Toon posts:

Linksys WRT610N dual band , n modus werkt totaal niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb gisteren een WRT610N aangeschaft maar wanneer ik een wireless netwerk op N modus zet herkennen zowel mijn XPS M1730 met Dell Wireless 1505 draft n mini card hem niet ( ziet het netwerk gewoon niet ) en mijn bedrijfslaptop met Intell n chipset ook niet.

Dit is getest met 1 etage verschill.

Wanneer ik de laptops vlak voor de router zet zien ze hem wel met volle sterkte van het signaal alleen herkennen het netwerk dan als 802.11a en niet als 802.11n.

Wanneer ik op de 1ste etage ga zitten met pure G modus aan, zien ze hem beide wel maar is de signaal sterkte maar 1 streepje, echt waardeloos dus, mijn Thompson router modem heeft nog zelfs beter signaal.

Vraag 1 Doe ik iets fout of heb je een linksys adapter stick nodig om fatsoenlijk van de n modus gebruik te maken.

Vraag 2 Ik kan nergens echt de precieze details vinden over het bereik en de kracht van het signaal van 802.11n . Ik heb ooit gehoord dat met n de hele wijk je netwerk in theorie zou kunnen gebruiken maar dit lijkt me sterk overdreven.

• indit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-02 11:26
Hoi,

Misschien de laatste firmware gebruiken. 1.00.00 B18

---------------------------------------------------------------------------
Last Released Date: 08 / 27 / 08
Firmware version: v1.00.00.18

- Resolved the wireless reset issue during MAC address filtering configuration.
- Updated wireless drivers to improve overall wireless performance.

===========================================================================

Wat je ook nog even kan proberen als dat niet werkt om alleen je "5GHz Wireless" aan te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb zowel n only op 5Ghz gebruikt als 2.4 Ghz mijn dell 1505 mini card ziet hem gewoon niet.Beide zijn wel draft 2.0 dus zouden elkaar wel moeten zien

• indit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-02 11:26
Heb je nou wel of niet alleen één netwerk aan gezet?, je linksys wrt610 heeft twee draadloze netwerken. Je kan de 2,4Ghz en de 5Ghz tegelijk aanzetten. Maar je kan ook alleen bijvoorbeeld de 5Ghz aanzetten en de andere dus uit.

edit: En de firmware upgraden

[ Voor 32% gewijzigd door indit op 12-11-2008 13:22 ]

• bopitje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 21:14
Ik heb dus het zelfde probleem met deze router, heb wel beide netwerkkaarten aanstaan. Zowel de 2,4 ghz als de 5,0 Ghz. En ander probleem is dat de verbinding om de 5 minuten weg valt, dit is overigens alleen met wifi.
Indien we de computers connecten d.m.v. een draad is er geen probleem. Ga morgen ook linksys bellen, dit kan natuurlijk niet. Heb dit probleem al meerdere keren gevonden op internet, maar niemand heeft er een oplossing voor.
Draai overigens wel de laatste firmware!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:11
ik heb dus ook het probleem , en ook de laatste firmware is installed

iemand een oplossing voor me?

• RGielkens
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05-2025
Hoi NoFate,

Mogelijk is er een ander netwerk dat in de buurt stoort. Mogelijk moet je ff kijken of je op een kanaal zit dat al gebruikt is. Via dit programma http://www.passmark.com/products/wirelessmonitor.htm kan je dat makkelijk controleren.

Groeten Ralph.
Pagina: 1