Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:47

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Vandaag heb ik een Club3D ATI 2400 PRO AGP kaart gekocht ivm het kapot zijn van de oude kaart in de PC. Ik heb de nieuwe kaart geplaatst in de PC en vervolgens opgestart waarna het beeld goed was. Gewoon de normale resolutie en 32bits kleurendiepte.

Echter na het draaien van de Windows Updates en de benodigde reboot is het gehele kleurenpallet verandert naar 4-bits en een maximale resolutie van 640*480. Ik heb getracht de videokaartdrivers te deinstalleren en wederom te installeren echter dit helpt niet. Zowel de drivers die bij de kaart kwamen, als de download vanaf ATI werken niet.

Het betreft het volgende systeem:

Medion PC
2.66GHz Pentium 4
512 DDR333 ram
120GB Schijf
Windows XP Home Edition voorzien van SP2 (vergeten eerder te vermelden)

De videokaart is een Club3D 2400 PRO AGP. Mocht een van jullie een idee hebben ik houd mij zeer aanbevolen.

[ Voor 4% gewijzigd door Maximus op 12-11-2008 14:12 . Reden: Windows versie toegevoegd aan TS ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met een 2600XT in AGP uitvoering. De "auto" install van de ATI drivers ging steeds mis. Ik heb daarop maar handmatig via apparaatbeheer de stuurprogramma's geïnstalleerd en dit loste het voor mij op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Welke Windows versie?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
De Windows versie is Windows XP Home Edition met SP2.

De handmatige installatie is gelukt, hij herkend de kaart nu als zijnde een ATI HD 2400 PRO. Echter de goede kleuren zijn nogsteeds niet terug. Als ik kijk bij Apparaatbeheer zie ik een uitroepteken staan bij de ATI kaart waar de volgende melding bij staat:

code:
1
2
3
4
Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12).

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van 
dit systeem uitschakelen.

Apparaattype: Beeldschermadapters
Fabrikant: ATI Technologies INc.

[ Voor 90% gewijzigd door Maximus op 12-11-2008 14:25 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Heb het geprobeert met een andere grafische kaart (NVidia GeForce 2) deze werkte direct onder Windows XP. Ik vermoed dat de kaart niet goed is en zal deze morgen dan ook retouneren bij de winkel waar deze gekocht is.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Maximus schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:33:
Heb het geprobeert met een andere grafische kaart (NVidia GeForce 2) deze werkte direct onder Windows XP. Ik vermoed dat de kaart niet goed is en zal deze morgen dan ook retouneren bij de winkel waar deze gekocht is.
Heb je al geprobeerd om meerder apparaten uit te schakelen zoals wordt gevraagd?
Videokaart al eens in een andere PC getest, zomaar RMA sturen terwijl die het wel doet kost namelijk meestal ook geld. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb dezelfde kaart volgens mij. (Club 3d HD2400 Agp, 256MB). Het ding wordt in de device manager herkend als een grafische kaart, maar hiernaast ook een "Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio". Deze moet je disabelen, want dat werkt gewoonweg niet.

Bovendien moet je ook de juiste Ati Catalyst drivers installeren. Of de oude 7.7 versie, of de aangepaste versie (AGP hotfix) die je op de site (ftp) van Club3d kan downloaden. Gewone Catalyst drivers van de ATI website zullen niet juist werken.

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Ik heb de kaart reeds teruggebracht en mijn geld terug gekregen. Om toch nog de vragen te beantwoorden:

The Mask: ik heb de pc kaal opgestart (alleen de videokaart en hdd) toen liep windows vast, ook na een nieuwe installatie.

Noork: Ik heb de AGP hotfix drivers ook geprobeert en ook dan liep de windows installatie vast dit zowel bij de originele installatie als de herinstallatie van windows.

Kortom, ik vermoed dat de kaart vanaf het begin niet lekker was. Er zit nu een GeForce kaart in die alles perfect op het beeld tovert.

PhD i.o.

Pagina: 1