Toon posts:

ventilator vervangen.

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik ben bezig met mijn computer te modden. het enigste wat er nog moet worden veranderd is mijn koeler van de proccesor. omdat deze veel lawaai maakt.
nu ben ik deze tegengekomen: http://www.leds-buy.nl/le...atuur-weergave-p-721.html
kan ik mijn orginele ventilator zomaar vervangen door een andere?

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-05 00:03
dat is geen cpu fan je moet even kijken welke socket je hebt en daarvoor dan een cpu koeler hale

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:36
Is je originele fan wel 80mm ?
Zoja dan kan het gewoon ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
ik meet 97 mm

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Dan past hij dus niet ;)
Als je echt zeker wilt weten dat je een goede koeler in huis haalt, moet je googlen op het typenummer van je moederbord, om zo het socket te achterhalen (als je dat al weet, hoeft dat natuurlijk niet ;) ) dan moet je in de Pricewatch gaan en daar voor jouw socket een leuke koeler uitzoeken :)
EDIT: Is die 97mm de hoogte van het koelblok, of echt de breedte van je ventilator?

[ Voor 10% gewijzigd door Krentenbol op 11-11-2008 20:21 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Ik raad het je alleen niet aan, dit is een erg lawaaige cooler en als je een intel stock cooler heb past deze fan er niet op, ook zal deze wel minder goed coolen als je stock fan omdat deze veel weerstand ondervind van het mechanisme wat erop zit.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:37
Ofwel koop je gewoon een normale processorkoeler,
of je kan ook een 92mm of 120mm koeler kopen en die dan zelf op je oude koelblok monteren (een beetje creativiteit en improvisatie nodig).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
92 mm is de diameter van de ventilator. ik zal als ik wat meer tijd heb, een googlen naar mijn socket.

bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het vervangen van ventilators en dergelijke zijn zaken die we zien als de basiskennis van een tweaker. Bij fans zijn in principe 3 zaken van belang; grootte, luchtverplaatsing en geluidsproductie. Zoek deze op en je hebt je antwoord.

Deze gaat dicht wegens te weinig inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.