Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] TightVNC werkt niet als systeem op slaapstand gaat

Pagina: 1
Acties:

• BakkieDoen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-08-2022
Na herinstallatie van twee systemen heb ik direct een aantal andere zaken gewijzigd en heb ik voor de gebruikers in huis in xp eigen accounts aangemaakt. Vervolgens wil ik tussen door via de laptop in de huiskamer de pc op zolder aansturen voor de wat 'zwaardere en langdurige acties'. Hiervoor gebruik ik dus TightVNC. De reden hiervoor is dat mijn media pc een windows2000 (500mhz) machientje is.
Het probleem is nu dat zodra mijn pc in de slaapstand gaat, deze niet meer benaderbaar is. Ik heb via het zoeken al de term 'wake on lan' gevonden, maar ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken in het systeem. Of zit dit in het bios verwerkt? Mijn netwerk is draadloos, werkt het dan ook? Of betekend dit alles bijelkaar dat ik de slaapstanden moet uitschakelen?
Wat hier aan gekoppeld kan worden mijns inziens is dat mijn laptop na een korte periode van inactiviteit op standby gaat en dan niet meer door de pc te benaderen is. Heeft dit ook een relatie met Wake on Lan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BakkieDoen schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:59:

Het probleem is nu dat zodra mijn pc/laptop in de slaapstand gaat, deze niet meer benaderbaar is.
Logisch ja :)

WakeOnLan: zoek in je BIOS en in je apparaatbeheer of je machines dat wel ondersteunen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BakkieDoen
Stel dat ze het ondersteunen, werkt het dan ook voor wlan?

Een ander probleempje dat zich voordoet is dat ik alleen het eigenaar acount kan benaderen op de pc ook al is de vnc server bij de andere accounts ook geactiveerd met dezelfde passwords.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BakkieDoen schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:40:
Stel dat ze het ondersteunen, werkt het dan ook voor wlan?
Meestal niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BakkieDoen
Lastig. Dan zal dus de slaapstand gedeactiveerd moeten worden helaas.

Blijft nog het probleem van de andere acounts over. Is dit met Extern Bureaublad anders?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 21:50
Nee in slaapstand is je systeem in rust, en reageert dus nergens op, behalve een druk op de powerknop, een WOL pakketje, of een hotkey

• BakkieDoen
Een lastige eigenschap van mij is dat ik dingen wil die dus net niet kunnen.
Kan ExternBureaublad communiceren met 2000?
Ik ben namelijk ondertussen Extern Bureaublad aan het ontdekken hoe ik dat in moet stellen.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:14

JdM

Humbled

Ik ben niet zo heel erg thuis in netwerken, maar kun je niet een draadloze router bij je pc zetten en die dan bedraad op je pc aansluiten. Op die manier moet je met je laptop in elk geval de router opdrachtr kunnen geven voor contact met de PC en dus heb je dan WOL... of denk ik te simpel?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BakkieDoen schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:18:
Een lastige eigenschap van mij is dat ik dingen wil die dus net niet kunnen.
Hoeft niet lastig te zijn, is ook extreem leerzaam :+
Kan ExternBureaublad communiceren met 2000?
Nee, alleen Server versies van 2000 - en dan ook nog niet zonder dat heel specifiek te installeren.
Maar dat kun je met een beetje Google werk ook wel terugvinden, evenals het ingebouwde alternatief voor Remote Desktop: Netmeeting.

• BakkieDoen
JdM schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:37:
Ik ben niet zo heel erg thuis in netwerken, maar kun je niet een draadloze router bij je pc zetten en die dan bedraad op je pc aansluiten. Op die manier moet je met je laptop in elk geval de router opdrachtr kunnen geven voor contact met de PC en dus heb je dan WOL... of denk ik te simpel?
Dan is het meer de pc naar de draadloze router/accespoint brengen: router staat beneden, pc op zolder... Is dus geen permanente oplossing.
alt-92 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:41:
[...]

Hoeft niet lastig te zijn, is ook extreem leerzaam :+
Zeer zeker! 8)
[...]

Nee, alleen Server versies van 2000 - en dan ook nog niet zonder dat heel specifiek te installeren.
Maar dat kun je met een beetje Google werk ook wel terugvinden, evenals het ingebouwde alternatief voor Remote Desktop: Netmeeting.
Is Server2000. Ik had via vriend google net idd een omschrijving daarvoor gevonden. Dit wordt weer eventjes puzzelen.

Helaas wat illusies armen maar toch weer op weg. Dank. Ik zal ongetwijfeld nog weer wat tegen komen.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:14

JdM

Humbled

BakkieDoen schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:57:
[...]

Dan is het meer de pc naar de draadloze router/accespoint brengen: router staat beneden, pc op zolder... Is dus geen permanente oplossing.

[...]
Nee nee, je snapt niet wat ik bedoel. Ik wil zeggen: plaats er een router BIJ die via je andere router te benaderen is. En de router die ERBIJ komt staat dan bij je PC op zolder, de router beneden is dan waarschijnlijk AP en router denk ik? en de router boven is dan alleen router ofzo, zoals ik al zeg ben ik niet zo in de netwerken maar dit moet lukken lijkt me.

• BakkieDoen
Oh ja. Dat is idd wel een leuke by-pass. :) Voor mij is het niet zo belangrijk dat ik er in wil investeren quageld.

Overigens is het me nu wel duidelijk dat XP home niet als Host kan dienen (laptop), prof wel (pc zolder). Wel kun je met home een host benaderen. Waar ik nu tegen aanloop is een login die ik niet heb aangemaakt dus moet ik dat nog even uitvogelen.

• BakkieDoen
Nog een ondersteunende url voor andere geïnteresseerden:
http://www.microsoft.com/.../extern_bureaublad.aspx#1
Het gaat mij dus niet brengen wat ik wil voor mijn media pc. Voor de pc op zolder is het wel gelukt, hier moest het account waar ik toegang op wil hebben, voorzien worden van een wachtwoord.

TightVNC kreeg nog steeds geen toegang tot dat account dus ik zal twee systemen moeten gaan gebruiken.
Pagina: 1