ADSL KPN aanleggen

Pagina: 1
Acties:

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik ben bezig om een ADSL aansluiting te gaan opzetten.

Nu heb ik alleen een andere aansluiting dan normaal.
Ik zie in de meterkast zo'n dikke blauwe buis lopen (waar dan de kabel in zit) en dan gelijk als de kabel eruit komt zit er een soort stopcontactdoosje.
Hierin zit een telefoonstekken in...

zo 1 dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.viabytes.nl/images/pttstekker.jpg

en die loopt door het huis naar de telefoon.
Er loopt ook 1 kabel uit dat doosje naar boven toe (deze is van het alarm).
Is dit gewoon een standaard analoge verbinding?

Ik heb geen witte (NT1 o.i.d.) kastje waar allerlei draden in zitten aangesloten en hieruit een kabel komt voor de telefoonlijn.

Ik heb al gegoogled naar wat voorbeeld plaatjes en handleidingen maar weet nou niet of dit standaard is in huis of dat we precies weer iets aparts hebben?
Kan iemand mij vertellen wat voor verbinding ik van KPN heb?

• incinerator82
  • Laatst online: 13-12-2025

incinerator82

I don't Drive Fast, i Fly

De aansluiting icm deze steker (varkensneus noemen wij dat ding) - Analoog

Vergeet niet eerst je splitter in te gaan, en daarNA naar alle andere punten te gaan!
Alarm (mits deze hetzelfde lijntje gebruikt als je tel.) en Telefoon('s)

[ Voor 151% gewijzigd door incinerator82 op 11-11-2008 14:28 . Reden: extra info ]

www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl

Verwijderd

Je hebt dus je alarm op dezelfde KPN lijn zitten? Officieel is dat in overtreding met KPN regels. Geen apparatuur mag aangesloten zijn voor het AOP (Abbonee Overname Punt)

Alle apparatuur aangesloten voor de splitter, krijgt storing. Dus ook jouw alarm-apparatuur wordt er niet vrolijk van ADSL signaal te verwerken, bovendien verwacht het ADSL modem dit ook niet en kan je de meest vreemde problemen tegenkomen.

Overleg met de leverancier van de alarm-apparatuur wat je in dit geval het beste kan gaan doen. Niet zomaar draadjes loshalen, want sommige alarmsystemen voelen dit en zien dit als een braakpoging.

Hoe moeten wij trouwens weten wat voor KPN Lijn jij hebt? wel eens gedacht KPN daarover te bellen?

Je hebt gezocht zeg je, dit ook gevonden? http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=12483

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 14:33 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

DaVaRiOuS schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:23:
Ik ben bezig om een ADSL aansluiting te gaan opzetten.
Altijd leuk om te doen
Nu heb ik alleen een andere aansluiting dan normaal.
Ik zie in de meterkast zo'n dikke blauwe buis lopen (waar dan de kabel in zit) en dan gelijk als de kabel eruit komt zit er een soort stopcontactdoosje.
Hierin zit een telefoonstekken in...
Is niets abnormaals aan.
Mogelijke isra punten: http://home.tiscali.nl/~koffiemok/isra-overzicht.jpg
Ik heb geen witte (NT1 o.i.d.) kastje waar allerlei draden in zitten aangesloten en hieruit een kabel komt voor de telefoonlijn.
NT1 is voor isdn. Dus dan zal je wel analoog hebben.
Kan iemand mij vertellen wat voor verbinding ik van KPN heb?
Kijk op je knp factuur, of bel ze op mocht je het zeker willen weten.

edit: Je hebt dus nu een alarm liggen.
Zoek dus even uit of dat alarm een eigen lijn heeft (lijkt me eigenlijk wel logisch). Het is lullig als je straks gaat prutsen en je alarm niet meer naar de alarmcentrale kan bellen.
Maak desnoods een foto van hoe alle draden aangesloten zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 11-11-2008 14:38 ]

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Lijkt analoog. Heb je ook een analoog ADSL-pakket in huis? (Zie verpakking, splitter of modem.)

De splitter moet in ieder geval vóór alle analoge apparatuur, dus ook het alarm. Lijkt erop dat het kastje open moet. Als het alarm is aangesloten op een alarmcentrale dan moet/mag je waarschijnlijk niet te veel zelf doen in verband met storingen, vals alarm en zelfs verzekeringstoestanden.

Anders is het wel zelf te doen als je weet waar je mee bezig bent.
job schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:36:
edit: Je hebt dus nu een alarm liggen.
Zoek dus even uit of dat alarm een eigen lijn heeft (lijkt me eigenlijk wel logisch). Het is lullig als je straks gaat prutsen en je alarm niet meer naar de alarmcentrale kan bellen.
Maak desnoods een foto van hoe alle draden aangesloten zitten.
Kan maar hoeft niet. In ieder geval moet je dat wel in je facturen terug kunnen vinden. Ook of je evt. ISDN hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door xtra op 11-11-2008 14:47 ]

• DaVaRiOuS
We hebben nu een KPN abonnement met het aantal minuten inkopen per maand.
Maar dit wordt omgezet naar een standaard adsl abonnement.

We hebben een ISDN pakket binnen gehad, maar die bleek op naam van de zaak te staan (waar er wel een ISDN aansluiting is). Dus er word een nieuw pakket opgestuurd.

bedankt voor de info!

• DaVaRiOuS
Dat plaatje had ik niet gevonden maar wel alleen dat plaatje links bovenin.
maar daar leek het dus niet op.

het ziet er ongeveer net zo uit als die in het midden onderin.
de kabel loopt dan niet terug naar beneden maar gewoon rechtdoor omhoog.

• job

job

Vraag dan ook even voor de zekerheid na op welke lijn de adsl verbinding wordt geleverd.
Straks sturen ze je een analoog pakket op, maar dan blijkt je verbinding op die isdn verbinding te worden geleverd. Dan heb je nog niets :).

• DaVaRiOuS
job schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:56:
Vraag dan ook even voor de zekerheid na op welke lijn de adsl verbinding wordt geleverd.
Straks sturen ze je een analoog pakket op, maar dan blijkt je verbinding op die isdn verbinding te worden geleverd. Dan heb je nog niets :).
Nee want op die isdn lijn zit al een adsl signaal op.
Dus ze zullen daar toch niet ZO dom zijn toch??? 8)7

Maar is het lastig om de verbinding tot stand te brengen of is het met analoog een eitje?
Want heb 1x een ISDN lijn aangesloten met een NT kastje waarbij ik alle draadjes los moest monteren in dat kastje... wat een k.u.t. werk was dat!

[ Voor 21% gewijzigd door DaVaRiOuS op 11-11-2008 15:00 ]

• job

job

Dat heb je nog niet eerder gezegd, dat er op die isdn lijn al adsl zit.
Maar nee zo dom zullen ze niet zijn want het is niet mogelijk om 2 adsl verbindingen op 1 lijn te zetten :).

Edit: Tja.. lastig. Ik vind van niet, maar heb het al tig keer gedaan.
Het is wel makkelijker met analoog.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 11-11-2008 15:01 ]

• DaVaRiOuS
job schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:00:
Dat heb je nog niet eerder gezegd, dat er op die isdn lijn al adsl zit.
Maar nee zo dom zullen ze niet zijn want het is niet mogelijk om 2 adsl verbindingen op 1 lijn te zetten :).

Edit: Tja.. lastig. Ik vind van niet, maar heb het al tig keer gedaan.
Het is wel makkelijker met analoog.
Bedankt voor alle informatie...
we gaan het zien zodra alles goed is omgezet en het juiste pakket is toegestuurd.

Verwijderd

pffff nou nou wat is ADSL over ISDN moeilijk zeg.

Waarschijnlijk heb je dan 2 seperate lijnen, waarvan 1 dedicated voor je alarmsysteem.

Maak eens een foto van je huidige setup rondom de NT1.

Heb je ook nog spul zoals een Quattrovox of een andere ISDN Capabele telefooncentrale?

Dit plaatje maakt een hoop duidelijk (hoop ik);
Afbeeldingslocatie: http://www2.internl.net/servicedesk/connectie/surfsnel/AdslIsdn/isdn_splitter/images/isdn.jpg

Dan gaat 1 v/d 2 uitgaande lijnen vanuit je NT1 naar het alarmsysteem en de andere lijn naar een ISDN Capabel telefoontoestel en/of telefooncentrale.

Voordat je los gaat, informeer even het bedrijf waar je de bewaking hebt ondergebracht, dat het signaal met het alarmsysteem tijdelijk onderbroken wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 15:32 ]

• DaVaRiOuS
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:30:
pffff nou nou wat is ADSL over ISDN moeilijk zeg.

Waarschijnlijk heb je dan 2 seperate lijnen, waarvan 1 dedicated voor je alarmsysteem.

Maak eens een foto van je huidige setup rondom de NT1.

Heb je ook nog spul zoals een Quattrovox of een andere ISDN Capabele telefooncentrale?

Dit plaatje maakt een hoop duidelijk (hoop ik);
[afbeelding]

Dan gaat 1 v/d 2 uitgaande lijnen vanuit je NT1 naar het alarmsysteem en de andere lijn naar een ISDN Capabel telefoontoestel en/of telefooncentrale.

Voordat je los gaat, informeer even het bedrijf waar je de bewaking hebt ondergebracht, dat het signaal met het alarmsysteem tijdelijk onderbroken wordt.
Als je eens begin met lezen dan was jou post onnodig.. ik heb geen ISDN dus ook geen NT1 kastje 8)7

Verwijderd

DaVaRiOuS schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:55:
Het ziet er ongeveer net zo uit als die in het midden onderin.
de kabel loopt dan niet terug naar beneden maar gewoon rechtdoor omhoog.
Neem me niet kwalijk, ik dacht even te lezen dat jij met draadjes liep te pruts0ren aan een NT1 en nam aan dat dit bij jou thuis was...

Maar wat jij dan vermoeddelijk hebt, staat op het plaatje rechtsbeneden;
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~koffiemok/isra-overzicht.jpg

Dan denk ik dat je analoge lijn eerst naar het doosje v/d alarmcentrale gaat en via de alarmcentrale overige apparatuur is aangesloten. (Telefoons en/of faxen)

Dat zou willen zeggen dat de draad die direct naar boven gaat, moet worden onderbroken door de ADSL splitter en de naar-boven-gaande draad aansluit op de Phone/PSTN uitgang v/d splitter.

EDIT:
Bovenstaand klopt ook niet, want TS maakt duidelijk dat na het ISRA punt er 2 draden zijn. 1tje gaat direct naar boven - naar het alarm en de andere gaat naar een telefoontoestel.

Bizar, als het alarmsysteem wilt uitbellen terwijl TS een telefoongesprek heeft, gaat dat fout.

Ik zou maar eens uitvogelen of je het op een nette manier kan aanleggen, want als ik het zo lees, zijn je telefoonkabels onlogisch aangelegd.

Mooiste zou zijn als je alarmcentrale dus een soort van telefooncentrale heeft, die het spraakgedeelte vrij geeft op momenten dat het alarm de telefoonlijn zelf niet nodig heeft.

Informeer bij het bedrijf waar je de bewaking afneemt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 16:30 ]

• job

job

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:14:
Dat zou willen zeggen dat de draad die direct naar boven gaat, moet worden onderbroken door de ADSL splitter en de naar-boven-gaande draad aansluit op de Phone/PSTN uitgang v/d splitter.
Ik denk dat het het anders zit. De lijn naar boven (is voor het alarm) en zal wel een aparte lijn zijn.
De andere lijn is dan het analoge paar waar de adsl aan gehangen moet worden.
Het lijkt me namelijk erg sterk dat een alarm opdezelfde lijn zit als de telefoon namelijk. Ligt de hoorn perongeluk van de haak, gaat het alarm af.. maar komt de politie niet omdat de alarmcentrale dit niet door krijgt.

Maarja jouw gok is net zo goed als de jouwe als we hier een topic hebben zonder foto's.
Ik vind ook de uitleg niet geweldig. Zonder te zien welke ader nou precies waar aan hangt is het niet duidelijk

[ Voor 27% gewijzigd door job op 11-11-2008 16:25 ]

Verwijderd

job schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:22:
[...]

Ik denk dat het het anders zit. De lijn naar boven (is voor het alarm) is de isdn lijn van de winkel. De NT1 zal dan ook waarschijnlijk in de winkel hangen.

De andere lijn is dan het analoge paar waar de adsl aan gehangen moet worden.

Maarja jouw gok is net zo goed als de jouwe als we hier een topic hebben zonder foto's.
Winkel? ISDN? TS spreekt tegen dat hij ISDN heeft. En waar zie jij staan dat er sprake is van een winkel?

Maar idd, zonder pics blijft het gokken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 16:24 ]

• job

job

Hier staat dat er wel een isn lijn is.
DaVaRiOuS schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:53:
We hebben nu een KPN abonnement met het aantal minuten inkopen per maand.
Maar dit wordt omgezet naar een standaard adsl abonnement.

We hebben een ISDN pakket binnen gehad, maar die bleek op naam van de zaak te staan (waar er wel een ISDN aansluiting is). Dus er word een nieuw pakket opgestuurd.

bedankt voor de info!
En met winkel bedoelde ik zaak. ging er abusievelijk vanuit dat men een zaak thuis had (dus een winkel) maar ik weet niet meer waarom ik dat dacht. :)

Maar ik heb m'n post al verbouwd.. wat ik er nu heb neergezet lijkt me aannemelijker.
Dus 2 lijnen (1 voor alarm, 1 voor telefoon).

Maar om de TS nog te helpen.
Laat zien welk draadje waar naar toe gaat met een foto (schroef het abonnee gedeelte open van het isra).
Dan kunnen we je verder helpen.

of blijf onduidelijk over de lijnen abonnementen die er liggen zodat je het met de informatie die je nu hebt gekregen (en tegenstrijdige berichten van ons) je het gegarandeerd gaat verkloten.

of huur een monteur in.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 11-11-2008 16:31 ]

Verwijderd

bwahahaha het blijft gokken, want de OP is incompleet.

Jouw manier zou ook nog kunnen, dat TS 2 seperate PSTN lijnen afneemt.

Goed mogelijk met het type ISRA dat TS heeft, die kunnen 2 lijnen aan.

@TS: Maak eens een foto van de ISRA met het beschermkapje eraf, weten we gelijk zeker of het 2 seperate lijnen zijn of dat ze aan elkaar zijn verbonden. of kijk eens op je KPN factuur.

Maarja, als ik dit lees;
Ik zie in de meterkast zo'n dikke blauwe buis lopen (waar dan de kabel in zit) en dan gelijk als de kabel eruit komt zit er een soort stopcontactdoosje. <KNIP> en die loopt door het huis naar de telefoon.
Er loopt ook 1 kabel uit dat doosje naar boven toe (deze is van het alarm).
Dus 1 draad van het ISRA punt naar een AOP (Het stopcontactdoosje) en daar pas wordt ie gesplit. dwz, 1 analoge lijn die gebruikt wordt voor het alarmsysteem alsmede huis-telefonie.

Wat ook nog zou kunnen, is dat 2 aders van het ISRA punt naar het stopcontactdoosje, worden gebruikt voor de 1e lijn en de andere 2 aders voor huis-telefonie. *zucht* creatieve KPN monteurs.

Wrik dat stopcontactdoosje open en kijk hoe de draden lopen of kijk op je telefoonfactuur of je 2 analoge lijnen afneemt.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 16:56 ]

• DaVaRiOuS
Ik kan geen foto maken omdat het niet bij mij thuis is.

maar nogmaals.. ik heb geen kastjes hangen (dus ook geen ISRA).

Zoals al eerder gemeld ik heb de volgende aansluiting:

Onderin het middelste plaatje (waar het draadje naar beneden loopt.
Het draadje loopt omhoog ipv naar beneden en dan meteen zo'n stekkerdoos als aangegeven in de 1e post.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~koffiemok/isra-overzicht.jpg

Verwijderd

Dus bij die toko komt er zo'n dikke blauwe kabel uit de grond, die in onderstaand plaatje verdwijnt, terwijl er aan de bovenkant van het ronde omhulsel een gaatje zit, waar een grijze draad met vergelijkbare dikte uitkomt die direct naar boven gaat. toch?

Afbeeldingslocatie: http://help.rotosoft.no-ip.org:8080/isra-dop.jpg

en die draad komt dan direct uit op onderstaand plaatje? (dwz, de draad passeert niet eerst het alarmsysteem?)

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/4339.jpg

uit bovenstaand kastje loopt weer een draad, die naar het alarmsysteem gaat.

---------------------------

Dan heb je een analoge lijn. Onzeker is dan nog of dat adres 1 of 2 analoge lijnen heeft.

He(eft/bben) die bewo(o)n(er/ster(s)) soms last van gestoorde telefoongesprekken? met piepjes en ruis erdooheen (FTW Oldskool modems) want dan belt het alarmsysteem uit op met de lijn die gedeeld wordt met het telefoontoestel.

Vraag ook na/bekijk de telefoonfactuur of hij/zij/ze voor 1 of 2 lijnen betalen. Bel desnoods het bewakingsbedrijf om na te gaan of dat adres 1 of 2 lijnen heeft.

=========================================================================
Bij maar 1 lijn gaat het volgende verhaal op;

Bel het bewakingsbedrijf om ze te informeren dat je de KPN lijn tijdelijk gaat onderbreken.

De ADSL splitter moet worden aangesloten op de draad tussen plaatje 1 en plaatje 2. De line out van die splitter zet het signaal voort, naar het telefoontoestel en het alarmsysteem. DSL out kan je wel raden... Telefoon en alarmsysteem merken niks van de splitter en werken probleemloos verder (tenzij de splitter kaduuk gaat)

Zo dus;
Afbeeldingslocatie: http://www.divik.nl/adsl/pic/isra_rond3.gif

--------------
Bij 2 lijnen moet je het kastje op plaatje 2 openen en kijken welke 2 draadjes zijn aangesloten op de bovenste 2 punten (A&B) - waarschijnlijk zijn dan de overige 2 draadjes met elkaar verbonden met de grijze kabel naar het alarmsysteem.

Sluit dan de splitter aan op het kastje op plaatje 2 en sluit het telefoontoestel aan op de spliiter (DSL modem ook B))

Zo dus;
Afbeeldingslocatie: http://www.divik.nl/adsl/pic/wb3.gif

--------------
Maarre, waarzo sluit je die ADSL verbinding aan? ouders/vriend(in)/kennis/klant?

Enne, doe eens ff netjes "Check images" links van "Verstuur bericht"

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 23:10 . Reden: Zo, wat een prachtverhaal. ]

• job

job

DaVaRiOuS schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:08:
Ik kan geen foto maken omdat het niet bij mij thuis is.

maar nogmaals.. ik heb geen kastjes hangen (dus ook geen ISRA).
Jawel, er is wel een isra.
DIe in het midden onderaan is gewoon een ouderwetse isra.

En je zal toch echt een foto moeten maken. Want met de vage omschrijvingen waar je mee blijft komen kunnen we je niet helpen.

Er komen namelijk 4 aders het isra punt binnen. Gaan er 2 daarvan naar de varkenssnuit en 2 daarvan naar boven? Of worden dezelfde aders gebruikt voor zowel die varkenssnuit en boven?
Oftewel die varkenssnuit openschroeven.. foto maken (of erg exact kunnen vertellen welke kleuren waarop zijn aangesloten). Of je bent duidelijk zodat we je kunnen helpen. Of je belt maar mooi een monteur.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 12-11-2008 19:41 ]

• DaVaRiOuS
Ik ga er vrijdag heen, dus dan zal ik even een foto maken!

Verwijderd

Wat aan mijn verhaal begrijp je niet? beide situaties tot in detail uitgelegd. of niet dan Job?

• DaVaRiOuS
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 23:15:
Wat aan mijn verhaal begrijp je niet? beide situaties tot in detail uitgelegd. of niet dan Job?
Ik begrijp jou uitleg compleet!!.. maar sommige hier willen persee een foto zien.
Dan ga ik daar voor zorgen ook! :)

• DaVaRiOuS
Hierbij de foto's

Hier zie dat de kabel binnen komt en direct in zo'n soort van contactdoosje gaat.

De zwarte stekker die erin zit, is de hoofd basisstation van de draadloze telefoons.
Afbeeldingslocatie: http://www.westland-ict.nl/adsl/DSC00029.JPG

Hier zie je 2 telefoonkabeltjes uit het contactdoosje komen.
1 is van de telefoon aansluiting boven (hiermee wordt nu de inbelverbinding mee gemaakt).
De andere is van het alarm, alleen weten ze niet welke van de 2 wat is.
Afbeeldingslocatie: http://www.westland-ict.nl/adsl/DSC00030.JPG

Verwijderd

Wat staat er op het stickertje die voor 1/3e op het hout ligt en 2/3 op het doosje.

Wat gebeurt er met een -via een draadloze telefoon op het hoofd basisstation- gevoerd telefoongesprek, op het moment dat de computer uitbelt? modem soundz?

maak het kastje open en vind uit welke naar bovengaande draad op de bovenste 2 pinnen is aangesloten.

Als het goed is zie je de andere naar bovengaande draad, op een andere manier verbonden met de blauwe kabel.

offtopic:
zomg, wat een prutswerk zeg, als KPN tegenwoordig hun binnenkomende lijnen daarop aansluit..... nogeneens een fatsoenlijke ISRA. - waar komt die blauwe kabel vandaan? uit de grond?

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 22:00 ]

• DaVaRiOuS
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:51:
Wat staat er op het stickertje die voor 1/3e op het hout ligt en 2/3 op het doosje.

Wat gebeurt er met een -via een draadloze telefoon op het hoofd basisstation- gevoerd telefoongesprek, op het moment dat de computer uitbelt? modem soundz?

maak het kastje open en vind uit welke naar bovengaande draad op de bovenste 2 pinnen is aangesloten.

Als het goed is zie je de andere naar bovengaande draad, op een andere manier verbonden met de blauwe kabel.

offtopic:
zomg, wat een prutswerk zeg, als KPN tegenwoordig hun binnenkomende lijnen daarop aansluit..... nogeneens een fatsoenlijke ISRA. - waar komt die blauwe kabel vandaan? uit de grond?
Wanneer er iemand aan de telefoon zit kan er niet ingebeld worden voor internet.
Als er verbinding is met internet kan er niet gebeld worden.

PS: Dat stickertje is niks boeiends.. ligt daar gewoon los en heeft er niets mee te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door DaVaRiOuS op 17-11-2008 10:24 ]

Verwijderd

DaVaRiOuS schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:23:
[...]
Wanneer er iemand aan de telefoon zit kan er niet ingebeld worden voor internet.
Als er verbinding is met internet kan er niet gebeld worden.
Dan gaat 1 van de bovenstaande kabels naar de computer (het modem) en de draad daarnaast, naar het alarmsysteem.

Wordt wel een gedoe, aangezien de splitter moet komen tussen de blauwe kabel en alle aangesloten apparatuur. d.w.z. dat je wel even bezig bent met het weer netjes leggen v/d kabels en wss 2/3 van die nieuwe kastjes nodig hebt. - om de omlussing v/d kabels er een beetje mooi uit te laten zien.

Daarom ben ik ook helemaal niet blij met de manier waarop KPN deze aansluiting heeft gerealiseerd. Zo kan je bijna KPN bellen, voor de montage van een fatsoenlijke ISRA. maar hoogstwaarschijnlijk willen ze daarvoor onredelijk veel geld hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 10:39 ]

Verwijderd

Zit er bij de aanvraag van je ADSL pakket niet een gratis monteur? B)

Laat hem het maar oplossen!! Heb jij geen gezeur met het feit dat je er elke keer heen moet rijden...heeft de klant/vriend/familie/kennis/etc geen gezeur met het feit dat jij er waarschijnlijk langer mee bezig bent dan de KPN "expert"!

• DaVaRiOuS
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:50:
Zit er bij de aanvraag van je ADSL pakket niet een gratis monteur? B)

Laat hem het maar oplossen!! Heb jij geen gezeur met het feit dat je er elke keer heen moet rijden...heeft de klant/vriend/familie/kennis/etc geen gezeur met het feit dat jij er waarschijnlijk langer mee bezig bent dan de KPN "expert"!
Nee, geen monteur.
Ja, ik denk idd dat er even een monteur moet gaan komen want ik ga it risico niet nemen.

oo kwat betreft het alarm e.d.

• Beekforel
  • Laatst online: 09:32

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het is vrij simpel maar er zal een moment zonder telefoon zijn.

Van dat doosje ga je de ISRA maken (nou ja, niet helemaal officieel)... De twee draden die naar boven gaan moeten eruit en de stekker moet eruit.
Nieuwe stekker erin die naar de splitter gaat, de lijn. Nieuw doosje monteren waarin je die twee draden, de stekker en een draad naar de phone/telefoon in je splitter. Nog een draad in je splitter voor je modem en je bent klaar.

Dat alarm gaat misschien zeuren als je de telefoonlijn eruit trekt, dus eerst even de meldkamer bellen.

• DaVaRiOuS
Bedankt voor de reacties..
Maar als ik het zelf kan doen dan zou het er dus zo uit moeten gaan zien???

Afbeeldingslocatie: http://www.westland-ict.nl/adsl/adsl.jpg

Verwijderd

DaVaRiOuS schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:52:
Bedankt voor de reacties..
Maar als ik het zelf kan doen dan zou het er dus zo uit moeten gaan zien???

[afbeelding]
Waarschijnlijk heeft het alarmsysteem zijn eigen lijn. Maak dus het kastje open waar de blauwe kabel naartoe loopt en controleer hoe de lijnen lopen.

• Beekforel
  • Laatst online: 09:32

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:11:
[...]

Waarschijnlijk heeft het alarmsysteem zijn eigen lijn. Maak dus het kastje open waar de blauwe kabel naartoe loopt en controleer hoe de lijnen lopen.
Daar had ik nog geen rekening mee gehouden inderdaad. Maar aan de installatie te zien gok ik erop dat alles op dezelfde lijn zit.
Even bellen met de meldkamer (wederom) zal je hier uitsluitsel over kunnen geven, die weten als het goed is op welk nummer/lijn het alarm zit.
Je zou het ook kunnen zien in het doosje inderdaad, als er 2 draden uit de blauwe kabel gebruikt worden zit alles op 1 lijn, worden er 4 draden gebruik dan moet je uitvinden welke het alarm is en daar hoef je dan verder niks mee te doen.
Pagina: 1