'Onderdelen T-Mobile G1 zijn goedkoper dan die van iPhone'

Pagina: 1
Acties:

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:35
Naar aanleiding van deze post: Verwijderd in 'nieuws: 'Onderdelen T-Mobile G1 zijn goedkoper dan die van iPhone''

ben ik ook van mening dat deze zin niet helemaal correct is:
De iPhone 3G kost volgens datzelfde iSuppli ongeveer 160 dollar om te maken.
'Maken' impliceert dat je voor 160 dollar een werkende iPhone hebt, terwijl dat enkel de materiaalkosten zijn. De kosten voor assemblage zijn door iSuppli niet meegerekend.

[ Voor 8% gewijzigd door Jaap-Jan op 12-11-2008 11:46 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dat verschil is wmb weinig relevant. De verpakking en de verzendkosten van de fabriek naar de importeur zijn ook niet meegenomen. De assemblagekosten zijn laag ten opzichte van de BOM, en bovendien zullen ze voor beide telefoons weinig uiteenlopen. Ook is er over assemblagekosten weinig te zeggen, omdat iSuppli ook maar aan het gokken is :)

Blijft alleen staan dat de zin 'om te maken' bevat, wat zou kunnen suggereren dat assemblagekosten zijn inbegrepen. Met name omdat de kosten zo gering zijn en niet meegenomen kunnen worden, vind ik het acceptabel dat deze zinsnede ter afwisseling op het op dat moment al drie keer genoemde 'onderdelen van...kosten' wordt gebruikt.

Ik laat het dus zoals het is :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.