Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo en leuk dat je dit draadje leest,

Ik ben momenteel pro-actief aan het soliciteren op verschillende functie's op de arbeidsmarkt, o.a via personeelsdiensten en via uitzendbureau's, online vacature sites, en andere wegen.

Ik werk op dit moment voor een Horeca Uitzendbureau maar deze hebben binnenkort niet meer de 40 uur garantie omdat de rustige maanden eraan komen, Athans, die smoes kreeg ik te horen op de vestiging van mijn werkgever. Hoewel ik dit werk super leuk vindt is niet altijd werk omdat het een uitzendbureau is, soms draai ik een week van 65 uur en de andere week maar 26 uur. Ik moet natuurlijk blij zijn met de behaalde uren en moet eigenlijk niet klagen.

Ik ben zelf een persoon die al te graag werkt, niet houd van vrije dagen en het als maar thuis zitten en geen brood kan kopen, alleen op de manier momenteel hoe ik mijn arbeiduren voor een werkgever invul, zet het geen zoden aan de dijk, Ik heb zo mijn verplichtingen en ik kan niet zo maar even een rekening een maandje of vier laten wachten. Laat staan me kostgeld van € 50,00,- per week.

Ik soliciteer naar functie's waarvan de gevraagde werkevaringen overeenkomen met mijn eerdere werkevaringen, maar heb ook al negen open solicitaties gedaan bij bedrijven m.b.t. het leren van het vak, In alle gevallen heb ik in de afgelopen vier maanden van alle solicitaties geen enkele reactie terug gehad van geen enkel bedrijf, Ik vraag me momenteel af of ik uberhoud wel nuttig ben op de arbeidsmarkt of dat ik beter me tas met kleding kan pakken en rond ga zwerven over de wereld rond.

Ik heb een aangepaste Curriculum Vitae online gepropt die je kan binnen hengelen zodat je een impressie kunt krijgen van mijn opleiding en werkevaring.

Doe ik iets fout, is mijn Curriculum Vitae fout? Heb ik geen kans gehad om meer werkevaring op te doen, dan nog niet te spreken over mijn opleiding die ik niet behaalde omdat vroeger vanuit thuis het financiele plaatje niet op orde was en ik gedwongen was te stoppen met de opleiding en te gaan werken om het thuis front financieel te ondersteunen, alleen die tegenvaller toen, draait me nu de nek om.

Het is niet dat ik geen callcenter en/of productie-werk of andere laag ingeschatte functie's wil vervullen, maar ik denk persoonlijk dat ik meer in me zelf heb om mijn werkevaring te uiten.

Graag reactie's,

Gr. Iemand die het spoort behoorlijk bijster begint te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hébt amper een CV, zonder lullig te willen zijn. Je hebt 4 compleet verschillende baantjes gehad waar je steeds niet langer dan een paar maanden gebleven bent, en je hebt twee totaal verschillende opleidingen op je lijstje staan. Bovendien geef je in je startpost hierboven aan dat je een baantje wil bij bedrijven die je een vak willen leren, dus dat is wéér een totaal nieuw iets voor je. Een bedrijf kan met zo iemand natuurlijk nooit blij zijn; er zijn al 4 verschillende bedrijven die je iets geleerd hebben, en bij allevier ben je maar eventjes in dienst gebleven. En het leuke is: inwerken kost geld. ;)

Je CV straalt nu eigenlijk vooral uit dat je niet graag ergens lang blijft als het baantje je niet direct bevalt en je daarna maar meteen iets totaal anders gaat doen. Misschien moet je niet te hoog willen beginnen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik denk dat je diverse werkervaring in zeer verschillende branches poteniele werkgevers afschrikt, ook zie ik in je CV dat je maar korte periodes blijft/mag blijven. Gezien de economische situatie gaan bij veel bedrijven alle tijdelijk krachten eruit. Veel zullen eenzelfde CV hebben waarbij jou CV er niet uit springt, een lastige situatie. Wat ik hier zeg is absoluut geen wetenschap maar het gevoel wat ik er bij heb. Ik denk dat je je af moet vragen welk beeld een potentiele werkgever krijgt door het lezen van je CV. Er staat vrij opervlakkig beschreven wat de functies die je vervulde precies inhouden, dit moeten geen hoofdstukken worden maar naar mijn mening is het niet duidelijk. Bij je opleiding zou je neer kunnen zetten wat je beheerst, ook al heb je geen diploma. Ook zie ik geen referenties op je CV staan dit kan ook waarde toevoegen (als de referentie positief is). Is het geen mogelijkheid een opleiding te volgen?

edit:

Wat Ruudjah hieronder zegt is ook een zeer goede, spits je CV toe op een bedrijf weet wat ze doen, dan kun je bedenken welke eigenschappen voor hun belangrijk zijn. Dit is ook iets wat je voor een sollicitatie gesprek moet doen, zorg dat je wat van je nieuwe werkgever weet.

[ Voor 15% gewijzigd door Bartjeee op 12-11-2008 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Ongezouten Ruudjah analyse:
1: Regel een Voornaam.Achternaam@provider.nl adres. Geen sexymsner@hetemeel.nl oid. Dus ook geen ricky.nl@provider.
2: Opmaak van je CV is matig. Je gebruikt een halve pagina voor je personalia! Dat moet terug naar 6-7regels, maximaal.
3: Enorme whitespace onder personalia.
4: In Nederland Hebben We De Gewoonte Om Geen Hoofdletters Binnen Een Zin Te Gebruiken.
5: Meer dan één pagina voor CV met 3 jaar levensgeschiedenis is onzin. Maximaal 3/4 pagina, personalia incluis. Méér dan één pagina is echt voor personen die al wat bewezen hebben, of al een eind op weg zijn in hun carriere. Heck, mijn 10 jaar geschiedenis is op 80% ve A4 geperst.
6: Werkervaring/opleiding is inconsistent: werkervaring vermeld precieze datum, opleiding niet. Maak consistent.
7: Inconsistentie bij detail opleiding <-> werkervaring. Opleiding op ROC zeer gedetailleerd: gebruikt 9 zinnen, terwijl werkervaring slechts één of twee gebruiken.
8: Ik mis je persoonlijke interesses.Hoe je van voetbal/hacken? Zet alle interesses die relevant zijn voor je sollicitatie in je CV. Als je dus op webdesigner solliciteert, dan zet je bij interesses grafisch ontwerp, als dat een hobby van je is (ter voorbeeld).
9: Voltijd/deeltijd kan je veel compacter verwerken in de layout van je CV.
10: Alleen relevante informatie vermelden! Ga na dat een recruiter 100 CV's per dag krijgt. Die wil dus snell alle relevante info van je zien,om te kunnen oordelen of je bij een bepaalde functie past.
11: Geef aan waarom bepaalde functies in je werkervaring relevant zijn voor de sollicitatie. Solliciteer je voor webdesigner, dan geef je bij Financieel adviseur de nadruk dat je goed wensen van klanten kan vertalen naar een product/productaanbod. Dat is handig voor de eventuele toekomstige werkgever: dan weet hij dat hij jouw naar klanten kan sturen om daar te kijken wat de klent wil.

Conslusie: verbeter je layout (maak compacter en zorg dat relevante info iets meer opvalt), check voor consistentie, voeg persoonlijke interesses in, pas CV aan op sollicitatie, bekijk nog eens goed de taal.

Tips: Pas je CV speciaal aan voor de baan waar je op solliciteerd. Benadruk eigenschappen/ervaring van jouw waarbij je denkt dat die van pas kunnen komen bij je toekomstige baan. Iets meer werk, maar je zorgt ervoor dat de recruiter de juiste links krijgt aangeboden op een presenteer blaadje.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Je CV straalt nu eigenlijk vooral uit dat je niet graag ergens lang blijft als het baantje je niet direct bevalt en je daarna maar meteen iets totaal anders gaat doen. Misschien moet je niet te hoog willen beginnen.
Ik denk dat je diverse werkervaring in zeer verschillende branches poteniele werkgevers afschrikt, ook zie ik in je CV dat je maar korte periodes blijft/mag blijven.
Is een interpretatie. Dan moet je ervoor zorgen dat je die 'mogelijk zwakte' omzet in een sterkte: je hebt een brede interesse wat voor reden X en Y te pas kan komen. Maar reflecteer dat op je motivatiebrief op in je CV.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ruudjah's post is al heel goed, maar de volgende punten wil ik nog even expliciet onderschrijven:
Ruudjah schreef op woensdag 12 november 2008 @ 03:49:
2: Opmaak van je CV is matig. Je gebruikt een halve pagina voor je personalia! Dat moet terug naar 6-7regels, maximaal.
Idd, streef naar kortheid! 3 pagina's vollullen over wat NMe niet bepaald onterecht 'geen cv' noemt prikt de ontvanger zoo doorheen en dan lijkt het alsof je 'meer wil lijken dan je bent'.
4: In Nederland Hebben We De Gewoonte Om Geen Hoofdletters Binnen Een Zin Te Gebruiken.
Spel-, stijl en grammaticafouten op je CV zijn de grootste no-no mogelijk. Als je je CV, je ultieme visitekaartje naar een bedrijf, al niet verzorgt - hoe brak gaan je dagelijkse werkzaamheden dan zijn?
5: Meer dan één pagina voor CV met 3 jaar levensgeschiedenis is onzin. Maximaal 3/4 pagina, personalia incluis. Méér dan één pagina is echt voor personen die al wat bewezen hebben, of al een eind op weg zijn in hun carriere. Heck, mijn 10 jaar geschiedenis is op 80% ve A4 geperst.
Zie punt 2. 1 pagina max als starter, en dat is inclusief talenkennis, opleidingen en interesses.
8: Ik mis je persoonlijke interesses.Hoe je van voetbal/hacken? Zet alle interesses die relevant zijn voor je sollicitatie in je CV. Als je dus op webdesigner solliciteert, dan zet je bij interesses grafisch ontwerp, als dat een hobby van je is (ter voorbeeld).
Yep, een werkgever wil echt weten wie de persoon voor hem is verder dan het diploma'tje. Diploma's krijgen geen werk, personen wel. Als je hobbies relevant zijn - des te beter.
10: Alleen relevante informatie vermelden! Ga na dat een recruiter 100 CV's per dag krijgt. Die wil dus snell alle relevante info van je zien,om te kunnen oordelen of je bij een bepaalde functie past.
Enige randinfo mag best, maar ga niet vertellen over je vakantie van vorig jaar. Kort doch volledig is het streven.

edit:
BSN hoort trouwens ook niet op je CV, daar vragen ze wel naar zodra ze je gaan aanmelden bij de loonbelasting

[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 12-11-2008 04:13 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
100% eens met bovenstaande.

Als ik de werkervaring bekijk dan schrikt dat enorm af. De kunst is hier om de angel eruit te halen. Is een baan bijvoorbeeld een keer geeindigd vanwege faillissement, verhuizing, omdat het van tijdelijke aard via uitzendbureau was, of op andere wijze buiten schuld dan kan het lonen dat te laten blijken (direct of indirect). Doe ook iets aan de grove inconsistenties: twee overlappende voltijd banen roept behoorlijk wat vragen op!

Ik zou bijna stellen dat je bij een uitzendbureau binnen moet lopen en alles op alles moet zetten om minimaal 1 jaar aaneengesloten voltijd voor ze te werken. Uitzendbureaus geven harde flexibele werkers die kans. Daarna heb je een entry op je CV die wat waard is (als je voor die tijd al niet blijft hangen bij een tevreden opdrachtgever).

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 12-11-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Laatst online: 30-08 12:43
Rick, als ik in je profiel kijk zie ik dat je nog maar 20 jaar oud bent en geen startkwalificatie hebt (>MBO niveau 1).
Ik wil je graag een compleet andere optie aandragen:
Ga naar je gemeente en vraag daar om hulp. Het ministerie van OC&W en alle nederlandse gemeenten zijn momenteel hard bezig om VSVers (vroegtijdig schoolverlaters) in kaart te brengen en te helpen. De gemeenten hebben potjes voor mensen die in jouw situatie zitten en willen je graag helpen.
Je kunt waarschijnlijk een toelatingsexamen doen voor het HBO en anders een MBO opleiding volgen, de kosten worden vergoed door je gemeente en je kunt volledige beurs (basis + aanvullend) krijgen van de IBG.
Zolang jij zorgd dat je je diploma behaald heb je aan het einde van de rit geen schulden.
Pak deze kans aan, als je straks op 25 of 26 jarige leeftijd met een volwaardig diploma de arbeidsmarkt opkomt is de crisis voorbij en kun je solliciteren op geweldige banen. Je hoeft nu nog niet aan het werk te gaan, als je dat nu wel doet zal het heel moeilijk worden om ooit enigsinds boven minimumloon te komen.

Oh en mocht je familie nog steeds geld nodig hebben..... kies voor jezelf en maak niet dezelfde fouten in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis eigenlijk de brief die hier bij hoort. Met een CV alleen wordt je natuurlijk nooit uitgenodigd. Het doel van een sollicitatiebrief + CV is niet om je hele hebben en houden aan de recruiter uit te leggen maar om de goede man/vrouw te prikkelen om jouw uit te nodigen voor een gesprek. Wees zeer summier met je info en gebruik een goede, duidelijke brief. Wees niet bang om trefwoorden uit de sollicitatie zelf te gebruiken. Als ze bijvoorbeeld op zoek zijn naar een teamplayer die klantgericht is moet je dat gewoon gebruiken.

Verder nog wat opmerkingen over je CV.

Personalia:

Geboorteplaats, burgerlijke staat, rijbewijs & BSN zijn helemaal niet van belang voor je CV. Je geboorteplaats opgeven kan zelfs in je nadeel werken; "Oh, hij komt uit Nieuwegein. Die moet ik hier niet hebben". Klinkt vergezocht maar het gebeurt echt.

Opleidingen:

Zet je laatst genoten opleiding bovenaan.

Werkervaring:

Precieze startdata zijn niet van belang. Hou het globaal in maanden of zelfs in jaartallen.

Verder kun je aanvullende kennis zoals talen en software kort vermelden. Hobbies e.d. alleen vermelden als het van belang kan zijn EN je er een goed verhaal bij hebt. Dat je op zondag in het 6e team van de FC Knudde voetbalt kan ook in je nadeel werken vanwege eventuele hoge blessuregevoeligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt twee problemen met je CV:

De inhoud is onprettig te lezen:
te lang (max 1 A4 voor jouw ervaring!) Pas dus ook je omschrijvingen aan! kort maar bondig
onduidelijk; ondanks dat het een kwart a4 in neemt, zie ik nog niet met 100% zekerheid of "ROC Midden Nederland Unit Zorg en Welzijn Systeembeheerderder's Desk" onderde kop opleidingen en stage een opleiding of een stage is.
Ook de omschrijvingen bij je werkervaring zijn onduidelijk, of slaan niet op de functienaam die er bij staat. "Financieel Adviseur" en vervolgens bij omschrijving zie ik taken van een administratief medewerker.
Wat heb je in je ene jaar MBO gedaan? Niets gehaald? of wel het jaar gehaald, maar niet doorgegaan? Hoewel het natuurlijk sowieso geen schoonheidsprijs verdient, kan je er in het laatste geval nog beter bij zetten dat je je eerste jaar afgerond hebt.
Ook omschrijvingen als "taakomschrijving: uitgezonden worden" heeft een werkgever niets aan. Dat jij bij een uitzendbureau uitgezonden wordt kan iemand zelf ook wel bedenken. Wát deed je precies? Bediening? Afwassen? Plee's schrobben? Leiding geven aan een aantal anderen?
Incompleet: Waarom staat je VMBO opleiding er niet op? Op zich kan je die nog wel weglaten als je een vol CV hebt, maar in jouw geval is het je hoogst genoten opleiding!
Inconsistent: Probeer één duidelijke opmaak te hanteren. Dus inspringen op zelfde punten, kolommen op zelfde manier hanteren, consistent zijn in datumnotatie etc.
Personalia: BSN hoef je op zich niet te vermelden (bespaart ruimte), Emailadres ziet er inderdaad wat knullig uit.
Volgorde: Hanteer een omgekeerde chronologische volgorde; dwz: wat je het laatst gedaan hebt bovenaan plaatsen!

Een ander probleem is wat structureler van aard; er staat gewoon bar weinig op je CV:
Geen startkwalificatie, een paar deeltijdbaantjes waar je a) kort bleef en b) nog eens vaak op andere locaties werkte en geen (relevante) nevenactiviteiten/vaardigheden. Het schetst een beeld van iemand die - inderdaad - niet honkvast is. Je kan kiezen dit zo te laten (en met de punten van hierboven aan de slag te gaan) of hier aan te werken.
Als je 20 bent is dit nog goed mogelijk; ga terug naar school en voltooi een MBO opleiding. In de tussentijd kan je je richten op het verkrijgen van wat toegevoegde waarde op je CV (talenkennis? relevant (vrijwilligers-)werk etc.)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Puur uit interesse die job bij ABN was die tijdelijk of was dit ook een uitzendklus?
Verder ben ook ik het 100% eens met bovenstaande eerder geplaatste opmerkingen.
Zet voor jezelf een weg uit maar wees reeel en zet niet te hoog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nationaliteit is Nederlandse en niet Nederlands.

Verder alle andere punten die hier al eerder aangegeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:22:
Als je 20 bent is dit nog goed mogelijk; ga terug naar school en voltooi een MBO opleiding. In de tussentijd kan je je richten op het verkrijgen van wat toegevoegde waarde op je CV (talenkennis? relevant (vrijwilligers-)werk etc.)
Of desnoods het BBL systeem (of hoe dit nu heet, het 4 dagen werken/1 dag school ding), je behoud enig inkomen en gelijktijdig kan je een MBO opleiding binnen trekken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De functie omschrijnving Financieel Adviseur is ook wel wat om hooggetrokken denk ik, als ik kijk naar je opleiding en de werkzaamheden bij die functie. Komt niet echt betrouwbaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:44:
De functie omschrijnving Financieel Adviseur is ook wel wat om hooggetrokken denk ik, als ik kijk naar je opleiding en de werkzaamheden bij die functie. Komt niet echt betrouwbaar over.
Ja, dat sprong mij ook even in het oog. De inhoud van je cv kun je weinig aan veranderen, dan is nog tot daaraantoe, maar je moet in elk geval nooit overdrijven of dingen opgeven die je niet waar kunt maken. Ik ken het personeelsbeleid van ABN Amro vandaag de dag niet maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze een 20-jarige VMBO'er zonder vervolgopleiding financieel advies aan zakelijke klanten laten verlenen, zet dat er dan ook niet neer.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Er staan ook nogal wat spatiefouten in. Vooral het deel bij de "Systeembeheerders desk" (zonder ') staat er vol mee.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 07:24
Ik had geen zin om de overige reacties te lezen, maar toch hier mijn 2 centjes:

Vermeld hobbies, nevenactiviteiten!

Heb je bij de scouting als leiding geholpen? Vermelden!
Heb je geholpen bij de kantine van je voetbalvereniging? Vermelden!
Heb je gecollecteerd voor het kankerfonds? Vermelden!

Als je CV wat leeg is, is het misschien handig om te vermelden waarom hij leeg is. Heb je een gat tussen je opleidingen zitten, vermeld dan dat je in die periode hebt gereist bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Wat ik nu haal uit je C.V. is dat je geen enkele opleiding hebt afgerond. Zoals aangegeven is: zet je hoogst (afgeronde!) opleiding op je C.V.

Tevens mis ik nog hobby's (maakt het meteen wat persoonlijker), persoonlijke kwaliteiten, interesse evt sport.

In een sollicitatie brief kun je verder onderstrepen waar je ambities liggen en waarom jij denkt deze ambities waar te kunnen maken (kun je ook weer refereren naar je persoonlijke kwaliteiten en interesses).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Even over hobbies op CVs:
HenkEisDS schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:09:
Vermeld hobbies, nevenactiviteiten!
Dit wil ik even wat destileren. Zoals iemand anders in de thread al zei: Alleen relevante hobbies. HenkEisjedies vermeld inderdaad dingen die mooi op een CV staan, maar schaart ze onder de veel te brede noemer hobbies. Leiding geven aan de scouting is inderdaad een mooie. Bij de scouting zitten niet. Bovendien moet je er echt een goed en gepassioneerd verhaal bij hebben, en bereid en in staat zijn je interviewers te overstelpen met terzake doende anekdotes.

Als je secretaris bij de voetbalclub bent, en alleen de start en de stop van het seizoen kenbaar maakt per brief heb je wel "ervaring met het bestuur van een groep enthousiaste en geinspireerde mensen, waar ik ontspannen mee omging, maar die mijn besluiten wel op waarde konden schatten", maar niet heus.

En het is leuk dat wilt illustreren dat je een leuke vent bent aan de hand van persoonlijke dingen als hobbies, en het is helemaal geweldig als de interviewer dezelfde hobbies heeft, en je dus een killer gesprek hebt. Alleen gebeurt dat zelden, en als het gebeurt zie je die recruiter daarna alsnog nooit meer. En misschien heeft je afdelingschef (of andere minion die je CV ook bekijkt) toevallig een hekel aan F.C. de Kippenplukkers. Of zegt het ze niets. Dat soort persoonlijke touches hebben alleen zin als de lezer van je CV zich ermee kan identificeren, en dat gebeurt gewoon erg weinig.

Hobbies moeten dus wel relevant zijn, en je moet er een echt een superverhaal bij hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door UDuckling5 op 12-11-2008 15:51 ]

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het meeste is al gezegd, dus ik houd het kort. Inderdaad niet overdrijven of proberen te misleiden. Dat valt toch wel op en de oudpapierbak is nooit ver weg. En als het kan direct of indirect een opleiding afronden nu je nog jong bent. Kudo's dat je je familie hielp door jezelf op te offeren, maar zoals je merkt help je noch jezelf noch je familie er op de lange termijn mee door geen afgeronde opleiding te kunnen laten zien (voor je toekomst relevante) opleiding af te ronden.
En als je toch thuis zit: duik in de boeken, ga leren, ga oefenen (op gebieden die je interesseren en nuttig zijn voor je toekomst).
marcieking schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:02:
Er staan ook nogal wat spatiefouten in. Vooral het deel bij de "Systeembeheerders desk" (zonder ') staat er vol mee.
offtopic:
Als je spelling corrigeert, doe het dan wel goed ;) 'Systeembeheerdersdesk', zonder " en zonder spatie.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 12-11-2008 16:10 . Reden: Ik bedenk me dat er geen formele regel is over " versus '. Ik ben gewoon teveel geindoctrineerd door redacteuren :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 20:18
F_J_K schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:05:
En als het kan direct of indirect een opleiding afronden nu je nog jong bent.
Dit (ook al door anderen genoemd) is toch wel het beste advies dat in dit topic is gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel allemaal. Ik ga zeker aan de slag met alle tips en suggestie's, Ook tevens bedankt voor alle kritiek.

Ik kan er helaas niet zoveel aan doen dat ik ergens maar een aantal maanden blijf. Het zijn tijdelijke opdrachtgevers meestal via een uitzendbureau, nog niet te praten over mijn opleiding. Ik kan tegenwoordig ook geen opleiding meer doen omdat ik simpelweg gewoon moet werken om te kunnen overleven (Rekeningen betalen, boodschappen doen), Helaas is het dus gewoon een probleem voor mij om een baan te vinden die ik leuk vindt en waar ik me in thuis kan voelen, simpel weg omdat ik geen opleiding heb kunnen afmaken door de financiele krapheid van mij en mijn familie van vroeger en nu.

Ik ga er zeker mee aan de slag. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Laat ook je brief doorlezen door anderen. Soms zie je bepaalde spelfouten niet en je maakt af en toe ook wat foutjes met d/dt. Niet dat dat erg is op een forum, maar in een sollicitatiebrief ziet dat slordig uit.

Misschien handig om op je CV of in je brief te vermelden waarom je gestopt bent een werkgever en begonnen bent bij een ander. Reden van vertrek dus. Dan heeft je potentiële werkgever ook meer begrip dat je maar zo kort hebt gewerkt bij bepaalde werkgevers.

[ Voor 4% gewijzigd door stin op 12-11-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:45:
Dank je wel allemaal. Ik ga zeker aan de slag met alle tips en suggestie's, Ook tevens bedankt voor alle kritiek.

Ik kan er helaas niet zoveel aan doen dat ik ergens maar een aantal maanden blijf. Het zijn tijdelijke opdrachtgevers meestal via een uitzendbureau, nog niet te praten over mijn opleiding. Ik kan tegenwoordig ook geen opleiding meer doen omdat ik simpelweg gewoon moet werken om te kunnen overleven (Rekeningen betalen, boodschappen doen), Helaas is het dus gewoon een probleem voor mij om een baan te vinden die ik leuk vindt en waar ik me in thuis kan voelen, simpel weg omdat ik geen opleiding heb kunnen afmaken door de financiele krapheid van mij en mijn familie van vroeger en nu.

Ik ga er zeker mee aan de slag. Thanks.
Als je het kunt doe nog een opleiding. Ik ben pas op mijn 23e begonnen met een HBO opleiding met volledige IB Groep studiefinanciering. Als je die mogelijkheid ook nog hebt doe het. Ik pluk er nog elke dag de vruchten van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:08:
[...]

Als je het kunt doe nog een opleiding. Ik ben pas op mijn 23e begonnen met een HBO opleiding met volledige IB Groep studiefinanciering. Als je die mogelijkheid ook nog hebt doe het. Ik pluk er nog elke dag de vruchten van.
Idd, ik ben nu 23 en ben vorig schooljaar begonnen met mn 2e MBO opleiding. Woon nu ook op mezelf en ja dat is moeilijk. Heb 709 euro in de maand en 650 euro aan vaste lasten.
Maar het is wel een opleiding waar ik straks echt wat aan heb i.p.v een halfgaar diploma waar hier geen droog brood mee te verdienen valt.
Kost wat aanpassingsvermogen maar het is echt wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Heb je je CV inmiddels aangepast? Heb je nog enig succes bij het vinden van een baan gehad?

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Cursussen doen het ook altijd goed bij werkgevers. Vooral als je geen Hbo/Mbo papier hebt. Een cursus laat dan zien dat je wel degelijk bereid bent om te gaan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:45
Je kan ook proberen duaal te gaan werken/ leren. Kost wel veel energie om dat in deze tijd voor elkaar te krijgen maar nooit geschoten is altijd mis.

Met duaal heb je dus een soort van full time salaris en opleiding. Soms wordt je opleiding zelfs betaald door je werkgever en in sommige gevallen krijg je ook nog studiefinanciering van de IB groep.

Oja en 20 is echt nog jong genoeg hoor om aan een opleiding te beginnen. Laat je alleen niet gek maken met de financiële voordelen van full time werk. Later heb je nog genoeg tijd om bakken met geld te verdienen :p

[ Voor 23% gewijzigd door aaaido op 24-05-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
aaaido schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:01:
Oja en 20 is echt nog jong genoeg hoor om aan een opleiding te beginnen. Laat je alleen niet gek maken met de financiële voordelen van full time werk. Later heb je nog genoeg tijd om bakken met geld te verdienen :p
Dit vind ik een gevaarlijke stelling :)

Het is niet alleen het financiele voordeel van full time werk. Voor sommige mensen werkt het onderwijssysteem van in de klas zitten en wat lessen volgen gewoon niet. Ik trok zelf bijvoorbeeld het systeem van in de klas zitten, verhaaltje aanhoren en vervolgens een tentamen er in koppen gewoon niet.

Als jezelf helemaal geen zin hebt om fulltime in de schoolbanken te zitten, dan is mijn advies gewoon, niet doen, want het wordt dan toch niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
merauder schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:56:
[...]

Dit vind ik een gevaarlijke stelling :)

Het is niet alleen het financiele voordeel van full time werk. Voor sommige mensen werkt het onderwijssysteem van in de klas zitten en wat lessen volgen gewoon niet. Ik trok zelf bijvoorbeeld het systeem van in de klas zitten, verhaaltje aanhoren en vervolgens een tentamen er in koppen gewoon niet.

Als jezelf helemaal geen zin hebt om fulltime in de schoolbanken te zitten, dan is mijn advies gewoon, niet doen, want het wordt dan toch niks.
Je moet jezelf er gewoon toe zetten. Iedereen kan het.
Zegt wel iets over je doorzettingsvermogen ;)

En natuurlijk is werken leuker, ik had veel vrienden die na het VMBO zijn gaan werken. Allemaal een eigen auto, en ik had mijn OV-kaart. Ik had geen geld voor een eigen auto, terwijl vrienden met wagens van 5000 euro kwamen aanzetten.
Ik heb toen vaak gedacht, was ik ook maar gaan werken. Ze woonden thuis, hadden altijd geld en ik was een arm studentje...

Maar ja, 4 jaar later heb ik een eigen woning, terwijl zij nog in hun huurflatjes zitten. Toen zat ik iedere avond bij hen thuis te hangen, omdat ik nog thuis woonde, daar baalde ik ook zo van, maar nu komen ze juist bij mij langs. De één heeft zijn auto helemaal uitgebouwd en de ander heeft wat gespaard en rijd nu in een wagen van 10.000 euro. Daar was ik toen best jaloers op, maar toch is studeren niet zo'n gek idee geweest want ik heb nu wel een leasebak van 30k.

Snap je wat ik bedoel?
Op dat moment baalde ik dat ik was gaan studeren, ik wilde ook alles wat zij hadden, maar ik had echt niets... Geen eigen huisje, geen auto en geen geld... Maar dat is nu helemaal omgedraaid. Op dat moment zie je het niet. De enige drijfveer voor mij om door te gaan was de stufie die ik anders moest terugbetalen.

Als je kan en wil, is mijn advies echt: Ga lekker nog studeren! JE bent jong en dan is het niet leuk, amar je "verdient" het wel weer terug...

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 26-05-2009 08:26 ]

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1