Toon posts:

Kleine screenshots bij reviews van grote games.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lieve Redactie,

Bij de PC review van GTA IV zien we weer voorbijkomen wat de laatste tijd niet ongebruikelijk is bij tweakers.net game reviews.

reviews: Preview: GTA IV op de pc

De screenshots zijn klein en dus ook verder niet klikbaar. Hoe kun je nou een goede indruk krijgen van een game die je waarschijnlijk op een vrij hoge resolutie gaat spelen met screenshotes van 320*240? Dit is dan misschien een review van een game die al eerder voor andere platforms is gereviewed, maar ook bij games die voor het eerst voorbij komen komt dit voor.

Ik vraag me af of dit met een reden is. Een soort van NDA kan ik me niet voorstellen. Van de games in kwestie op de datum van de Tweakers review zijn vaak al wel screenshots zijn te vinden, in hoge resolutie, op andere sites.

Care to explain? :P

• Bazzargh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-02 15:24
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:51:
Lieve Redactie,

Bij de PC review van GTA IV zien we weer voorbijkomen wat de laatste tijd niet ongebruikelijk is bij tweakers.net game reviews.

reviews: Preview: GTA IV op de pc

De screenshots zijn klein en dus ook verder niet klikbaar. Hoe kun je nou een goede indruk krijgen van een game die je waarschijnlijk op een vrij hoge resolutie gaat spelen met screenshotes van 320*240? Dit is dan misschien een review van een game die al eerder voor andere platforms is gereviewed, maar ook bij games die voor het eerst voorbij komen komt dit voor.

Ik vraag me af of dit met een reden is. Een soort van NDA kan ik me niet voorstellen. Van de games in kwestie op de datum van de Tweakers review zijn vaak al wel screenshots zijn te vinden, in hoge resolutie, op andere sites.

Care to explain? :P
Lieve Fallen Angel,

Het klopt inderdaad dat de screens tamelijk klein zijn afgebeeld, ze hadden in dit geval best een wat hogere resolutie mogen krijgen. Soms heeft de grootte van de screenshots iets minder prioriteit - als een review volgens plan op een bepaald moment online moet krijgt de tekst alle aandacht en staat de galerij op een tweede plaats.
Hoe dan ook, je punt heeft - om in politieke termen te spreken - onze aandacht :-)

Bas

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks dat het antwoord semi-bevredigend is wil toch even reageren.

De screenshots zijn nu bij GTA bijvoorbeeld nog niet aangepast. Ik kan me voorstellen dat screenies misschien een wat lagere prio hebben, vooral omdat ze vaak al op andere meer game gerichte sites te vinden zijn. Maar toch vind ik dat je dan best, als je je review helemaal mooi hebt, ff de screenies nog kan updaten.

Verder is het tijdsdruk argument wat mij betreft niet echt een goed argument. Het verkleinen van de screenies kost tijd, het vergroten ervan niet.

Verwijderd

Topicstarter
Kick ^^

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Fixed.