Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

xml (>100 mb) opdelen in kleinere bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

ik moet voor een opdrachtgever een aantal xml-bestanden inlezen.
De xml-bestanden die ik aangeleverd krijg zijn echter van een behoorlijk fors formaat.
Ik moet uiteindelijk kleinere xml-bestanden maken die ik met php kan inlezen... dan kan ik dus niet met bestanden van >100mb overweg.

Als ik deze xml-files bijv. in dreamweaver of notepad inlees, dan wordt het xml-bestand op een bepaald punt afgekapt... deze programma's kunnen duidelijk niet met grote databestanden overweg.

Nu heb ik wel Vim geinstalleerd en deze schijnt het wel goed in te lezen... het blijft voor mij niet prettig om mee te werken.

Ik heb al een zoektocht achter de rug op google.. resultaat is er helaas niet naar.

Is iemand op de hoogte van een stukje software waarmee ik met grote xml-bestanden kan omgaan?
Bij voorkeur een programma dat een groot xml-bestand kan slicen naar kleinere bestanden op basis van bijv. nodes... (bijv. per 100x een bepaalde node --> nieuw bestand aanmaken.)

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:27

Harrie

NederVlaming

wellicht kan je met notepad++ de files wel openen (ipv notepad?). Maar is nog altijd niet handig om te splitsen, dit zou je dan alsnog handmatig moeten doen.

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik weet niet hoe handig je bent, met bijvoorbeeld c++ kan je dit zelf binnen een kwartier zelf maken.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Anders zou je natuurlijk ook de xml eerst kunnen importeren / converteren in access oid. Een db pakket kan er in ieder geval stukken beter mee overweg.
Daarnaast zou je ook nog een xls stylesheet kunnen maken waarmee je dus maar een selectie van je data laat zien. Bij de laatste optie wordt wel het hele bestand geladen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
@harrie
ik zou idd notepad++ eens kunnen proberen... maar heb weinig hoop, het is niet handig als je een document van -zeg 250 mb- handmatig moet opknippen in bestanden van 5 a 10 mb.

@KC-kaas
c++ heb ik totaal geen KC_kaas van gegeten dus dat is voor mij -vooralsnog- niet de juiste optie.

@Klaasbram
Kan access dan overweg met dergelijke grote bestanden? Dat kan ik dan eens uitproberen!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
c++ heb ik ook geen kaas van gegeten maar converteren is iets heel anders dan programmeren.
Je zou ook naar makkelijkere talen kunnen kijken zoals bv (visual)basic

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

je kan met php toch per regel een bestand uitlezen? Als je dan een beetje slim bekijkt of een sluittag staat op een bepaalde regel dan zou het toch moeten lukken.

Ik weet het niet helemaal zeker, maar waarschijnlijk krijg je op die manier geen geheugen problemen.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij kan PHP hier ook perfect mee omgaan hoor? Kwestie van je memory-limit groot genoeg maken. Hiernaast zijn er meer dan voldoende XML Editors die grote files aankunnen, maar als je uiteindelijk naar PHP toe moet is dat niet erg nuttige informatie. Wat heb je zelf eigenlijk al geprobeerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1