze gewoon naast mijn monitor kan zetten. Daar is het mij ook wel om te doen. Dan zou ik eerder een set klein monitor speakers nemen.
Ik denk dat ik van het weekend eens wat rond ga luisteren bij wat winkels

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik weet niet wat voor bureau / meubel je hebt?
De afmetingen van de Alesis monitoren zijn:
Dimensions (B x H x D): 15.3 cm x 12.7 cm x 19.0 cm.

• Tomfish
Da_maniaC schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:49:
Ik weet niet wat voor bureau / meubel je hebt?
De afmetingen van de Alesis monitoren zijn:
Dimensions (B x H x D): 15.3 cm x 12.7 cm x 19.0 cm.
Daar is dan verder geen versterker voor nodig?

• kaajee
Nee, de Alesis M1 Active 320 Usb Set is actief, dus er zit een versterker in. Alleen een stroom snoertje en een line-in snoertje.

Hier de achterkant van 1, de rechter, Alesis box, de tweede, linker, box is nog wat :P kariger, die wordt doorgelust vanaf deze......
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/alesis.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door kaajee op 13-11-2008 19:03 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Karig?

Ik ken weinig speaker setjes die normaal voor een pc geschikt zouden zijn en 4 verschillende inputs hebben...

• daan08

daan08

PEBKAC

Da_maniaC schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:39:
Karig?

Ik ken weinig speaker setjes die normaal voor een pc geschikt zouden zijn en 4 verschillende inputs hebben...
Hij bedoelt dat de tweede speaker doorgelust wordt vanaf die op het plaatje. Dus die is 'kariger'.. het is misschien kwalitatief niet zo goed maar je hebt dan wel alle kabels aan een kant hangen.

@ TS: Zowel die Alesis set als Fostex zijn zeer compact, maar idd groter dan de meeste pc speakers.

[ Voor 0% gewijzigd door daan08 op 13-11-2008 20:42 . Reden: typo ]

• daan08

daan08

PEBKAC

Davidshadow13 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:17:
[...]

Dat de conussen bijna uitgerot zijn. Dat ligt helemaal aan de manier waarop ze behandeld zijn. Ik heb zelf een setje B&W DM 110 van 25 jaar oud. En daar komt nog steeds heel mooi geluid uit. Kabels kun je ook wegwerken. Bij actieve speakers heb je 2 stroomkabels en 1 input kabel. bij een setje met versterker maar 1 kabeltje meer. Dus dat is ook niet echt een reden.
Qua praktische redenering passen studio speakers meer bij het idee van een pc speakersetje (actieve speakers). Verrotte speakers.. ik heb zelf iig niet al te beste ervaring heb met tweedehands en oude speakers kopen ;) Het kan ook goed gaan!

• Da_maniaC

Da_maniaC

bulldoze schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:41:
[...]
Hij bedoelt dat de tweede speaker doorgelust wordt vanaf die op het plaatje. Dus die is 'kariger'..
Ik zie dat hij na mijn reactie zijn reply heeft gewijzigd idd....nu staat het er anders. :)
bulldoze schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:41:
[...]
het is misschien kwalitatief niet zo goed maar je hebt dan wel alle kabels aan een kant hangen.
Nu hoop ik wel dat je snapt dat, dit geen ene drol uit maakt. :)
Je praat hier namelijk wel over een normaal audio signaal en de kabel welke daarvoor geleverd word is hiervoor uitermate geschikt. (Tenzij de afstand groter dan een meter of 5 zou worden).

Signaalkwaliteit door kabels word pas interessant op het moment dat de kabel vanaf de versterker naar de speaker gaat. Dit signaal is namelijk het eindproduct en dat wil je niet beinvloeden.
(Je praat hier over grotere vermogens waar dat dus makkelijker gaat).

Nu weet ik zelf niet eens of de Versterkers in de Alesis speakers een D/A converter hebben, zoja dan maakt het dus helemaal niets meer uit.
Want dat zou betekenen dat er een digitaal signaal over dat kabelje gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Da_maniaC op 14-11-2008 16:26 ]

• kaajee
Da_maniaC schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:24:
................

.............

Signaalkwaliteit door kabels word pas interessant op het moment dat de kabel vanaf de versterker naar de speaker gaat. Dit signaal is namelijk het eindproduct en dat wil je niet beinvloeden.
(Je praat hier over grotere vermogens waar dat dus makkelijker gaat).

Nu weet ik zelf niet eens of de Versterkers in de Alesis speakers een D/A converter hebben, zoja dan maakt het dus helemaal niets meer uit.
Want dat zou betekenen dat er een digitaal signaal over dat kabelje gaat.
Maar daar gaat het in het geval van het tweede (linker/left) speakertje in dit geval natuurlijk wél over! Die 2e speaker heeft niet de/een versterker in zich, die gebruikt de versterker van de 1e (rechter). Want zoals je kunt zien, zijn er verder geen (stroom) aansluitingen op deze 2e box. Dus het signaal kabeltje dat hier in gaat is een de door jou genoemde kabel van versterker (uit speaker1) naar luidspreker (speaker2).

En natuurlijk zit er in die rechter/right speaker een D/A converter, anders zou je hem niet middels USB kunnen gebruiken. Maar ook deze D/A converter zal alleen maar in deze box zitten en niet in de 2e linker.

Kortom: de rechter Alesis bevat alle elektronica (versterker/D/A-converter/ stroom toevoer) en de linker is eigenlijk een passieve speaker, die bevat alleen de luidsprekers en die krijgen dus een 'luidspreker' signaal van de 1e, rechter speaker.

Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/alesis2.jpg

• Da_maniaC

Da_maniaC

Dan praat je idd over een eindproduct signaal.
Maar laat de TS maar niet horen over dit muggenziften van ons. :P
De voordelen van dit soort speakers wegen nog steeds gruwelijk op tegen alle crappy PC speakers.

• JvS
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

kaajee schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:48:
[...]

Maar daar gaat het in het geval van het tweede (linker/left) speakertje in dit geval natuurlijk wél over! Die 2e speaker heeft niet de/een versterker in zich, die gebruikt de versterker van de 1e (rechter). Want zoals je kunt zien, zijn er verder geen (stroom) aansluitingen op deze 2e box. Dus het signaal kabeltje dat hier in gaat is een de door jou genoemde kabel van versterker (uit speaker1) naar luidspreker (speaker2).

En natuurlijk zit er in die rechter/right speaker een D/A converter, anders zou je hem niet middels USB kunnen gebruiken. Maar ook deze D/A converter zal alleen maar in deze box zitten en niet in de 2e linker.

Kortom: de rechter Alesis bevat alle elektronica (versterker/D/A-converter/ stroom toevoer) en de linker is eigenlijk een passieve speaker, die bevat alleen de luidsprekers en die krijgen dus een 'luidspreker' signaal van de 1e, rechter speaker.

Zie hier:
[afbeelding]
Dat snapt denk ik iedereen wel. Waarom leg je dat zo uitgebreid uit? Is het een nadeel dat het allemaal in 1 speaker zit?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

JvS schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:04:
[...]
Dat snapt denk ik iedereen wel. Waarom leg je dat zo uitgebreid uit? Is het een nadeel dat het allemaal in 1 speaker zit?
Je begrijpt natuurlijk wel dat door dit soort provocaties ongewilde discussies kunnen ontstaan. :P

Hij is gewoon voorzichtig met uitspraken omdat er hier nogal eens discussies over kabels langskomen.

.... elfen

..... maanlicht.
:+

Verwijderd

Is tegenwoordig gelijk welke 2-weg bookshelf luidspreker een monitor?
Om van normvervaging te spreken, en dan durf ik het begrip 'studio-monitor' nog niet eens in de mond te nemen... :?
Pagina: 1