Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XL 2007] Lijst met serienummers markeren in andere lijst

Pagina: 1
Acties:

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 11:06

Leon

Rise Of The Robots

Topicstarter
Hallo allemaal, Ik heb een (hopelijk vrij simpel) probleempje waar ik niet uit kom.

Ik ben niet zo'n excel expert dus vergeef me als de vraag vrij makkelijk te realiseren is in excel.

Het probleem:

Ik heb een lijst met 214 serienummers die apart gehouden moeten worden.

Ik heb van elke pallet met apparaten ook een lijst met serienummers die op die pallet aanwezig zijn.

Nou kan ik dus een voor een elk serienummer op de pallet-lijst kijken of de unit apart gehouden moet worden, maar dit is een vrij tijdrovend karweitje. 8)7 :z

Hoe kan ik dit het makkelijkste doen in excel :?
Het handigste zou zijn om elk serienummer op de lijst met pallet-serienummers dat voorkomt op de lijst met eenheden die apart gehouden moet worden een andere achtergrondkleur te geven. Ik heb alleen geen flauw idee hoe dit moet.

Eeuwige n00b

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voorwaardelijke opmaak, kijk daar eens naar ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 11:06

Leon

Rise Of The Robots

Topicstarter
SinergyX schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 18:37:
Voorwaardelijke opmaak, kijk daar eens naar ;)
Dit lijkt inderdaad erg veel op hetgeen wat ik wil.

Ik neem aan dat dit ook van toepassing is als de lijst die ik heb niet opeenvolgend is :?

edit:
Ik heb het geprobeerd, maar het probleem is dat de serienummers die ik moet selecteren allemaal anders zijn (ze zijn niet opeenvolgend). Ik kan dus geen reeks selecteren van opeenvolgende nummers.

Probleem is ook dat als er een stukje met opeenvolgende serienummers is, dat het niet opeenvolgend is zoals je normaal zou verwachten. Het eerste en het laatste stuk blijven vrijwel overal hetzelfde (eerste stuk is de datum, laatste stuk is de fabriekscode):

ET6A808005026
ET6A808004026
ET6A808003026
ET6A808002026
ET6A808001026

[ Voor 47% gewijzigd door Leon op 12-11-2008 08:49 ]

Eeuwige n00b