Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt er echt helemaal mesjokke van... Ik heb Windows Vista Business 64-bit draaien op mijn Asus P5Q Deluxe moederbord met 4 GB RAM, en het is echt de ene bluescreen naar de andere, met verschillende geheugen gerelateerde foutmeldingen. Ik heb memtest geprobeert, ik heb al weet ik hoe vaak opnieuw windows geinstalleerd, maar ik krijg het maar niet verholpen...

Is er *iemand* die mij advies kan en wil geven? Radeloos wordt ik er van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Alle updates en service packs?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 19:17

job

Welke exacte geheugen modules zitten er in je pc? Staan die op de qvl van asus? (maw zijn ze geschikt bevonden door asus?).
Heb je het al geprobeerd met minder geheugen modules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn het 4 dezelfde modules?, klopt de voltage in de bios, kloppen de timings?
PS de 4 gb werkte hier al vanaf de eerste 64 bit versie(dus zonder service packs en updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:58

Haan

dotnetter

Ik heb hier ook bijna een jaar Vista Business 64-bits met 4 x 1 GB van 2 verschillende merken, op een Asus P5B bordje. Maar het kan inderdaad zijn dat je geheugen niet op de QVL staat (is als het goed is in je manual, of anders op de site te vinden).

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorrend_varken
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:04
Ik heb ook 4 x 1GB gehad op een P5K maar het werkt niet stabiel op 800MHz. 667 gaat wel goed. Beetje jammer, op mijn vorige P5B ging ook 800MHz goed met dezelfde modules.

[ Voor 7% gewijzigd door Knorrend_varken op 11-11-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:12
Staat het geheugen in de QVL van Asus? Welk geheugen heb je? Heb je al eens met 1 bank geprobeerd? Wat was het resultaat van memtest en hoe lang heb je het laten lopen?
Knorrend_varken schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:11:
Ik heb ook 4 x 1GB gehad op een P5K maar het werkt niet stabiel op 800MHz. 667 gaat wel goed. Beetje jammer, op mijn vorige P5B ging ook 800MHz goed met dezelfde modules.
P5K is een hele andere, oudere, chipset.......

[ Voor 50% gewijzigd door R.E. op 11-11-2008 15:28 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:45
Toen ik Vista x64 (ultimate) ging installeren moest ik met minder dan 4gb installeren omdat ik anders ook bluescreens kreeg, na installatie windows hotfix installeren en daarna geheugen weer terugdoen en nergens meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle updates en service packs?
Yup
Welke exacte geheugen modules zitten er in je pc? Staan die op de qvl van asus? (maw zijn ze geschikt bevonden door asus?).
OCZ 4GB DDR2 1000 XTC CL5.0 (5-5-5-18) Kit of 2 (OCZ2P10004GK)

Hmmm... Geloof niet dat ie er tussen staat?
Zijn het 4 dezelfde modules?, klopt de voltage in de bios, kloppen de timings?
Het zijn dus 2 dezelfde modules, 2x 2GB
Heb je al eens met 1 bank geprobeerd? Wat was het resultaat van memtest en hoe lang heb je het laten lopen?
Nee, niet met 1 bank geprobeert, memtest de hele nacht zonder fouten.

Afbeeldingslocatie: http://www.wakr.nl/images/_tmp/cpu-z_1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.wakr.nl/images/_tmp/cpu-z_2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.wakr.nl/images/_tmp/cpu-z_3.gif

Hmmm DRAM Frequency van 400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:27:
[...]

Yup

[...]

OCZ 4GB DDR2 1000 XTC CL5.0 (5-5-5-18) Kit of 2 (OCZ2P10004GK)

Hmmm... Geloof niet dat ie er tussen staat?

[...]

Het zijn dus 2 dezelfde modules, 2x 2GB

[...]

Nee, niet met 1 bank geprobeert, memtest de hele nacht zonder fouten.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
OCZ kan wel eens wat problemen opleveren, want standaard overclocked... My guess, je geheugen is toch niet helemaal compatible met je moederbord. Je zou kunnen kijken of een bios-update wellicht iets oplost. Kleine kans, but worth the shot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OCZ is geen standaard geheugen, die moet je nog tweaken.
Probeer eerst je voltage op te voeren naar de door de fabricant aangeraden voltage (ik denk 2.0 volt)
dit zou al een verschil moeten maken

Good luck.
Probeer anders trc op 30 te zetten en trfc op 60

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 16:39 . Reden: update voorstel met concrete getallen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:34:
OCZ is geen standaard geheugen, die moet je nog tweaken.
Probeer eerst je voltage op te voeren naar de door de fabricant aangeraden voltage (ik denk 2.0 volt)
dit zou al een verschil moeten maken

Good luck.
Probeer anders nog je tRC en tRCD aan te passen
Voltage is zojuist verhoogd. Wat is tRC en tRCD ?
OCZ kan wel eens wat problemen opleveren, want standaard overclocked... My guess, je geheugen is toch niet helemaal compatible met je moederbord. Je zou kunnen kijken of een bios-update wellicht iets oplost. Kleine kans, but worth the shot...
Heb al de meest recente BIOS... Dat hielp niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Inderdaad het voltage van je geheugen simpelweg verhogen naar 2.0 en je problemen zijn waarschijnlijk weg. :) OCZ geheugen moet standaard van een hoger voltage worden voorzien dan de DDR2 standaard "officieel" toestaat.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voltage op 2.1 gehad... Ging een half uurtje goed en toen weer BlueScreen... 8)7
Good luck.
Probeer anders trc op 30 te zetten en trfc op 60
Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap door te nemen. Dat mis ik in je topic.

Zaken als trc en trfc kun je natuurlijk prima zelf opzoeken. Pak de manual erbij en stel het geheel goed in. Mocht je dan nog tegen problemen aanlopen, geef dan precies aan waar het fout gaat, anders kunnen we er natuurlijk nog niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:20:
Voltage op 2.1 gehad... Ging een half uurtje goed en toen weer BlueScreen... 8)7

[...]

Wat is dat?
Iets met memory timings in je BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
OCZ is overklok geheugen die je inderdaad moet tweaken om goed te draaien. OCZforum is een beginpunt en je kan ook eerst FSB:mem op 1:1 zetten en van daaruit verder werken. Maar Asus en OCZ geven wel vaker problemen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Pagina: 1