Aansluiting op LCD tv: Xbox 360 / Wii / PS3

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Op dit moment heb ik een 46" Samsung full HD lcd tv met 3 HDMI aansluitingen. Ik heb daar via de componentenaansluiting een Xbox 360 (1e generatie zonder hdmi mogelijkheid) erop aangesloten en moet switchen als ik de Nintendo Wii gebruik.

Tot vervelends aan toe!

Ik zit erover na te denken om ook een PS3 aan te schaffen, deze kan dan via de HDMI aansluiting aangesloten worden. Echter kan ik de Xbox 360 toch niet op de een of andere manier op een HDMI aansluiting van de tv aansluiten? Desnoods met een verloopkabel of omvormer? De Wii blijft dan via de componentingang aangesloten.

Iemand een idee?

Apple | Marantz | B&W

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

je kunt wel een VGA kabel kopen voor je Xbox 360. Zo heb ik het hier ook aangesloten. Dan heb je ook meteen fullHD beeld. Moet je dus wel een VGA aansluiting hebben op je tv.

• Ron_Tweaker
Tweak-Freak schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:09:
je kunt wel een VGA kabel kopen voor je Xbox 360. Zo heb ik het hier ook aangesloten. Dan heb je ook meteen fullHD beeld. Moet je dus wel een VGA aansluiting hebben op je tv.
Hmmm... een VGA aansluiting, ik zal het even checken of die op mijn Samsung zit. Bedankt voor de tip! De Wii zou dan op de componenteningang kunnen blijven zitten en de PS3 op HDMI.

Apple | Marantz | B&W

• Ron_Tweaker
Er zit idd een VGA aansluiting bij. Kleven er geen nadelen bij het gebruik van de VGA poort voor wat betreft de beeldkwaliteit? Is het beeld bij een HDMI aansluiting of anders een componentenaansluiting niet mooier?

Apple | Marantz | B&W

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Kwam op een forum het volgende tegen:

1.) HDMI and VGA resolutions are both progressive
2.) Both theoreticaly should look the same at zero loss.
3.) The visual difference noticed (if any) has more to do with how your tv or monitor processes the digital or analog signal than the means by which the signal reaches your tv.
4.) I have a hdmi to dvi cable and it works flawlessly.
5.) The only real true advantage to hdmi I have seen so far is that it broadcasts the exact size contraints to the monitor so hat it fits perfectly everytime without need for calibration like vga. This is the same of a DVI connection aswell.
7) The ony reason I am using HDMi now is because my monitor no longer has to be manualy synched to the size of the picture. With hdmi the size is perfect everytime.

My monitor is a 1680x1050 resolution monitor and the 360 doesnt support my native resoultion so the best thing is to go to a resolution behyond it and let the monitor shrink it to fit. Its always better to give more signal than less signal than what is needed by the monitor. So HDMI allowed me to go to 1080p and have it fit perfectly, without the monitor trying to guess how the picture should fit via VGA.

What I mean by that it fits perfectly is just like you said that with VGA 1080p the screen size seemed to go beyond the outer edges of my monitor, this was also the same in games and sometimes caused letters or parts of the hud to be cut off. I couldnt find anyway to fix this with my monitor.
Using the HDMI/DVI on 1080p the monitor doesnt do this and is shrunk to fit exactly because of the way my monitor processes the digital signal.

http://forum.xbox365.com/...t_topic/f/66/t/006146/p/1

Weinig mis dus met VGA kabel. Prima bruikbaar

• Ron_Tweaker
Ik ga vandaag maar even zo'n kabel halen, het is het proberen waard..
Ik zie alleen dat het beeld soms weleens groter kan zijn dan je tv zelf... dus ik ben benieuwd of je hier veel hinder van hebt.

Apple | Marantz | B&W

• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:36
Als het goed is, zit er een knopje op je afstandsbediening waarmee je het beeldformaat (breedbeeld - 16:9 - superzoom etc) kan aanpassen. Op die van mij iig wel, en tevens op mijn DVD-afstandsbediening. En anders zal er toch ook wel een instelling zijn op je console om een ander beeldformaat te kiezen? (ik heb er zelf geen, maar wel een breedbeeld tv)
Verder vraag ik mij af hoe iets niet kan passen op een 46" tv :D

• Ron_Tweaker
Gisteren de VGA kabel gekocht van Microsoft. Aangesloten en het werkt goed. Mijn tv zoekt automatisch het bijpassende beeldformaat bij. Echter in de instellingen van de console zegt hij dat het beeldformaat op 648x480 staat. Elk andere beeldformaat die ik naderhand kies resulteert in de melding, op mijn tv, dat het formaat niet wordt ondersteund. Klopt dit een beetje? Mijn LCD kan toch hogere beeldresoluties aan?

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

Ik gebruik thuis zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.thegametrain.com/bmz_cache/b/b2224f3f0e79788e153bbca4c82fda63.image.220x135.jpg
Component switch, kan je 3 component apparate op aansluiten waarna je eenvoudig kan switchen tussen de drie, zonder kwaliteitsverlies. Kan je op ebay spotgoedkoop krijgen van verschillende chinezen.

• Ron_Tweaker
Ik heb een deal gemaakt met een collega; hij neemt mijn Xbox 360 over, ik koop er een 360 Elite voor en sluit hem aan via HDMI, probleem opgelost!

Apple | Marantz | B&W

• Ron_Tweaker
Gisteren op magische wijze het beeldformaat toch op 1920x1080 kunnen krijgen. Geen idee wat er gebeurde! Ik had het formaat eerst op 1360x768 gezet, zonder resultaat helaas, want de tv zei doodleuk; formaat niet ondersteund. Vervolgens zette de console zichzelf in de 1920x1080 modus, snap er niks van, enfin het werkt!

Apple | Marantz | B&W

• styxit
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Op ebay staat bij bijna alle kabels:

Video output settings of 720p
Progressive-scan DVD playback in 480p

Dat zou dus betekenen dat er geen 1080p doorheen kan. Iemand die dit kan bevestigen of het tegendeel kan bewijzen?

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33

Kid Buu

Huh, Pietje?

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:02:
Ik gebruik thuis zo'n ding:
[afbeelding]
Component switch, kan je 3 component apparate op aansluiten waarna je eenvoudig kan switchen tussen de drie, zonder kwaliteitsverlies. Kan je op ebay spotgoedkoop krijgen van verschillende chinezen.
Precies dat apparaatje heb ik van de week op Ebay gekocht. Ook ik heb een 1e generatie 360 die met component werkt. Aangezien ik ook een Wii met component heb, en mijn tv slechts 1 ingang voor component heeft, is dit een prima uitkomst.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Pagina: 1