Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag over aansluiting adsl en fax isdn

Pagina: 1
Acties:

• b.k.dijkstra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-11 11:53
Van een kennis kreeg ik de volgende e-mail, met de vraag of ik hem kon helpen:

Ik heb een ISDN telefoonaansluiting van KPN en een ADSL-go contract van KPN
Online (vroeger Orange en Wandoo) is mijn provider,
Omdat Online en aanbod had voor een 3x snellere verbinding voor minder geld heb ik besloten om een ADSL basis abonnement af te sluiten bij Online. Dus een nieuw modem
Ik heb bij KPN als hoofdnummer 05**21**31 en als onderliggend nummer (mijn faxnummer) 05**21**48
De overgang zou in 1e instantie plm 24/11 plaatsvinden.
Vorige week had ik plotseling geen e-mail meer en na langdurige gesprekken met Online werd mij duidelijk gemaakt dat Online op de hoofdverbinding 05**21**31 geen ADSL kon zetten en dat mijn e-mailverbinding daardoor corrupt was geworden. Ik moest een nieuwe aanvraag doen voor een compleet nieuw abonnement ( dus ook een nieuw mailadres) Dat heb ik dan ook maar gedaan.
Met heel veel moeite en gezeur kreeg ik Online zover dat ze de oude verbinding hebben hersteld
Nu heb ik begrepen dat men mijn onderliggende lijn 05**21**48 als ADSL lijn gaat gebruiken en ik krijg het nieuwe modem plm 2/12
Een lang verhaal maar ik vrees dat ik rondom 2/12 weer in de problemen kom. Moet ik bij mijn ISDN kastje draden verwisselen?

Ik heb zelf aangenomen dat de fax een analoge uitvoering is aangezien het om een fax gaat welke onderdeel is van een multifunctionele printer en dat deze is aangesloten op een isdn huiscentrale.
Wat ik zelf dacht is dat er geen draden verwisseld hoefden te worden, aangezien de splitter voor de huiscentrale zit en de aansturing van welke nummers in gebruik zijn volgens mij in de huiscentrale gebeurd

Nu heb ik al gegoogled en hier op het forum gezocht, maar kan hier niks over vinden.
Kunnen jullie mij hier misschien mee helpen.

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:26
Bij ISDN gaat het om de lijn waarop je adsl aanvraagd. Aangezien de nummers in huis pas worden gesplitst in de centrale maakt het niet uit op welk nummer je adsl aanvraagd. De aanvraag moet dan wel voor adsl over isdn zijn. ook al is het ondernummer (msn-nummer) waar je hem nu op hebt aangevraagd in gebruik door een analoge fax.

Aangezien je al adsl via kpn hebt/had zal er bij je niet veel aan de situatie veranderen.

code:
1
2
lijn-kpn --> isdn-splitter --> huiscentrale --> toestellen
                       \--> modem-online --> pc