Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Migratie naar andere provider; verwarring rond eigenaar

Pagina: 1
Acties:

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:22
Dit verhaal is wellicht wat lastig uit te leggen, maar ik ga een poging doen:

Op dit moment heb ik hier thuis een KPN telefoonabonnement op mijn eigen naam en een zakelijk ADSL-abonnement dat op naam van mijn werkgever staat.
Nu heb ik een nieuw internet+bellen pakket aangevraagd bij een andere provider dat in zijn geheel op mijn naam staat.

De huidige provider is geinformeerd dat op de migratiedatum zij geen diensten meer hoeven te leveren, maar dat zij wel de ADSL-activatie (hopelijk is dit de juiste term) op de lijn moeten laten staan, zodat de nieuwe provider op diezelfde datum en lijn kan starten met het leveren van ADSL+telefoon.

Nu beweert de huidige provider dat men de lijn alleen over kan dragen aan de nieuwe provider als het ADSL-abonnement op dezelfde naam staat. En dat is in mijn geval dus niet zo.
Volgens de huidige provider zal het nieuwe abonnement eerst op naam van mijn werkgever moeten worden gezet (vóór de migratiedatum) en dan zou na de migratiedatum het complete pakket weer moeten worden overgezet op mijn naam.

Mij klinkt dit zeer omslachtig en onwaarschijnlijk in de oren, de nieuwe provider stond ook met zijn oren te klapperen toen ik dit bij hen neerlegde. De vraag is nu: wie heeft gelijk?
Ik kan het op zijn beloop laten en wel zien wat er gebeurt, maar goed, ik werk ook minimaal een dagje in de week thuis en zou toch wel graag - min of meer - naadloos over willen stappen naar de nieuwe provider....

Heeft één van jullie hier wat ervaring mee dan wel kennis over?

Alvast bedankt!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Dit kan inderdaad gebeuren... het wil namelijk nog wel eens voorkomen dat mensen verhuizen maar hun oude provider niet netjes opzeggen. Maar providers hebben hiervoor een speciaal type migratie waarbij de diensten op de oude lijn gesloopt kunnen worden zonder dat er een overeenkomst met de oude provider nodig is. Daarvoor hoef je in principe alleen een bewijs van bewoning te overleggen aan de nieuwe provider.

• mikekiwi
Bedankt voor je reactie!

In mijn geval is er dus wel correct opgezegd en heb ik daar ook een bevestiging van, is dat bewijs dan nog steeds nodig?

Wat is een "bewijs van bewoning"? Bij wie kan ik dat krijgen mocht het nodig zijn?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Vraag een uittreksel van het bevolkingsregister aan bij je gemeente, daar staat je huidige woonadres immers ook op. Is een rechtsgeldig document, dus mag toch aannemen dat de provider daar zeker genoegen mee zal nemen...

• mikekiwi
ok, thanks, zal nog eens bij de nieuwe provider navragen of dat voor hun echt nodig is; ik lees in de reactie hier dat de noodzaak daarvoor bij de nieuwe provider ligt, terwijl in mijn geval de nieuwe provider geen problemen maakt, maar de oude provider wat beren op de weg aan het visualiseren is...

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
mikekiwi schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:48:
ok, thanks, zal nog eens bij de nieuwe provider navragen of dat voor hun echt nodig is; ik lees in de reactie hier dat de noodzaak daarvoor bij de nieuwe provider ligt, terwijl in mijn geval de nieuwe provider geen problemen maakt, maar de oude provider wat beren op de weg aan het visualiseren is...
het hangt er natuurlijk wel van af of de nieuwe provider zijn/haar processen zo heeft ingericht dat ze dat ook kunnen doen. Het heet in ieder geval NLS-EB (NewLineService-EnigeBewoner).

• mikekiwi
na overleg met nieuwe provider waarin zij nogmaals bevestigden dat zij het niet nodig vonden om extra actie te ondernemen, heb ik besloten om maar af te wachten wat er ging gebeuren.

En gisteren was het dus zover, 1 dagje later dan gepland is dan toch de lijn zonder enig probleem vrijgegeven door de vorige provider en 2 uurtjes later deed de nieuwe provider zijn werk en heb ik nu een zo goed als vlekkeloze providerwisseling meegemaakt. ben positief verrast moet ik zeggen....

Dank voor de feedback alhier!
Pagina: 1