Heel graag jullie hulp gevraagd bij dit probleem
Nieuwe computer gekocht.
Onderdelen:
MSI p45 platinum
Ati radeon HD4870 (club3d)
2x2gb standaard kingston ram
E8500 cpu
Probleem
Geen geluid onder windows xp of windows vista
Wil graag gebruik maken van onboard sound, en niet van de HDMI aansluiting.
Laat wel HDMI HD audio (van de videokaart) zien, bij afspelen bestanden gaat de volume indicator ook omhoog/omlaag, alsof er wordt afgespeeld
De realtek wordt niet getoond in device manager, de installatie van de realtek drivers verloopt probleemloos.
Het lijkt er op alsof de realtek chip niet wordt herkend of dat de HDMI audio er "overheen" gaat.
Ik heb niets om aan te sluiten op de HDMI aansluiting, als zodanig kan ik deze dus ook niet testen.
Geprobeerde oplossingen
Installatie XP:
Bios update naar versie 1.4
Bios check of de onboard audio aanstaat (ja), af en aanschakelen maakt in windows niet uit.
Herinstallatie drivers van de realtek chip, herinstallatie van de video kaart drivers
Nieuwere drivers voor de realtek chip, nieuwere drivers voor de video kaart
Oudere drivers voor de realtek chip, oudere drivers voor de video kaart
Veranderen volgorde van de installatie van de drivers (realtek eerst, videokaart eerst etc)
HDMI device uitgezet, realtek nog steeds niet zichtbaar
Installatie Vista:
Bios check of de onboard audio aanstaat (ja), af en aanschakelen maakt in windows niet uit.
Herinstallatie drivers van de realtek chip, herinstallatie van de video kaart drivers
Veranderen volgorde van de installatie van de drivers (realtek eerst, videokaart eerst etc)
Situatie nu:
Nieuwste videokaart drivers, nieuw bios, nieuwe realtek drivers.
Ik kan nog een oude soundkaart ergens proberen vandaan te halen om te kijken of dat enige soelaas biedt?
Vriendelijk bedankt voor jullie input/hulp bij dit probleem, ik kom er niet uit
Nieuwe computer gekocht.
Onderdelen:
MSI p45 platinum
Ati radeon HD4870 (club3d)
2x2gb standaard kingston ram
E8500 cpu
Probleem
Geen geluid onder windows xp of windows vista
Wil graag gebruik maken van onboard sound, en niet van de HDMI aansluiting.
Laat wel HDMI HD audio (van de videokaart) zien, bij afspelen bestanden gaat de volume indicator ook omhoog/omlaag, alsof er wordt afgespeeld
De realtek wordt niet getoond in device manager, de installatie van de realtek drivers verloopt probleemloos.
Het lijkt er op alsof de realtek chip niet wordt herkend of dat de HDMI audio er "overheen" gaat.
Ik heb niets om aan te sluiten op de HDMI aansluiting, als zodanig kan ik deze dus ook niet testen.
Geprobeerde oplossingen
Installatie XP:
Bios update naar versie 1.4
Installatie Vista:
Situatie nu:
Nieuwste videokaart drivers, nieuw bios, nieuwe realtek drivers.
Ik kan nog een oude soundkaart ergens proberen vandaan te halen om te kijken of dat enige soelaas biedt?
Vriendelijk bedankt voor jullie input/hulp bij dit probleem, ik kom er niet uit