• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 08:26

jappo

eens een prutser altijd ....

Topicstarter
Ik heb een SBS2003 server met domein x en een exchange server met domein y.
deze twee servers staan ieder op een andere lokatie.

binnen het netwerk van de sbs2003 server staat een Oce 3145 copier/printer/scanner.
Op deze oce kan gescanned worden naar mailadressen. je krijgt dan een mailtje met hierin een pdf. wanneer deze worden gestuurd naar domein x (lokaal) dan gaat dit helemaal goed.

wanneer er gestuurd word naar domein y dan wordt het mailtje gestuurd naar de sbs server, deze forward het naar de exchange server met domein y en het mailtje komt aan.

echter, het mailtje is leeg, de volledige content van het mailtje blijft in de header staan. hij wordt dus niet vertaalt naar een mailtje met content en een pdf.

ik heb al veel gezocht op internet en de forward configuratie een aantal keer doorgenomen maar ik snap niet waar het mis gaat.

iemand een idee :?

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Anti-Spam of Anti-Virus die moeilijk doet?

• jappo

jappo

Topicstarter
LuckyY schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:26:
Anti-Spam of Anti-Virus die moeilijk doet?
op welke server, sbs? hier staat geen antivirus/antispam op. (ja, ik weet het)

de andere server heeft een zeer uitgebreid anti-spam/anti-virus programma maar dat zal het niet zijn aangezien dit het enige mailtje is dat zo wordt verbasterd in de tijd dat deze server draait (meer dan 3 jaar)

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
jappo schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:23:
echter, het mailtje is leeg, de volledige content van het mailtje blijft in de header staan. hij wordt dus niet vertaalt naar een mailtje met content en een pdf.
Dus de pdf staat als "tekst" in de mail? Dat zou problemen met encoding aangeven. Heb je al eens getest of een mail met pdf attachment van domein x naar domein y wel goed gaat?

Fabricati Diem, PVNC

• jappo

jappo

Topicstarter
RolandZ schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:38:
[...]

Dus de pdf staat als "tekst" in de mail? Dat zou problemen met encoding aangeven. Heb je al eens getest of een mail met pdf attachment van domein x naar domein y wel goed gaat?
een gewone mail van x naar y gaat wel goed. (wanneer ik een mailtje dat gestuurd is naar x forward via outlook naar y dan komt hij gewoon goed aan)

de pdf staat niet als tekst in de mail maar in de header. het mailtje lijkt dus leeg in outlook.

[ Voor 10% gewijzigd door jappo op 12-11-2008 11:38 . Reden: verduidelijking ]

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
jappo schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:29:
[...]
de pdf staat niet als tekst in de mail maar in de header. het mailtje lijkt dus leeg in outlook.
Dat is een probleem met encoding of eigenlijk de interpretatie ervan. Welk versie van SBS draai je, welke versie van Exchange en zijn de laatste updates en patches geinstalleerd?

Fabricati Diem, PVNC

• jappo

jappo

Topicstarter
Het gaat om een SBS2k3 r2 server die forward naar een exchange 2003 server bijde hebben alle laatste updates geinstalleerd.

zoals ik het zie doet de sbs server iets met het mailtje tijdens de forward. klopt dit en zo ja wat doet hij dan en waar kan, als hij er iets mee doet, aanpassen wat hij dan precies doet? 8)7

Pagina: 1