Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beste internetprovider voor Extreme downloading

Pagina: 1
Acties:
  • 3.933 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik lees al jaren mee op dit forum en heb vandaag voor het eerst mijn acount aangemaakt.
Ik ben een stevige downloader en heb al een tijdje problemen met verschillende internetproviders.
Allereerst zat ik bij Speedlinq van Telfort (20MB). Daar was mijn downloadsnelheid niet erg hoog en wanneer ik een aantal torrents aan het downloaden, kon ik nauwelijks meer internetten. het was zo langzaam geworden, alsof de Torrents mijn volledige internet opvraten. Hierna ben ik overgestapt naar Ziggo. Daar heb ik het snelste abbonement genomen (Z3i). Ook 20 MB, maar waarvoor ik betaal ben ik niet erg tevreden, eigelijk hetzelfde verhaal als bij Speedlinq. Wanneer ik niet downloadde was mijn snelheid op speedtest.net over de 20MB, maar wanneer ik een aantal films binnenhaalde kelderde de snelheid tot ONDER de 1 MB. Mijn vader download even veel als ik en heeft verder geen problemen met zijn internet.

Is er iets wat ik kan doen, behalve minder downloaden. Ik bedoel het is toch logisch dat je veel download als je het ultieme download abbonement van Ziggo hebt.
Zijn er misschien betere internetproviders zonder een bepaald limiet, waarbij je veel kan downloaden en goed internetten tegelijk? Downloader gevraagd?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Chris

ps; ik heb een Server waarop mijn downloads lopen, een goede Router van Cisco, Een Gigabit switch van Netgear en alle bekabeling is van Cat 6 kwaliteit. Het interne netwerk is wel erg snel

Verwijderd

Verandering van internetprovider maakte niks uit, heb je al bedacht dat je hardware (routerinstellingen, pc instellingen) het probleem zou kunnen zijn?

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:50
Als je met Torrents download, upload je ook gelijk. Zorg dat je upload snelheid nooit 100% is anders keltdert je downloadsnelheid gigantisch. Zet hem op 70-80% van je maximale upload snelheid om safe te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Instellingen van mijn router,pc e.d. is prima, laten nakijken door een expert. Het probleem is dat ik best ver van de centrale zit. Verder hoorde ik dat Ziggo een limiet heeft en wanneer ik dat limiet overschrijdt, knijpen zij mijn downloadsnelheid, zoals ook in de reactie hierboven wordt gezegd. Zijn er ook internetproviders die niet ''knijpen'', zonder limiet. Glasvezel is hier helaas niet beschikbaar (Den Haag), dus dat is ook geen optie. Geld is niet het probleem, i.i.g. niet boven de 100 euro per maand, snelheid en stabiliteit is het belangrijkst. Ik wil niet dat als ik 3 films download, ik niet meer normaal kan internetten, omdat de pagina's zo langzaam laden. Software is ook niet het probleem, zowel op Vista als op XP heb ik dezelfde problemen.

Iemand met de gouden tip?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 21:59
Ziggo een limiet? Da's nieuw voor mij..
Anyway.. Wat is "extreme downloading"? Waarschijnlijk heb je gewoon je torrent-programma niet goed ingesteld, zoals Dutchy007 hierboven ook meldt.

Verwijderd

Misschien is Tweak-dsl iets voor je ook meteen met gratis nieuwsserver ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Torrents is nu niet echt geclassificeerd als extreme downloading.

Mijn ervaringen vroeger daarmee waren brak: Routers die veel gelijktijdige verbindingen niet leuk vonden, traag, amper surfbaar (Zoals je zelf al merkt).

Dat niet-surfen komt vnl door de upload, dat is met wat tunen wel te fixen.Maar echt topsnelheden icm torrents? nuh, daar twijfel ik aan.

Tja, wat sneller is... DSL houd op bij 24mbit, en meestal zit je lager ivm afstand centrale. Kabel KAN hoger, maar dat ligt maar net wat je provider aanbied. Glas is ook mogelijk, maar dan moet dat wel beschikbaar zijn.

Speedlinq / Zigo 20mbit zal weinig uitmaken, alleen heb je bij Speedlinq vermoedelijk iets lagere snelheid ivm afstand tot de centrale.

Met Ziggo moet je ongeveer 2.2Mb/sec kunnen halen, meestal kun je dan ook prima nog surfen. Met Speedlinq haal ik zelf 1.4Mb/sec (maar dat is omdat ik slechts 14mbit haal ivm afstand)

Begin eens te kijken naar snellere/fatsoenlijkere sources: FTP of Usenet.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:59

Zenix

BOE!

Zoiezo is het logish als je volop download je internet verbinding langzamer wordt. De snelheid zit wel een limiet aan. En als je geen glasvezel kan krijgen, doe dan het snelste abbonement van UPC met 120/3 volgens mij. Maar als je dat niet kan krijgen heb je denk ik gewoon pech. En zoals hierboven ook al gezegd, je upload. Volgens mij kan je beter stoppen met torrents, en via nieuwsgroepen downloaden.
Heb je geen last van dat je upload wordt gebruikt.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Inderdaad. Ik sluit me compleet aan bij bovenstaande meningen.
De upload is zeer waarschijnlijk de boosdoener. Beter gezegd de onbeperkte upload.
Zowel bij DSL als bij kabel heb je daar last van.

Torrents zijn meer voor specifieke dingetjes, dan om echt mee te downloaden.
Ik gebruik al jaren usenet. Superieur aan alle P2P systemen.

• JiriB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09-2023
Ik weet niet of je toevallig uTorrent gebruikt, maar daar heb ik in het verleden ook wel het probleem gehad dat als ik die aan had staan, de rest van mn internet supertraag werd. Op een gegeven moment was t gefixt in een nieuwere versie, dus miss een andere torrentclient proberen?

btw, torrents vind ik toch best handig hoor, met name voor dingen die wat minder recent zijn. Desalniettemin zijn nieuwsgroepen qua snelheid in principe gewoon superieur natuurlijk..

[ Voor 24% gewijzigd door JiriB op 11-11-2008 18:48 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Bij UPC kun je nu FiberPower nemen voor 60 euro, dan haal je letterlijk 60MBit per seconde...

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties, ik snap dat torrent geen extreem hoge downloadsnelheden haalt, maar dat dat trage surfen aan de upload lag wist ik niet, bedankt daarvoor

Verder lopen al mijn download via mijn Home server, met daarop Microsoft Home Server. Er bestaat (helaas) geen add in voor FTP o.i.d. op dit moment voor het Home Server Console en wel een voor Utorrent. Nieuwere versie van utorrent kan ik ook niet downloaden, omdat er maar een variant voor WHS is. FTP/Usenet zijn (correct me if i'm wrong) allemaal betaalde downloads en Torrent is gratis. Daarnaast download ik ook vaak oudere films en films in blu ray/HD DVD/.mkv files en die zijn minder beschikbaar op de nieuwsgroepen.

Ik ga mijn torrent add in opnieuw installeren (misschien met de nieuwste update) en dan tune ik mijn upload naar beneden, is toch niet zo belangrijk. Heeft iemand wat informatie over de beste Nieuwsgroepen? Sites/Programma's waarbij je ook DVD-R kan downloaden i.p.v. altijd .avi/.mkv files.

Bedankt voor al jullie hulp tot nu toe.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Zet voor de gein DHT eens uit in uTor, dat helpt als een gek.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:15:
Bedankt voor al jullie reacties, ik snap dat torrent geen extreem hoge downloadsnelheden haalt, maar dat dat trage surfen aan de upload lag wist ik niet, bedankt daarvoor

Verder lopen al mijn download via mijn Home server, met daarop Microsoft Home Server. Er bestaat (helaas) geen add in voor FTP o.i.d. op dit moment voor het Home Server Console en wel een voor Utorrent. Nieuwere versie van utorrent kan ik ook niet downloaden, omdat er maar een variant voor WHS is. FTP/Usenet zijn (correct me if i'm wrong) allemaal betaalde downloads en Torrent is gratis. Daarnaast download ik ook vaak oudere films en films in blu ray/HD DVD/.mkv files en die zijn minder beschikbaar op de nieuwsgroepen.

Ik ga mijn torrent add in opnieuw installeren (misschien met de nieuwste update) en dan tune ik mijn upload naar beneden, is toch niet zo belangrijk. Heeft iemand wat informatie over de beste Nieuwsgroepen? Sites/Programma's waarbij je ook DVD-R kan downloaden i.p.v. altijd .avi/.mkv files.

Ik kan eigenlijk alles wat ik via de verschillende torrentsites kan vinden, ook vinden op Usenet.
Ik draai dus Usenet primair voor downloads, en slechts een enkele keer een torrent als ik echt iets nodig heb, en het niet kan vinden op Usenet.

Verder is usenet ook gewoon gratis hoor, alleen hebben de meeste providers geen goede newsserver.
Veel mensen nemen daarom een betaalde newsserver, zoals bijv. Eweka, Giganews enz.
Zoals hierboven al werd aangedragen, TweakDSL heeft een prima newsserver, waardoor je dus alleen betaalt voor je internetverbinding, de newsserver zit bij die prijs in.

Een van de grootste voordelen van het downloaden via de nieuwsgroepen, is dat je niet afhankelijk bent van de upload van anderen. Ik haal met mijn 8 MBit UPC-lijntje gewoon keurig, stabiel, 955 kB/s.
Alleen heeft UPC zo ongeveer de meest belabberde newsserver die ik tot op heden ben tegen gekomen, dus betaal ik € 7,50 per maand voor een Eweka account, en dit loopt zoals al gezegd prima.

Edit:
Het grote voordeel van Usenet is overigens ook dat de meeste providers als Eweka en Giganews inmiddels enorme retentietijden hebben. Een post die 2 maand oud is, is vaak nog zonder problemen terug te vinden.
Terwijl bij veel torrent-gebruikers de film, zodra deze is gebrand/gekeken, wordt verwijderd, en dus na enige tijd veel minder makkelijk/snel te downloaden is...

[ Voor 8% gewijzigd door Brede P op 11-11-2008 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, maar wat is DHT?

Aangezien Utorrent als een service werkt op mijn server, kan ik pas veranderingen aanbrengen als al mijn downloads compleet zijn (paar dagen), zodat ik Utorrent opnieuw kan installeren met de nieuwe instellingen. Kan nu nog geen aanpassingen doen. DHT en Upload moet ik dus aan gaan passen

Bedankt

• Martin
Google: DHT
Distributed Hash Table
Wikipedia: Distributed hash table
Kom op, beetje inzet tonen ;)
edit: Ik zal je nog iets verder op weg helpen: als je dit dus uitschakeld in uTor (onderin statusbalk rechtermuisknop) zullen je snelheden meestal flink omhoog gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Martin op 11-11-2008 20:48 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:45:
Sorry hoor, maar wat is DHT?

Aangezien Utorrent als een service werkt op mijn server, kan ik pas veranderingen aanbrengen als al mijn downloads compleet zijn (paar dagen), zodat ik Utorrent opnieuw kan installeren met de nieuwe instellingen. Kan nu nog geen aanpassingen doen. DHT en Upload moet ik dus aan gaan passen

Bedankt
Hoezo opnieuw installeren? Gewoon settings aanpassen, hooguit ff uTorrent afsluiten en herstarten, gaan je oude downloads ook gewoon weer verder :z

Nederlands is makkelijker als je denkt

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik zou gewoon over stappen naar nieuwslezers en downloaden via Newsleecher.
Eweka abonnementje erbij en daar ga je met 2.4 Mb/ps.

In welke stad/ provincie woon je ? Want UPC kan in de grote steden als Rotterdam Amsterdam etc.
Internet leveren van 100 Mb (L)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Weet je zeker dat je jaren meekijkt bij Tweakers? Dan heb je weinig geleerd hier, zeg.

Verwijderd

Topicstarter
Utorrent werkt als een service op mijn server. Je kan de instellingen alleen aanpassen bij de installatie, daarna is er niks te doen, behalve met een herinstal.

Ik woon in Den Haag, daar is geen glasvezel mogelijk op dit moment, tenzij je een hele aparte lijn voor jezelf wilt hebben, maar dan zijn de kosten ontiegelijk hoog. Ik lees wel al jaren mee, maar heb me nooit verdiept in het downloaden met andere programma's, omdat Utorrent tot voor kort prima werkte.

Eind van deze week een schone install met de nieuwe instellingen, dan uiteraard hier een update over mijn bevindingen.
Ik ben op dit moment aan het kijken of er een add in is voor Newsleecher. Een FTP Server add in heb ik wel gevonden, misschien is dat wat. Anders moet ik even kijken of ik Newsleecher naast De WHS Console kan draaien zonder conflict.

Bedankt

• Martin
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:05:
Utorrent werkt als een service op mijn server. Je kan de instellingen alleen aanpassen bij de installatie, daarna is er niks te doen, behalve met een herinstal.

Ik woon in Den Haag, daar is geen glasvezel mogelijk op dit moment, tenzij je een hele aparte lijn voor jezelf wilt hebben, maar dan zijn de kosten ontiegelijk hoog. Ik lees wel al jaren mee, maar heb me nooit verdiept in het downloaden met andere programma's, omdat Utorrent tot voor kort prima werkte.

Eind van deze week een schone install met de nieuwe instellingen, dan uiteraard hier een update over mijn bevindingen.
Ik ben op dit moment aan het kijken of er een add in is voor Newsleecher. Een FTP Server add in heb ik wel gevonden, misschien is dat wat. Anders moet ik even kijken of ik Newsleecher naast De WHS Console kan draaien zonder conflict.

Bedankt
Kijk eerst eens goed rond in je WHS-console, en dan vooral bij options > add-ins, of misschien heeft uTor daar zn eigen tabje wel. Ik geloof totaal niet dat je alleen instellingen kunt bepalen bij installatie.
Waarom wil je trouwens zo graag alles als service installeren? Op mijn WHS draai ik gewoon de normale uTor + alt.binz, werkt als een trein hier.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gekeken in mijn console en bij het tabje uTorrent staat alleen iets over de webclient, verder helemaal niks over instellingen of zoiets. Ik laat het werken als een client, omdat ik het dan makkelijk kan beheren vanaf een andere pc; mijn workstation.

UPC kan helaas 60 en 120 Mb niet leveren op mijn adres, dit terwijl ik wel in een grote stad als Den Haag woon, helaas.

• Martin
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:17:
Ik heb al gekeken in mijn console en bij het tabje uTorrent staat alleen iets over de webclient, verder helemaal niks over instellingen of zoiets. Ik laat het werken als een client, omdat ik het dan makkelijk kan beheren vanaf een andere pc; mijn workstation.
En dat beheren doe je niet met RDP omdat...? Ik heb er juist voor gekozen om dingen normaal te installeren in plaats van op een of andere funkomatic manier om dit soort vage problemen te voorkomen. Besides, je laat uTor automagisch opstarten en laat deze een bron-map monitoren, waar je dan, via het netwerk, je .torrent-bestanden in dropt, waarna deze automatisch worden toegevoegd aan de download-lijst. Wat valt daar aan te beheren?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik gebruik ook utorrent en ik kan met de applicatie gewoon real-time de bandbreedte parameters aanpassen. Het is m.i. helemaal niet nodig om je downloads te stoppen, en je server herinstalleren (als je daarmee hetzelfde bedoeld als ik denk dat je bedoeld) zou helemaal overbodig zijn.

Om data te kunnen ontvangen moet je ook data kunnen verzenden (ack's oftewel bevestigingen). Als utorrent zoveel data verzend dat de ack's van de ontvangen data in de rij moeten wachten dan treedt er weer vertraging bij het downloaden op.

Over de vergelijking van usenet <> torrents:

Usenet is weliswaar sneller, maar je bent afhankelijk van je usenet provider en wat anderen uploaden.

Torrents zijn weliswaar langzamer, maar je bent niet afhankelijk van een usenet provider. Persoonlijk vind ik het een inherent 'sociaal' systeem in die zin dat je ook data geeft aan de zwerm.
Als netwerk techneut vind ik het ook een fascinerend systeem. Een torrent bijna 3 jaar geleden is gestart, kun je nu nog steeds downloaden. Terwijl ik zelf 1 dag aan het 'seeden' besteed heb, is de torrent ondertussen 3M keer gedownload (10PB aan datatraffic).

Verwijderd

Topicstarter
Ja niks, het enige wat wel handig is, is dat je makkelijk vanaf een andere computer kan zien hoe het met je downloads staat, heb er verder nooit problemen mee gehad. Ik deed het niet met RDP, omdat ik het via de console makkelijker vond als je er niks aan wilde te veranderen (qua instellingen dan).

Ik ga me iig de komende dagen goed verdiepen in het nieuwsgroepengebeuren, misschien dat ik dan toch de overstap maak, ook al zijn er minder films beschikbaar en moet je er maandelijks voor betalen

• Martin
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:33:
Ja niks, het enige wat wel handig is, is dat je makkelijk vanaf een andere computer kan zien hoe het met je downloads staat, heb er verder nooit problemen mee gehad. Ik deed het niet met RDP, omdat ik het via de console makkelijker vond als je er niks aan wilde te veranderen (qua instellingen dan).

Ik ga me iig de komende dagen goed verdiepen in het nieuwsgroepengebeuren, misschien dat ik dan toch de overstap maak, ook al zijn er minder films beschikbaar en moet je er maandelijks voor betalen
Misschien ook verstandig om je te verdiepen in de werking van torrents, uTorrent, windows home server, internetproviders, internettechnologie, etc... Ook zou ik je willen aanraden om toch uTorrent normaal te installeren in plaats van als service, gewoon omdat dit beter werkt.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
joopv schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:33:
Ik gebruik ook utorrent en ik kan met de applicatie gewoon real-time de bandbreedte parameters aanpassen. Het is m.i. helemaal niet nodig om je downloads te stoppen, en je server herinstalleren (als je daarmee hetzelfde bedoeld als ik denk dat je bedoeld) zou helemaal overbodig zijn.

Om data te kunnen ontvangen moet je ook data kunnen verzenden (ack's oftewel bevestigingen). Als utorrent zoveel data verzend dat de ack's van de ontvangen data in de rij moeten wachten dan treedt er weer vertraging bij het downloaden op.

Over de vergelijking van usenet <> torrents:

Usenet is weliswaar sneller, maar je bent afhankelijk van je usenet provider en wat anderen uploaden.

Torrents zijn weliswaar langzamer, maar je bent niet afhankelijk van een usenet provider. Persoonlijk vind ik het een inherent 'sociaal' systeem in die zin dat je ook data geeft aan de zwerm.
Als netwerk techneut vind ik het ook een fascinerend systeem. Een torrent bijna 3 jaar geleden is gestart, kun je nu nog steeds downloaden. Terwijl ik zelf 1 dag aan het 'seeden' besteed heb, is de torrent ondertussen 3M keer gedownload (10PB aan datatraffic).
Wat andere uploaden ; Dat is toch hetzelfde als bij torrents :? die verschijnen toch ook niet automagisch
Je hoeft ook niet afhankelijk te zijn van een Usenet provider met 120 dagen retentie.
Als je je bij bepaalde groepen aanmeld kan je ook Requests doen voor software.
Maar bij Torrents is het na 120 dagen ook melken aan lege uiers.

Maar Iederenblijft ze voorkeur houden.
Tip voor de TS zoek eens naar SABNZBD+ voor Windows homeserver

Verwijderd

minder films? je moet ook niet alleen in je ftd client kijken , als je eens naar nzb sites gaat vind je een stuk meer, alleen moet je wel letten op de retentie van je newserver , heb begrepen dat bij tweakdsl al naar de 200 dagen gaat

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
FTD bevat nog geen 10% van de totale binary usenet content (en dan tel ik zowel de posts als de spots).

Als je je beperkt tot FTD mis je dus wel heel erg veel.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

joopv schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:09:
FTD bevat nog geen 10% van de totale binary usenet content (en dan tel ik zowel de posts als de spots).

Als je je beperkt tot FTD mis je dus wel heel erg veel.
Wat is dan een efficiente manier om erachter te komen wat er wel te vinden is? Supersearch in combinatie met binsearch ofzo? Of toch handmatig bladeren? (heb ik de tijd niet voor)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 21:50
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:15:

Waarom proef ik hier een beetje illegale activiteiten???

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
rdfeij schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:24:
[...]
Waarom proef ik hier een beetje illegale activiteiten???
Omdat dat is waar newsgroups en torrents het meest voor gemisbruikt worden?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Thomix
  • Laatst online: 29-11 22:17

Thomix

cAFFEÏNE!

Heb je windows xp? Dan ligt het niet aan je upload, maar aan het aantal verbindingen dat per seconde geopend mag worden. Standaard heeft Microsoft dit op 10 gezet, bittorrent haalt makkelijk de 100. Resultaat is dat je browser er niet meer tussen komt om nieuwe verbindingen aan te leggen.

Hier staat meer info.

Upload is tegenwoordig haast nooit meer een probleem; je moet snoeterhard downloaden wil dat de bottleneck worden. Vroeger met 265kbit ging dat nog wel eens mis.

• battler
  • Laatst online: 30-06 15:11
Thomix mag ik vragen waar jij je informatie vandaan haalt? Upload snelheid is juist de grootste bottleneck die er is. Als je al je upload (laten we zeggen 80KB) verbruikt met het seeden van torrents, dan is de kans vrij klein dat je nog normaal kan internetten (m.a.v qos e.d).

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Thomix

Thomix

cAFFEÏNE!

battler schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:05:
Thomix mag ik vragen waar jij je informatie vandaan haalt? Upload snelheid is juist de grootste bottleneck die er is. Als je al je upload (laten we zeggen 80KB) verbruikt met het seeden van torrents, dan is de kans vrij klein dat je nog normaal kan internetten (m.a.v qos e.d).
Eigen ervaring op meerdere pc's. Mijn eigen pc werd traag bij het sharen van torrents (en in mindere mate met emule), zowel gecapped op 30 kB/s (20/1Mbit lijn, dus max ~ 100kB/s up) als ongecapped. Na het aanpassen op het aantal verbindingen per seconde van 10 (is idioot laag, maar een 'anti spam' feature van microsoft) naar 50 waren alle problemen opgelost. Tevens heeft mn huisgenoot bij max downloaden nooit last gehad van vertraging (of hogere latencies).

Volledig hard uploaden heeft wel invloed op je internetervaring, maar niet zo veel als verbindingen per seconde. Je kan trouwens in je Event log zien of je er last van hebt; in het system log is het een TCP error.
Bij vista ligt de cap op 25 verbindingen per seconde. Bittorrent probeert er bij mijn weten honderden tegelijk te openen.

Verwijderd

Gaan we nu echt een heel topic volblaten over hoe je het best je illegale meuk binnentrekt en van waar? Ik dacht dat Tweakers ten minste de schijn nog op wilde houden dat ze hier tegen waren, blijkbaar is dat alleen als het ze uitkomt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:18:
Gaan we nu echt een heel topic volblaten over hoe je het best je illegale meuk binnentrekt en van waar? Ik dacht dat Tweakers ten minste de schijn nog op wilde houden dat ze hier tegen waren, blijkbaar is dat alleen als het ze uitkomt?
Modbreak:Normaal reageren kan ook.

[ Voor 9% gewijzigd door IEF op 01-01-2009 23:44 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:59

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:18:
Wie heeft het hier over illegale meuk? Je kan via torrents/nieuwsgroepen net zo goed legale meuk binnenhalen hoor.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zenix schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:52:
Wie heeft het hier over illegale meuk? Je kan via torrents/nieuwsgroepen net zo goed legale meuk binnenhalen hoor.
je 'kan' ja.. Maar termen zoals 'film' en FTD, weinig 'legaal' nog te vinden. Maargoed, vooralsnog is downloaden legaal in Nederland, dus voor zolang het geld :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Zenix schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:52:
[...]

"Daarnaast download ik ook vaak oudere films en films in blu ray/HD DVD/.mkv files "

Ja want er zijn zoveel films zonder copyright te vinden op bluray en hddvd zeker. We weten allemaal waar het over gaat en het is gewoon een hypocriete bedoeling dat dat hier aan de achterdeur wel mag en aan de voorkant niet.

• Thomix

Thomix

cAFFEÏNE!

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:42:
[...]

"Daarnaast download ik ook vaak oudere films en films in blu ray/HD DVD/.mkv files "

Ja want er zijn zoveel films zonder copyright te vinden op bluray en hddvd zeker. We weten allemaal waar het over gaat en het is gewoon een hypocriete bedoeling dat dat hier aan de achterdeur wel mag en aan de voorkant niet.
Maakt niks uit, muziek/films downloaden is legaal. Niks achterdeur, niks hypocriet. Zo lang het niet over software gaat is het wettelijk prima. Deze hele discussie is dus overbodig en nog offtopic ook.

Verwijderd

Kijk anders hier om je download snelheid te testen. ik heb zelf heel wat onderzoek gedaan naar de snelste provider in mijn gebied (A'dam) en kwam toch echt bij UPC uit. Snelste download. Ik kwam op wat nieuwsgroepen sites een banner van hen tegen met reclame voor de UPC Speedtest en dit is werkelijk de eerste speedtest die ook echt bijna de 120 Mbps haalt die ik nu heb, je kunt hem hier vinden:
UPC Speedtest

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:11
ik leech altijd via xs4all. Gratis lange retentie van 14+ dagen, volautomatisch met SABNZB+
Voor de echt oudere spullen op usenet heb ik er een klein prepaid accountje naast.

Bedenk wel dat we het hier ook over uploaden hebben als het om torrents gaat. En dat mag dus NIET!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:36:
Verandering van internetprovider maakte niks uit, heb je al bedacht dat je hardware (routerinstellingen, pc instellingen) het probleem zou kunnen zijn?
Ik kan je aanraden om 2 providers te nemen. Vervolgens kan je met een klein servertje en 3 netwerk kaartjes pfsense draaien. Je kan 1 van de verbindingen gebruiken om continu te downloaden en de andere voor gamen etc. Je kan dan ook load balancing doen.

Ikzelf heb 2 abbo's 1xtele 2 10mbit en 1x telfort 10mbit. bij het downloaden haal ik via loadbalancing met pfsense 20mbit met newsleecher. Je moet dan wel een provider nemen die inlog van multiple isp toestaat. (newsxs doet dat).

Ik ben erg tevreden en gebruik deze setup al 2 jaar. Ik overweeg op dit moment om nog een kabel abbo erbij te nemen om nog sneller te kunnen downloaden.. (moet er wel een 4e netwerk kaart in mijn servertje).

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mistraller schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:30:
Bedenk wel dat we het hier ook over uploaden hebben als het om torrents gaat. En dat mag dus NIET!
'Software' downloaden ook niet ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

'Wat voor ISP moet ik nemen'-topics zijn ongewenst binnen I&H.
Verder gaat dit topic op slot wegens de richting waar het opgaat, en dan hebben we het over warez.

Verder doe je ook niet bijster veel moeite om je probleem te schetsen of je situatie uit te leggen.

Nu komt het nogal over als: Ik kan niet snel downloaden met torrents en dat is langzaam, ik weet niet hoe ik dat moet oplossen, dus stap ik maar over naar random $ISP.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.