Toon posts:

Ronde hoeken dmv js werken niet in IE (en wel in FF)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het ontwerpen van de nieuwe layout is mijn designer het volgende probleem tegengekomen. Zie http://www.hiphopnet.nl/2009 voor de site. In FF worden overal ronde hoeken getoond, in IE zijn deze echter vierkant.

De .js file waardoor het zou moeten werken staat op http://www.hiphopnet.nl/2009/js/jquery.hhn-0.1.js

Weet iemand waar dit aan ligt en hoe het te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat zegt de JS error console in IE of FF? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 11-11-2008 22:25 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31
In die JS file zie ik niks terug dat met ronde hoekjes te maken heeft.

Verder staat in de link die je gegeven hebt de jquery library uitgecomment, dan doet de jquery code daarna ook niet veel meer vrees ik.

Ik denk dat er gewoon gebruik is gemaakt van de css corners (border-radius), en die ondersteunt IE niet. (net als hier op T.NET)

[ Voor 73% gewijzigd door Bosmonster op 11-11-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@BtM909 Hmm..die console probeerde ik aan te roepen maar dan start er niks (via een link met 'javascript:') en als ik via internet options 'Disable Script Debugging' uitvink krijg ik geen melding in IE.

@Bosmonster Raar dat er niks in staat; ik ben ook maar verder gegaan met de codes die mijn designer heeft gegeven en hij vertelde me dat dit via JS ging. Kan het ook via css gaan anders? Want hoe kan er anders het verschil zijn tussen IE en FF; die ronde hoeken moeten ergens worden gemaakt...

Edit:

Ik heb in de css gekeken en daar komt o.a. dit een aantal keer in voor:
code:
1
2
3
4
5
    -webkit-border-top-right-radius:5px;
    -webkit-border-top-left-radius:5px;
    -khtml-border-top-right-radius:5px;
    -khtml-border-top-left-radius:5px;
    -moz-border-radius:5px 5px 0 0;

Lijkt me dus dat het hierdoor komt. Maar waarom wordt dit in IE niet goed verwerkt?

De css is te bekijken op http://www.hiphopnet.nl/2009/css/style.css

edit 2:
ik zie net de edit hierboven. IE ondersteunt dit dus niet. Hoe is het dan misschien wel te doen? Want hier op GoT zie ik in IE aan de onderkant bijv wel ronde hoeken.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 22:46 . Reden: css edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat script ken ik niet. Is dat uberhaupt cross-browser? Kun je niet iets als Curvy corners gebruiken. Hier de jquery variant: http://blue-anvil.com/jquerycurvycorners/test.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:40

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:43:
[...] Want hier op GoT zie ik in IE aan de onderkant bijv wel ronde hoeken.
Dat is een achtergrondplaatje waar de ronde hoeken al in zitten. Voor de rest gebruiken we hier ook gewoon border-radius en heeft IE gewoon pech gehad :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe..bedankt in ieder geval voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je zelf niet de devver bent, is het veel handiger om terug te gaan naar je devver ;)

Anyway: zoals Bosmonster al zegt, jquery wordt niet geladen en dan gaat je extra JS ook niet werken (even los van het feit of het wel of niet de oorzaak was :))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:59
crisp schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:51:
[...]

Dat is een achtergrondplaatje waar de ronde hoeken al in zitten. Voor de rest gebruiken we hier ook gewoon border-radius en heeft IE gewoon pech gehad :P
En opera. ;( ;)
Pagina: 1