Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ADSL] Afname uploadsnelheid mbt afstand tot centrale

Pagina: 1
Acties:

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
Ik moet voor binnenkort een ADSL aansluiting regelen voor in mijn nieuwe huis. Ik zit dan op een geschatte afstand van 4000m tot de telefooncentrale. Ik weet daarmee dat ik een maximale downloadsnelheid van 4 Mbit/s kan verwachten door de grote afstand. Waar ik nog wel met een vraag over zit, is hoe het gesteld is met de upload snelheid. Loopt deze op eenzelfde manier achteruit zoals met de downloadsnelheid en dat ik van een 1 Mbit upload niet veel zal overhouden? Of is dit probleem niet zo aanwezig?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met zo'n afstand, is kabel geen overwegen waard? Je zal mogelijk hetzelfde betalen voor je 4mbit adsl-lijn als voor een 20mbit adsl, waar bij de kabel het een wat grotere kans is dat je op zulke afstand nog acceptable snelheiden kan halen.

Recent zijn daar nog wat topics over geweest (afstand vs snelheid), mogelijk dat je daar nog iets van terug kan vinden, de te halen snelheid is namelijk erg afhankelijk van kwaliteit koper, aansluiting etc, al lijkt 4mbit op die afstand mij nog een redelijk te halen snelheid.

dit plaatje kan je een beetje als referentie nemen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:05
Uitgaande van een beetje redelijke koperparen in de lijn, wordt de upload niet/nauwelijks beinvloed door een afstand van 4km. Pas boven de 4500m gaat de upload naar beneden, maar dan is de verbinding al bijna niet meer stabiel te krijgen. Dit komt doordat de upload-verbinding een veel lagere golflengte heeft (vergelijk het met ADSL1), en daardoor minder gevoelig is voor de weerstand van de lijn (die weer veroorzaakt word door de afstand).

Dit put ik uit mijn 2 jaar TD-ervaring bij een niet nader te noemen telco.

[ Voor 24% gewijzigd door tinus89 op 11-11-2008 16:21 ]

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
SinergyX schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:15:
Met zo'n afstand, is kabel geen overwegen waard? Je zal mogelijk hetzelfde betalen voor je 4mbit adsl-lijn als voor een 20mbit adsl, waar bij de kabel het een wat grotere kans is dat je op zulke afstand nog acceptable snelheiden kan halen.
Kabel is helaas geen oplossing, aangezien UPC het in mijn gebied niet aanbiedt.
tinus89 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:20:
Uitgaande van een beetje redelijke koperparen in de lijn, wordt de upload niet/nauwelijks beinvloed door een afstand van 4km. Pas boven de 4500m gaat de upload naar beneden, maar dan is de verbinding al bijna niet meer stabiel te krijgen. Dit komt doordat de upload-verbinding een veel lagere golflengte heeft (vergelijk het met ADSL1), en daardoor minder gevoelig is voor de weerstand van de lijn (die weer veroorzaakt word door de afstand).
Dan hoef ik me daar dus niet direct mee bezig te houden. Alleen jammer dat de downloadsnelheid niet zo erg hoog zal liggen, maar goed...