Toon posts:

Problemen met IP-adres verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met een pc.

De on-board netwerkkaart was kapot dus heb ik er een Sitecom LN-020 netwerkkaartje ingestopt. Tot zo ver geen problemen. Wanneer ik de kabel erin prik begint het rare. De ene keer kan hij geen IP-adres krijgen, de andere keer lukt dit wel en heb ik twee tellen internet, wat er daarna weer uit vliegt.

De TCP/IP instellingen staan gewoon op automatisch een IP-adres krijgen. Wanneer ik dit handmatig invoer werkt het ook niet. Als ik een andere pc op de zelfde aansluiting van de switch aansluit is er niks aan de hand. Als ik de probleem-pc direct op het modem aansluit, dus zonder switch ertussen, heb ik wel internet.

Een klein beetje gegevens:
- Besturingssysteem is windows xp pro SP 2
- Switch: Edimax ES-3108P
- Netwerkkaart: Sitecom LN-020

Switch resetten, modem resetten, kabel vervangen, allemaal al gedaan. Heeft er iemand suggesties?

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:09

bord4kop

maximaal 100KB!

Drivers updaten van de netwerkkaart?

| Security Management |

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Je kunt ook nog even googlen naar winsockfix.exe en die runnen.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Even kijken of je netwerkkaartje in een andere pc wel werkt? Of een ander kaartje proberen? Wellicht gewoon een defect kaartje. Je kan gewoon bij je PCboer langsgaan, zeggen dat hij niet werkt en dat je graag een netwerkkaartje van een ander merk wil testen. Als die werkt lever je de oude gewoon weer in.

Vicariously I live while the whole world dies

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 23:33

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kaart niet instellen op auto detect qua snelheid, maar bv hard instellen op 100 mb / full duplex.

This footer is intentionally left blank