Beste tweakers, ik zal mijn probleem zo duidelijk mogelijk voorleggen:
Ik heb een xml bestand met heel veel data. Die wil ik in javascript variabelen krijgen zodat ik die kan gebruiken op mijn site. Ik heb een duidelijke script gevonden op w3cschools die xml bestand in DOM zou laden.
Het werkt perfect in Firefox, Ie7 en Opera. (Ie6 niet getest). Echter krijg ik bij Safari een foutmelding:
Alvast bedankt.
Ik heb een xml bestand met heel veel data. Die wil ik in javascript variabelen krijgen zodat ik die kan gebruiken op mijn site. Ik heb een duidelijke script gevonden op w3cschools die xml bestand in DOM zou laden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| function loadXMLDoc(url) { try { xmlDoc=new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM"); } catch(e) { try { xmlDoc=document.implementation.createDocument("","",null); } catch(e) {alert(e.message)} } try { xmlDoc.async=false; xmlDoc.load(url); return(xmlDoc); } catch(e) {alert(e.message)} return(null); } |
Het werkt perfect in Firefox, Ie7 en Opera. (Ie6 niet getest). Echter krijg ik bij Safari een foutmelding:
Na wat zoekwerk ben ik achtergekomen dat safari het waarschijnlijk niet ondersteunt. Weet iemand een goede alternatief die voor alle browsers zou werken, of een alternatief voor safari die ik kan toevoegen aan me code.Value undefined (result of expression xmlDoc.load) is not object.
Alvast bedankt.