[KPN/Planet EB] Bepaalde websites werken opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11 12:34
Heuj,

Ik heb sinds een tijdje al last van een zeer vervelend probleem. Ik heb hier thuis een Siemens EB staan die het een behoorlijk poosje goed heeft gedaan. Maar sinds een aantal maanden heb ik op eens last van pagina's die het op het ene moment supervlot doen, en op het volgende moment opeens compleet dood lijken te zijn. Niet pingen, niet resolven, niets. Volstrekt willekeurig! Ene keer is het Wikipedia, volgende keer is het Google, dan Tweakers..
Vanaf alle computers binnen het netwerk (8 stuks, een aantal met Windows XP, een aantal met Vista, een linux-bak en een Mac).
Op hetzelfde moment als dat bij mij een pagina niet meer werkt, heb ik vanaf een andere verbinding gecontroleerd of de server zelf misschien dood was, maar hierop deed hij het perfect.. Eveneens KPN..

Ik heb tussen de EB en de rest van het netwerk een sweex router-ap'tje zitten, maar die kan het probleem niet veroorzaken, want als ik die (fysiek) bypass blijft hetzelfde effect.

Ligt dit nou aan mijn netwerk of is er echt iets niet goed in die EB? Of ligt het daar nog buiten?
Ik heb al meedere malen geprobeert het apparaat volledig naar factory defaults te resetten, dit had totaal geen baat.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en een oplossing gevonden? Bij voorbaat dank!

Peter

[ Voor 3% gewijzigd door Benedykt op 12-11-2008 00:00 ]

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95