Toon posts:

Dualscreen, 1 scherm op zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met mijn schermen, ik heb 2 Dell E173FP 17" schermen, en een nVidia GeForce 8800GT videokaart. OS: Windows Vista Home Premium.

Toen ik vanochtend mijn computer opstartte deed mijn 2e scherm het niet meer, hij ging op zwart. Ik drukte het scherm uit en toen weer aan, ik had weer beeld voor een seconde of 3.
Een reboot heeft geen zin;
De kabels omdraaien heeft geen zin(Ik ben alle mogelijkheden afgegaan)
Via beeldscherminstellingen het scherm uit zettem en dan weer aan zetten heeft ook geen zin.
Steeds springt het scherm weer na 3 seconden op zwart.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

• LarsOo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-05 15:35
Monitor aan het dood gaan?
Je zegt dat je de kabels al heb omgedraaid etc. Dus dan ligt het probleem niet bij je computer.
Al eens geprobeerd om 1 monitor aan te sluiten?

Het kan zo zijn dat de voedingsprint in je tft niet meer goed functioneerd. Dit is een vaak voorkomend probleem bij tft monitoren. Oplossing is dan vaak een paar condensatoren vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
LarsOo schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:39:
Monitor aan het dood gaan?
Je zegt dat je de kabels al heb omgedraaid etc. Dus dan ligt het probleem niet bij je computer.
Al eens geprobeerd om 1 monitor aan te sluiten?

Het kan zo zijn dat de voedingsprint in je tft niet meer goed functioneerd. Dit is een vaak voorkomend probleem bij tft monitoren. Oplossing is dan vaak een paar condensatoren vervangen.
1 monitor aansluiten werkt, de "nog werkende" monitor doet het, en de kapotte niet. Ik ga even googelen om tte zien hoe ik die condensatoren kan vervangen. Bedankt

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

volgens mij zijn de tl lampjes in je beeldscherm bijna aan hun laatste adem :S

ken je dat niet een gewone TL buis die begint te pinken als ze kapot is, met elektrische starters wordt er één poging gedaan om ze aan te steken, lukt dat niet stopt hij gewoon.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 22:30
Voordat je de condensatoren gaat vervangen of de kast gaat openhalen, kijk of je nog garantie hebt dat scheelt een hoop werk en is meestal nog gratis ook (je bent wel je scherm natuurlijk een tijdje kwijt).

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:59
pm1 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:52:
volgens mij zijn de tl lampjes in je beeldscherm bijna aan hun laatste adem :S

ken je dat niet een gewone TL buis die begint te pinken als ze kapot is, met elektrische starters wordt er één poging gedaan om ze aan te steken, lukt dat niet stopt hij gewoon.
Zou je dan niet nog iets van beeld moeten kunnen zien als je schuin op het scherm kijkt? Als je dan bijvoorbeeld een afbeelding op die monitor zet met duidelijke contrasten zou je die nog moeten kunnen zien op het scherm? Toch?

Of wordt het "displayscherm" dan ook uitgeschakeld?

Verwijderd

Sjengcity schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:56:
[...]

Zou je dan niet nog iets van beeld moeten kunnen zien als je schuin op het scherm kijkt? Als je dan bijvoorbeeld een afbeelding op die monitor zet met duidelijke contrasten zou je die nog moeten kunnen zien op het scherm? Toch?

Precies, ik zou dit eerst even proberen. Mogelijk zit het probleem in de backlight van je LCD en dan kun je het beeld meestal wel zien als je er met een lamp op schijnt. TL werkt volgensmij het beste. Mocht dit niet zo zijn dan zal het de inverter zijn waarop mogelijk wat condensatoren kapot zijn.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al nieuwe/andere/herinstallatie van drivers geprobeerd?

Test het scherm eens met z'n andere aansluiting met een verloopstukje, test het scherm eens aan een andere computer.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Garantie heb ik allang niet meer schermen zijn 2+ jaar oud.
Al getest op andere PC, zelfde probleem.

Als ik schuin op m'n beeld kijk zie ik helemaal 0,0.

Na het openmaken zagen alle condensatoren er nog prima uit....

Heb 'm maar weggegooid aangezien er weinig andere optie's nog zijn. Allemaal bedankt voor de hulp! Ik ga naar een nieuw schermpje kijken...

- edit - Nieuwe Philips 220CW gekocht 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 19:04 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Sjengcity schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:56:
[...]

het displayscherm zou normaal actief moeten blijven, maar omdat je gen backlight hebt zul je er heel weinig van zien misschien als je er met een zaklamp opzit, maar dan bedoel ik echt de lamp erop zetten en kijken of er aan de randen niks te zien is van beeld.

nog een vraagje aan TS gaat het scherm terug op standby ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 13:37
Ts heeft zijn scherm al weggegooid. ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:42
Simpel: Scherm defect.

Moeilijk: 1 of meerdere transistoren (2C5707) in de invertor op sluiting, mogelijk PF1 (zekering op printplaat) defect. Fets vervangen (Kost je <10 eur), trafos in invertor doorsolderen (door brakke soldering raakt de voorliggende transistor defect)

* DJSmiley heeft al stuk 10 dells (die modellen zijn relabelled benqs) gefixed....
links en rechts van mn 20" staan er 2 (triple-screen), gebruik er 1 als TV, en de rest is weer weg

btw: condensatoren gaan zelden lek bij deze serie, is vrijwel structureeel de transistor(en)

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 13-11-2008 21:49 ]

Pagina: 1