Toon posts:

Delen van geluid vallen weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ten eerste, ik heb een Logitech G51 speakerset en een X-fi Xtreme Gamer geluidskaart. Ik had dit probleem vanaf de installatie. Na het formatteren van mijn computer is het ook nog niet verholpen, dus ik denk dat het software matig is.

Het probleem:
Mijn G51 heeft 3 modes, een game, muziek en normale modus. Bij de meeste spellen (niet allemaal dus) vallen sommige delen van het geluid weg. Zo hoor ik vaak geen stemmen (of heeeeeeel erg zacht) en heb geen geluid van de persoon die ik speel of bijv. auto die ik bestuur bij een racespel. Het rare is dat dit niet gebeurt als ik de normale modus instellen.

Ik denk dat het dan ook aan mijn geluidskaart (software) ligt, die ik een tijdje later na mijn G51 heb gekocht. Ten eerste omdat ik daarvoor volgens mij geen problemen had en ten tweede omdat het 1x gelukt is om de weggevallen geluiden wél terug te krijgen. Ik veranderde iets van het CMSS 3d geluid, maar dat werkte maar heel kort. Daarna heb ik alle mogelijke veranderingen in dat CMSS uitgeprobeerd, maar het is niet meer gelukt. Ik heb de drivers van geluidskaart opnieuw geïnstalleerd en de dingen zoals CMSS weggelaten uit de installatie, maar nog steeds geen goed resultaat.

Heeft iemand dit ook gehad of weet iemand raad? Tot zover alleen maar dit probleem met de geluidskaart, verder merk ik geen verschil :P zonde van de 70 euro.

Bedankt alvast!!!

Verwijderd

Topicstarter
als ik de G51 op game of music mode zet en dan van die testen uitvoer, hoor ik de rechtsvoor en rechtsachter stem uit beide rechtsvoor en achter en linksvoor en achter boxen... als de stem dan links of rechtsachter zegt, hoor ik niets ...

bij geluiden & audioapparatuur (configuratiescherm) staat ie op 5.1 surround, bij de software van geluidskaart ook hetzelfde. bij de spellen staat het ook goed indien de keuze mogelijk is.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05 22:51
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met San Andreas en wat andere games. Het surroundgeluid kwam over de voorspeakers, en de rest was onhoorbaar. Ook met divx was dit zo. Toen heb ik in Windows het geluid op 2.0 stereo gezet, ondanks de 5.1 set, en sindsdien werkt alles naar behoren. Het gaat hier dan wel over s/pdif, maar misschien heb je er iets aan?
Misschien weet je G51 niet wat hij met matrix moet als hij 5.1 binnenkrijgt? Dat matrixgebeuren is tenslotte om surround uit stereo te halen toch?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

Topicstarter
donders 2.0 stereo lijkt gewoon te werken man :P ff meer testen enzo, bedankt in ieder geval!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 21:55 ]