Ik ben al een tijdje bezig met met het uitzoeken hoe ik een XP partitie kan encrypten terwijl ik mijn dual boot met Ubuntu behoud.
Wat ik gedaan heb:
Ik ben eerst wezen googlen naar de verschillende opties.
Ik heb een redelijk handleiding op de ubuntuforums gevonden ( http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=761530) die ik gevolgd heb en daar waar nodig heb aangepast om de linuxkant gecrypt te krijgen. Ik heb nu dan ook een gecrypte linux partitie met LVM incl root en swap.
Grub nesteld zit comfortabel in de MBR.
Maar dan kom het probleem.
Ik probeer de Windows partitie te crypten met truecrypt maar die geeft aan dat er minimaal 32b vrij moet zijn in de MBR en dat de MBR niet aangepast kan worden. Daar stopt het dan ook.
Ik het heb al geprobeerd:
Met een schone GRUB in de MBR
Door fixboot/FIXMBR te draaien en dan truecrypt te draaien
Partitionmagic op te starten, die geeft problemen met de MBR vaak zelf aan.
Te googlen op de TC fout, alleen kom ik op een paar wazige duitse fora waar ze wijzen naar de oplossing in de howto die ik gevonden heb
kent iemand dit probleem en een evt. oplossing ?
Het slipstreamen van de Truecrypt MBR in grub is een later probleem
Wat ik gedaan heb:
Ik ben eerst wezen googlen naar de verschillende opties.
Ik heb een redelijk handleiding op de ubuntuforums gevonden ( http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=761530) die ik gevolgd heb en daar waar nodig heb aangepast om de linuxkant gecrypt te krijgen. Ik heb nu dan ook een gecrypte linux partitie met LVM incl root en swap.
Grub nesteld zit comfortabel in de MBR.
Maar dan kom het probleem.
Ik probeer de Windows partitie te crypten met truecrypt maar die geeft aan dat er minimaal 32b vrij moet zijn in de MBR en dat de MBR niet aangepast kan worden. Daar stopt het dan ook.
Ik het heb al geprobeerd:
Met een schone GRUB in de MBR
Door fixboot/FIXMBR te draaien en dan truecrypt te draaien
Partitionmagic op te starten, die geeft problemen met de MBR vaak zelf aan.
Te googlen op de TC fout, alleen kom ik op een paar wazige duitse fora waar ze wijzen naar de oplossing in de howto die ik gevonden heb
kent iemand dit probleem en een evt. oplossing ?
Het slipstreamen van de Truecrypt MBR in grub is een later probleem
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME