NCR BIOS vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:50
Ik heb een NCR/Symbios 860 SCSI kaartje, deze hangt qua ondersteuning tegen de mobobios aan, omdat ie zelf geen heeft. Helaas kan ik echter niet booten van SCSI, omdat mijn mobo een versie 3.0 van dat SCSI bios is, terwijl het 4.0 zou moeten zijn. DFI wil me niet helpen (of ze zijn onnozel, want ze praten over windows drivers)

Weet iemand hoe ik een image zo kan bewerken dat er een SCSI BIOS ingeplakt wordt? Ik heb nml met cbrom gezien dat achteraan een SCSI BIOS geplakt is.

• CornelisJ
  • Niet online
Je kunt inderdaad de bios file voor je moederbord bewerken met cbrom.exe (Award utility).
Stel je hebt een mobo bios file mobobios.bin, en een scsi bios sym403.32k.

Oude scsi bios verwijderen:
CBROM mobobios.bin /pci release

Nieuwe scsi bios sym403.32k toevoegen:
CBROM mobobios.bin /pci sym403.32k

Inhoud van bios file controleren:
CBROM mobobios.bin /d

Vervolgens rebooten in safe ms-dos modus, en moederbord flashen met aangepaste mobobios.

PS: Ik heb dit een tijd geleden eens uitgezocht, omdat ik toen het plan had een NCR SCSI kaartje te kopen (is er niet van gekomen). Als je interesse hebt kan ik je wel helpen aan cbrom.exe (versie 1.30B) en scsi bios sym403.32k.

• _JGC_
Ik heb nu CBROM 1.30 en de 32K versie van de laatste symbios BIOS... Genoeg lijkt me...

Klopt dit zo?

edit:

probleempje:
huidige NCR ROM is een 16K ROM, meer plaats heb ik niet in die 128K file.
Iemand nog een 4.x versie van 16K?

• _JGC_
Ik kan geen 16K ROM vinden, maar dit is wat DFI zegt:

4.x support is availlable upon request. However, DMI is not included due to limited ROM space

Nu is mijn vraag: Hoe sloop ik dat DMI eruit? (zal het wel niet nodig hebben :))