Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jivecar
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-04 15:28
Ik wil deze maand een Squeezebox icm NAS aanschaffen.

Waarschijnlijk wordt dit een Duet met Synologie 107+ NAS.

De NAS zal worden aangesloten op mijn modem, aan mijn modem hangt een WIFI router. Deze laatste is vorig jaar gekocht om het tegenvallend WIFI signaal van mijn modem te verbeteren. De combinatie werkt in ieder geval goed en geeft in heel het huis een goed signaal.

Nu worden zowel het modem als de router ingeschakeld dmv afstandsbediening op het moment dat ik internet nodig heb.

Dit doe ik omdat de router als modem in totaal +/- 40-50watt verbruiken en ik dit, als zuinige hollander, onnodig vind om te laten draaien als we er geen gebruik van maken. 50w p/u = 438kwh p.jr = 80 euro. Snel bespaart dus.

Maar goed, straks komt daar de NAS bij en Squeezebox bij.

Concreet:
- is het handig om de NAS op te nemen in de stroombesparing (aan/uit dmv afstandsbediening) of is het beter om deze altijd aan te laten (met slaapstand niet zo'n probleem qua energie).

- is het handig om met ingeschakelde NAS de router/modem regelmatig in en uit te schakelen of raakt de squeezebox hiervan in de war?

- hoe snel is een NAS opgestart en ziet de Squeezebox de NAS snel of niet?

En natuurlijk is jullie advies welkom.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

quote:
Concreet:
- is het handig om de NAS op te nemen in de stroombesparing (aan/uit dmv afstandsbediening) of is het beter om deze altijd aan te laten (met slaapstand niet zo'n probleem qua energie).
Die kan je beter aan laten, een synology moet worden uitgezet met het knopje op de casing of via de management console. Als alles in hibernation staat, zal deze ook niet veel verbruiken.
quote:
- is het handig om met ingeschakelde NAS de router/modem regelmatig in en uit te schakelen of raakt de squeezebox hiervan in de war?
dunno
quote:
- hoe snel is een NAS opgestart en ziet de Squeezebox de NAS snel of niet?
Het opstarten van de DS-107 duurt ongeveer 20-30 seconden. En dan draaien alle services ook meteen, hoe lang het duurt voordat de squeezebox de NAS ziet weet ik niet.
quote:
En natuurlijk is jullie advies welkom.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• PoweRoy
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13-05 11:44

PoweRoy

funky!

Een nas kan je aan en uitzetten via een remote control door gewoon de power eraf te halen. Niet echt slim met data. Misschien zelfs iets fabriceren met behulp van een usb ontvanger. Aanzetten wordt wat lastiger.

Offtopic:
Waarom een NAS en een squeezebox kopen (niet de goedkoopste dingen) en dan besparen op stroom. Kan je beter een el-cheapo cd spelertje kopen met mp3 ondersteunen.

[This space is for rent]

• Jivecar
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-04 15:28
quote:
PoweRoy schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:31:
Offtopic:
Waarom een NAS en een squeezebox kopen (niet de goedkoopste dingen) en dan besparen op stroom. Kan je beter een el-cheapo cd spelertje kopen met mp3 ondersteunen.
Ik heb zowel een DVD speler als HDD recorder die beide MP3's ondersteunen. Maar mijn eigen CD zijn allemaal in FLAC (door geen van beide ondersteund). Daarnaast zou de TV dan altijd aanmoeten om te zien welk nummer speelt, blijf ik met schijfjes in de weer en is zoeken erg lastig. Dat vind ik niet fijn en daarnaast is mijn tv een 42" plasma die makkelijk inbrand op menu's en stilstaande beelden. Kortom de Squeezebox duet biedt meer praktische mogelijkheden.

Besparen op stroom doe ik passief door kritisch te zijn op mijn stroomgebruik. Dat wil niet zeggen dat ik bepaalde grootverbruikers niet in huis zet (neem de plasma als voorbeeld, toch goed voor zo'n 350w/pu) maar dat ik die niet aan laat staan als ik niet kijk.

De squeezebox + nas + modem + router aanlaten staan gedurende 24u per dag terwijl ik daar misschien 2u per dag gebruik van maak vind ik gewoon energieverspilling. En daar zoek ik dus wel een oplossing voor.

Just my 2 cents.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Trouwens, de DS-107 kan je wel op een vast tijdstip uit laten gaan. Misschien interessant? Hoef je hem alleen maar zelf aan te zetten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Huawei

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True