Gps-module Windows 7 zorgt voor privacyproblemen

Pagina: 1
Acties:

• seal74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05-2021
Ik vind het een een stemmingmakend bericht. Mooier was geweest om een artikel te schrijven over de nieuwe in ontwikkeling zijnde GPS functie van W7.

Uit het artikel:
"We only promise the control that we can realistically give to them, rather than trying to promise more than we can deliver," Berntson said.

That said, application-based control, "would be great to have and it is certainly on our Christmas list for future stuff," he said.
maakt de opmerking:
Het zou technisch weliswaar goed mogelijk zijn om de gebruiker op de hoogte te houden van welke programma's gps-data gebruiken, maar Microsoft wil dat in elk geval in Windows 7 nog niet implementeren.
regelrecht een leugen.Ze willen wel maar nog even niet.Het zegt duidelijk dat hij geen valse beloftes wil doen. Hij zegt niet dat ze niet willen.

Ik snap best dat er fanboys onder de redactieleden zitten echter dit gaat werkelijkwaar nergens over.

Verwijderd

hellemaal mee eens...

de tweakers redactie zou best iets mogen doen aan de kwaliteit van haar nieuwsberichten
dit noemt men geen vertaling meer....lijkt meer op manipulatie als je het mij vraagt

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 16:57 ]

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
De vertaling is inderdaad niet goed, maar om nou direct met dergelijke termen te gaan zwaaien. Ik denk niet dat de redactie dit sneller gaat fiksen doordat je hen beschuldigt van Fanboyisme, manipulatie en liegen. Waarom doen jullie de aaname dat het express is gedaan? Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt ;)

Als je vindt dat dit structureel is moet je dat natuurlijk wel onderbouwen, ik vind in ieder geval dat de redactie zich in de meeste artikelen neutraal opsteld :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:44

Cyphax

Moderator LNX
seal74 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:10:
regelrecht een leugen.Ze willen wel maar nog even niet.Het zegt duidelijk dat hij geen valse beloftes wil doen. Hij zegt niet dat ze niet willen.
Er staat in het artikel óók "nog":
maar Microsoft wil dat in elk geval in Windows 7 nog niet implementeren.
Het staat er wellicht wat ongelukkig en ik kan me voorstellen dat je het anders leest, maar om dat gelijk een leugen te noemen is ook weer zoiets.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

kan iemand de bron even neerpennen?

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
nieuws: 'Gps-module Windows 7 zorgt voor privacyproblemen'

Staat in het artikel:
http://news.cnet.com/8301...bj=news&tag=2547-1_3-0-20

offtopic:
Damn Cyphax, niet zo snel :P

[ Voor 7% gewijzigd door Jorrit op 11-11-2008 17:19 ]

Verwijderd

als ik beide artikelen naast elkaar leg, krijg ik als lezer toch een fundamenteel verschillende indruk van deze nieuwe feature. Het maken van fouten is idd menselijk, maar waarom werd hier (artikel tweakers) geen bron vermeld? Dan kan ik als lezer zien uit welke context dit werd gehaald en er een mening over vormen. Het artikel van tweakers bevat misschien niet direct een mening maar we worden wel een (misschien) verkeerd beeld opgedrongen van hoe windows 7 er zal uit zien.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:16:
maar waarom werd hier (artikel tweakers) geen bron vermeld?
De bron staat in het artikel. Dat bedoelden de twee boven je ook al. Volgens mij staat de bron hier altijd in het artikel. Iedere keer dat ik denk: "Hmmm, even het oorspronkelijke bericht lezen", dan stond die link er in ieder geval in.

[ Voor 5% gewijzigd door Confusion op 11-11-2008 19:24 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

je hebt gelijk, srry

• seal74
Ik heb dit topic geopend omdat ik een beetje geiriteerd was. Ik zal even wat zorgvuldiger uitleggen wat ik bedoel,

Bron:
That said, application-based control, "would be great to have and it is certainly on our Christmas list for future stuff," he said.

But, not everyone felt that Windows 7 was doing all it could on the privacy front. One attendee suggested, for example, that Microsoft at least notify users when an application requests location information.

Although technically possible, Berntson said that's not currently on Microsoft's roadmap for Windows 7.
Opsomming:
Application based control zit er niet in en staat op de wensen lijst
Een aanwezige zei dat het misschien een idee was een een melding te geven als een programma de service aansprak. Waarop Berntson antwoorde dat dat momenteel niet in de "roadmap" van W7 zit.

De vertaling van T.NET:
Berntson gaf echter ook aan dat er geen plannen zijn om de service aan te passen.
Maak ik nergens op uit de text. Het staat zelfs op hun sinterklaaslijstje,
Het zou technisch weliswaar goed mogelijk zijn om de gebruiker op de hoogte te houden van welke programma's gps-data gebruiken, maar Microsoft wil dat in elk geval in Windows 7 nog niet implementeren.
Het klopt dat het idee nog niet in de "roadmap" W7 zit want dat idee kwam van 1 van de aanwezige en hadden ze zelf blijkbaar nog niet verzonnen

Misschien harde woorden van mij, Dat ik beschuldig van liegen, maar dit soort "Peter R. de Vries" journalistiek vind ik aardig manipulatief en stemming makend. Ik stoor me al een tijdje aan fanboy gedrag maar dit vind ik wel heel typerend.

Het gevolg is dat er een ongelofelijke discussie instaat van meer dan 140 op valse informatie berustende argumenten. Daardoor onstaat er een verkeerd beeld bij de toekomstige gebruikers van W7.

Ik vind dat waneer je een stukje schrijft wat negatief kan uitpakken voor een bedrijf je daar zorgvuldig mee moet omgaan. Het hele artikel is ontzettend uit zijn verband gerukt door de vertaling en vervolgens nog eens door de gehaktmolen gehaald door lezers die direct concusies trekken.

Wanneer T.NET gewoon een stukje had geschreven over de GPS module en de API's. Met de opmerking dat ieder programma gebruik kan maken van deze service (welke je gewoon kunt uitschakelen) echter MS is nog aan het onderzoeken hoe ze het appliction based kunnen afschermen. Dan had je een hele andere discussie gehad.

Het orginele bericht gaat immers over de GPS module en op T.NET... Ach ja de kop "Gps-module Windows 7 zorgt voor privacyproblemen" zegt genoeg. Bron artikel en T.NET artikel zijn niet hetzelfde, Van een mug is een olifant gemaakt.

Erg jammer!!!!!!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
seal74 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:53:
Opsomming:
Application based control zit er niet in en staat op de wensen lijst
Een aanwezige zei dat het misschien een idee was een een melding te geven als een programma de service aansprak. Waarop Berntson antwoorde dat dat momenteel niet in de "roadmap" van W7 zit.
Niet in de roadmap == niet op de planning. De roadmap IS de planning.
Ik vind dat waneer je een stukje schrijft wat negatief kan uitpakken voor een bedrijf je daar zorgvuldig mee moet omgaan. Het hele artikel is ontzettend uit zijn verband gerukt door de vertaling en vervolgens nog eens door de gehaktmolen gehaald door lezers die direct concusies trekken.
Dat valt best mee. Daar komt bij dat ik het eigenlijk wel prettig vind om dat wat een bedrijf probeert te verdoezelen eens te belichten. Microsoft is niet heilig en als ze een domme fout hebben gemaakt (ik vind het vrij dom van MS dat ze hier niet zelf aan gedacht hebben) mag dat best gezegd worden. En dan bewoordt T.net het heel aardig lijkt mij?
Wanneer T.NET gewoon een stukje had geschreven over de GPS module en de API's. Met de opmerking dat ieder programma gebruik kan maken van deze service (welke je gewoon kunt uitschakelen) echter MS is nog aan het onderzoeken hoe ze het appliction based kunnen afschermen. Dan had je een hele andere discussie gehad.
Dan had je net zo goed gewoon op microsoft.com kunnen kijken denk ik.
Het orginele bericht gaat immers over de GPS module en op T.NET... Ach ja de kop "Gps-module Windows 7 zorgt voor privacyproblemen" zegt genoeg. Bron artikel en T.NET artikel zijn niet hetzelfde, Van een mug is een olifant gemaakt.

Erg jammer!!!!!!
Ik vind dat je het omdraait: Microsoft probeert harder van een olifant een mug te maken.

• seal74
@Cyphax
Ik ga niet weer een welles nietus discussie houden over dit onderwerp. Daar is het nieuwsbericht voor,
Mijn stelling is duidelijk denk ik en ga ik niet nog eens herhalen en verdedigen.

Lees het orginele bericht nog eens objectief, wacht op de final release van W7 en trek dan pas je conclusie.

Voor de rest wil ik nog even kwijt dat ik T.NET een warm hart toedraag!
Voor wat mij betreft einde draadje

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
seal74 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:47:
@Cyphax
Ik ga niet weer een welles nietus discussie houden over dit onderwerp. Daar is het nieuwsbericht voor,
Je opent toch echt een topic erover in een discussieforum hoor. :P
Lees het orginele bericht nog eens objectief, wacht op de final release van W7 en trek dan pas je conclusie.
Ik heb het originele bericht doorgelezen. Ik blijf erbij dat je het voor een deel anders leest dan ik (wat ik je niet kwalijk neem ofzo verder) maar ook dat het niet erg is als een redacteur de nadruk een beetje legt op iets dat belangrijk is (privacyissues vind ik belangrijk) maar waar het originele artikel volledig aan voorbijgaat. Sterker nog: ik zie dat graag. Mits het inderdaad niet gekleurd wordt. :)

Verwijderd

Er staat ook nog een heel belangrijk stukje in het oorspronkelijke artikel:
Microsoft does give a range of control options, such as turning off location services by default, as well as the ability to limit such services only to specific users or only to applications, as opposed to services that run in the background. However, the operating system doesn't allow users the option of letting only certain applications access your location. So, for example, if you turn it on for a mapping program, any other Windows application running could also access that information
Vetgedrukt door mij toegevoegd.

M.a.w. alleen software die je daadwerkelijk zelf bewust hebt opgestart krijgt toegang tot de GPS. Hoewel je dus niet per applicatie kunt regelen, lijkt het privacy aspect aangaande malware nog redelijk goed ingeperkt, aangezien malware i.h.a. niet als zichtbare applicatie opereert... (Tenzij je zelf op malware.exe klikt...)

Dergelijke belangrijke informatie zou de discussies bij het artikel volkomen veranderen...

De strekking van het artikel op het moment is inderdaad een typische Microsoft bash, van het "Microsoft heeft weer eens lak aan privacy" gehalte. Terwijl de MS juist binnen de mogelijkheden van het OS, extra zorg aan privacy heeft besteed. En het is niet alsof het OS op dit punt wezenlijk verschilt met de alternatieven...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 14:19 ]

• Olaf
  • Laatst online: 23-07-2024
Dat de redacteur een onderdeel uit het bronartikel belicht, daar is natuurlijk niets mis mee. Het had wat genuanceerder gebracht mogen worden, maar kom op, direct spreken van 'leugens', "Peter R. de Vries"-journalistiek, manipulatie e.d. vind ik veel te ver gaan. De redacteur gaat in ieder geval nog eens kritisch naar het stuk kijken.

• seal74
Olaf schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:54:
Dat de redacteur een onderdeel uit het bronartikel belicht, daar is natuurlijk niets mis mee. Het had wat genuanceerder gebracht mogen worden,
Een mogelijk privacy probleem (wat iedereen kan uitzetten) waar nog geen eens een "proof of concept" van is volledig uit zijn verband rukken noem ik niet belichten.
Olaf schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:54:
maar kom op, direct spreken van 'leugens', "Peter R. de Vries"-journalistiek, manipulatie e.d. vind ik veel te ver gaan.
Sorry... Het had wat genuanceerder gebracht mogen worden, ;)

Ik zal de volgende keer wat subtieler zijn
Pagina: 1