Zwarte flitsen in Red Alert 3

Pagina: 1
Acties:

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 14:32
Tijdens het spelen van Red Alert 3 heb ik het probleem dat ik allerlei zwarte flitsen door het beeld heen krijg. Gewoon steeds ongeveer 2/3 van het scherm gevuld met zwart voor de duur van 1 of 2 frames o.i.d. Dit maakt voor mij het spel eigenlijk onspeelbaar. Ik had dit probleem eerst met drivers uit de 16x serie, dus die maar geupdate naar de nieuwste, geen oplossing. De game geupdate naar patch 1.03, geen oplossing. Verschillende grafische settings geprobeerd, geen oplossing. Iemand een idee?

Ik kan me niet voorstellen dat het artifacts zijn, want ik draai al 2 jaar op deze snelheden, geen enkel probleem in geen enkel spel gehad.

Game:
Red Alert + patch 1.03, Ultra High settings (maar ook op andere settings)

Systeem:
C2D E6400 @ 3,08 Ghz
Geforce 7900 GTO @ GTX (178.24 whql driver)
2 GB Ram
WinXP Pro NL SP3

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Draai eens op stock speeds, check je geheugen op errors, controleer je temperaturen van je hardware, probeer de 180.xx Beta.

Kan je een filmpje er van maken als je speelt? Doet het probleem zich ook voor met andere spellen?
Probeer je eigen kaart eens in een andere computer en kijk of hij daar hetzelfde doet.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:17

painkill

Pain(k)(ill)

Ik heb precies hetzelfde, heb namelijk ook die videokaart.
En het komt door de hdr/sm 3.0 graphics

Doe maar eens een testje met 3dmark06, ik kan je garanderen dat bij de level deep freeze, het niet goed werkt.

Terwijl hij met de vorige levels weinig problemen heeft.
Je videokaart heeft dus wel degelijk artifacts.

De reden dat je dit niet eerder zag is omdat dit spel veel 3.0 graphics gebruikt ;)
In tegenstelling tot de andere spellen die je hebt gespeeld waarschijnlijk.

En wiethoofd, weet ik toch nog iets meer dan jou :p

Het heeft verder niks met warmte etc... te maken, je moet gewoon iets terugklokken, bij 20% overklok heb ik nergens meer last van, boven de 25 begint het.

[ Voor 26% gewijzigd door painkill op 12-11-2008 01:09 ]

Mijn SNES verzameling!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

painkill schreef op woensdag 12 november 2008 @ 01:07:
Doe maar eens een testje met 3dmark06, ik kan je garanderen dat bij de level deep freeze, het niet goed werkt.
Deep Freeze flitst bij iedereen, ongeacht je grafische kaart en clocks, ik heb het op 7600GS, 8800GT, 4850 2900XT dus het ligt hem bij 3DM06 aan de benchmark en niet aan de hardware(specificaties)
En wiethoofd, weet ik toch nog iets meer dan jou :p
We'll see about that >:)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:17

painkill

Pain(k)(ill)

Wiethoofd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 01:10:
[...]

Deep Freeze flitst bij iedereen, ongeacht je grafische kaart en clocks, ik heb het op 7600GS, 8800GT, 4850 2900XT dus het ligt hem bij 3DM06 aan de benchmark en niet aan de hardware(specificaties)

[...]

We'll see about that >:)
Ik had op mijn oude 7300gt nergens last van ;)

Mijn SNES verzameling!