[Flash] Vliegende vogel als preloader

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
De gemiddelde preloader heeft vaak een saaie balk die van link naar rechts beweegt (links 0%, rechts 100%)

Zelf zou ik graag een vogel van links naar rechts willen laten vliegen.
(de vogel begint links op een stip van 0% en landt bij de stip(rechts) van 100%)

Op internet heb ik het volgende Actionscript voor een preloader gevonden: http://www.vintagesworld.be/tutorials/ActionScript/95/
De vogel rekt hier helaas alleen mee uit.

Weet iemand een oplossing hoe ik mijn vogel van links naar rechts kan laten vliegen als loadbalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:45
code:
1
laadbalk._xscale = procent;

Hier zegt de variabele het eigenlijk al, schalen.

Je moet de x hebben
Zoiets zal het dan worden

code:
1
laadbalk._x = procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 22:20
Alhoewel ik absoluut geen kaas heb gegeten van actionscript, klinkt dit toch als simpele wiskunde. De x-coordinaten die de normale saaie balk doorgeeft, kan je gebruiken in een (bijvoorbeeld) kwadratische functie en zo de vogel een boog laten beschrijven...

Hoe je de vogel animeert en hoe je dit codeert, geen idee... Maar het is vast mogelijk. En aangezien je al een tutorial hebt, moet het niet al te lastig zijn om dit uit te bouwen.
Djerique schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:51:
De gemiddelde preloader heeft vaak een saaie balk die van link naar rechts beweegt (links 0%, rechts 100%)

Zelf zou ik graag een vogel van links naar rechts willen laten vliegen.
(de vogel begint links op een stip van 0% en landt bij de stip(rechts) van 100%)

Op internet heb ik het volgende Actionscript voor een preloader gevonden: http://www.vintagesworld.be/tutorials/ActionScript/95/
De vogel rekt hier helaas alleen mee uit.

Weet iemand een oplossing hoe ik mijn vogel van links naar rechts kan laten vliegen als loadbalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kiphaas7 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 02:11:
Alhoewel ik absoluut geen kaas heb gegeten van actionscript, klinkt dit toch als simpele wiskunde. De x-coordinaten die de normale saaie balk doorgeeft, kan je gebruiken in een (bijvoorbeeld) kwadratische functie en zo de vogel een boog laten beschrijven...
Je hebt de topicstart en de eerste reply gelezen? :X TS vermeldt duidelijk dat de vogel rekt i.p.v. dat 'ie verplaatst en de eerste reply slaat de spijker op z'n kop. Wat kwadratische functies en bogen hier mee te maken hebben ontgaat me even...

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 12-11-2008 02:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Desalnietemin lijkt me dit toch niet bijzonder moeilijk, motion tween van vliegende vogel animeren in 100 frames, getBytesLoaded delen door getBytesTotal, maal honderd en vervolgens gotoAndStop(uitkomst van je rekensommetje) in je loader code steken.

*edit* of de oplossing die Marc3l voordraagt :p

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 12-11-2008 02:33 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 22:20
RobIII schreef op woensdag 12 november 2008 @ 02:22:
[...]

Je hebt de topicstart en de eerste reply gelezen? :X TS vermeldt duidelijk dat de vogel rekt i.p.v. dat 'ie verplaatst en de eerste reply slaat de spijker op z'n kop. Wat kwadratische functies en bogen hier mee te maken hebben ontgaat me even...
De ts vermeldt dat de vogel rekt als hij de preloader tutorial volgt. Hij wil net de vogel laten vliegen. Nou heb ik nog nooit veel vogels zien vliegen in een rechte lijn van punt A naar B die op dezelfde hoogte zitten (wat eigenlijk lopen/rennen is, en niet vliegen ;) ), vandaar het verhaal over bogen.

EDIT: Ah, nou snap ik de verwarring. Ik ging ervan uit dat de vogel begint met vliegen op 0, en land op 100%..... In plaats van vliegen van a naar b.

[ Voor 22% gewijzigd door Kiphaas7 op 12-11-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Ik heb al een gedeeltelijke oplossing gevonden.

Zodra die 100% werkt post ik de code hier.

In ieder geval bedankt voor het meedenken d:)b
Pagina: 1