[Nero] eerste 2 seconden van audio track "weg"

Pagina: 1
Acties:

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 09:22
Vervelend probleem :

Elke keer als ik een normale audio-cd wil maken knipt nero 2 seconden van het begin van elke track eraf.
Alle settings staan naar mijn weten standaard en gewoon goed, "remove silence at end of track" staat ook uit. Heb het ook wel es aangezet, maar maakte totaal geen verschil.

Hopelijk komt dit probleem bekend voor.
Desnoods stap ik voor audio-cd's wel over naar een ander programma. Het liefst eentje die ook CD-Tekst ondersteund, en gewoon hoge kwaliteit afleverd.

Heb google wel even onderzocht, maar ben er niet achter gekomen welk programma nu echt goed is, of hoe ik dit probleem in nero kan oplossen. ;(

Soundcloud

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:11
Niet toevallig de pauze tijden aangepast naar 0 of minder? Post je huidige settings eens :) Hoe brand je? handmatig mp3's oid naar cd of met een .cue file?

[ Voor 26% gewijzigd door asfaloth_arwen op 11-11-2008 14:06 ]

Specs

• incinerator82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-12-2025

incinerator82

I don't Drive Fast, i Fly

Is het niet het geval, dat je een mix cd hebt.
En nero er standaard 2 seconden tussen plakt?
Waardoor het lijkt dat het weggeknipt wordt?

In je Brand lijst, met je handje de 2 sec pauze verwijderen --> Boven net iets eerder ;)

[ Voor 6% gewijzigd door incinerator82 op 11-11-2008 14:06 ]

www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl

• kaos001
Nee nee, het gaat echt puur om losse WAV bestanden.
We brengen namelijk een cd uit in eigen beheer. (gewoon branden, lekker cheap :D)
Het punt is, ik heb nu dus 15 tracks,en bij elke track snoept hij er gewoon 1,5 tot 2 seconden vanaf.

Zit momenteel op werk dus kan niet zo snel even de settings posten helaas.

Soundcloud

• incinerator82

incinerator82

Brand je de wav bestanden op de cd als Muziek cd?
Dan gebeurt er exact hetzelfde.

• kaos001
incinerator82 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:20:
Brand je de wav bestanden op de cd als Muziek cd?
Dan gebeurt er exact hetzelfde.
Jazeker als muziek-cd.
Het is gewoon bedoeld om in je auto / stereo-set / live dj optreden te draaien.

Soundcloud

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan de pauzes tussen tracks ook weghalen he.....

Standaard staat dat op 2 seconden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• incinerator82

incinerator82

Zie mijn reactie hierboven.....

Nero zet er standaard 2sec tussen (waarschijnlijk voor een hoge compatibiliteit?!?)

• kaos001
Hehe, ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest.

Als je een nummer hebt van 50 seconden, dan blijft daarvan 48 seconden over.
Ik snap wel dat je normaal 2 seconden pauze tussen tracks hebt, maar nero haalt gewoon letterlijk data weg van het nummer. Dat bedoelde ik dus met 2 seconden die "weg" is.

Soundcloud

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:11
Zie ook mijn eerste post, soms negatieve pauze instellingen? (ipv 2 sec, -2) of een fade in aan?

[ Voor 23% gewijzigd door asfaloth_arwen op 11-11-2008 14:52 ]

Specs

• kaos001
Zal het vanavond nog eens even allemaal langslopen, maar volgens mij staat alles gewoon goed.
Zijn er nog goede alternatieven? of programma's die echt bedoeld zijn om audio cd's te maken?

Soundcloud

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:46

Pierre

Van nature lui!

Als alternatief voor Nero gebruik ik zelf Imgburn, kan ook alles aan en voor mij werkt het prima.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
kaos- schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:04:
Vervelend probleem :

Elke keer als ik een normale audio-cd wil maken knipt nero 2 seconden van het begin van elke track eraf.
Alle settings staan naar mijn weten standaard en gewoon goed, "remove silence at end of track" staat ook uit. Heb het ook wel es aangezet, maar maakte totaal geen verschil.
Nero is altijd zelf wat aan het rommelen met die 2 seconden. Dat pakt vaak ook verschillend uit bij branden als "Track-At-Once" of "Disc-At-Once". Als je geen pauzes tussen de tracks wil, en stiltes aan het einde van .CDA bestanden wilt verwijderen, dan zet Nero toch vaak 2 seconden bij de eerste track, om een vorm van compatibiliteit te bereiken. Nero kan (laatste versies weet ik niet zeker) bijvoorbeeld ook geen non-compliant cue-sheets branden.
Hopelijk komt dit probleem bekend voor.
Desnoods stap ik voor audio-cd's wel over naar een ander programma. Het liefst eentje die ook CD-Tekst ondersteund, en gewoon hoge kwaliteit afleverd.
Gebruik het gratis ExactAudioCopy. Daarmee kun je ook kwalitatief zeer goed branden.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Misschien ligt het niet aan Nero maar aan het programma waar de .WAV bestanden mee zijn gemaakt, zo heb ik 2 MPEG bestanden aan elkaar geplakt en die kan ik gewoon op m'n PC afspelen, echter als ik ze brand en in een DVD speler afspeel dan slaat ie het geplakte stuk vrolijk over (Het is wat anders, maar het is om aan te geven dat het probleem ergens anders kan liggen).

Overigens heb ik slechte ervaringen met CDText, het is leuk maar werkt vaak niet naar behoren (In Nero iig), probeer het dus ook eens zonder CDText.

Misschien is het handig om te weten welke versie je van Nero gebruikt en evt. je OS.

Misschien is de snelheid waarop je brand ook nog van belang (wild guess), maar audio CD's moet je sowieso niet op een hogere snelheid als 24x branden.

Zoals Beuzelarij aangaf: EAC is idd een goed programma, veel branders worden herkent waardoor sommige instelling automatisch toegepast worden (Ik weet dat ze iig van belang kunnen zijn bij het rippen, hoe het met branden zit durf ik niet te zeggen). Zeker het proberen waard.

• Beuzelarij
  • Niet online
KILLorBE schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:47:
Overigens heb ik slechte ervaringen met CDText, het is leuk maar werkt vaak niet naar behoren (In Nero iig), probeer het dus ook eens zonder CDText.
Ik brand altijd met CD-Text, zelfs als het een CD-Extra betreft, en heb daar echt nog nooit problemen mee gehad. Als ik geen CUE-sheet heb brand ik met Nero, als ik die wel heb met EAC. CD-Text lukt eigenlijk altijd, en wordt ook zonder fouten weergegeven.
Misschien is de snelheid waarop je brand ook nog van belang (wild guess), maar audio CD's moet je sowieso niet op een hogere snelheid als 24x branden.
Zou best kunnen. Ik brand mijn CD's altijd op de laagst mogelijke snelheid. Bij mijn huidige brander is dat 12x.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:56
Ik brand in Windows altijd met cdburnerxp, gratis..
http://cdburnerxp.se/

Kan alles wat ik wil, en snoept nergens 2sec af ;)

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Beuzelarij schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:02:
[...]

Ik brand altijd met CD-Text, zelfs als het een CD-Extra betreft, en heb daar echt nog nooit problemen mee gehad. Als ik geen CUE-sheet heb brand ik met Nero, als ik die wel heb met EAC. CD-Text lukt eigenlijk altijd, en wordt ook zonder fouten weergegeven.
Ik moet toegeven dat het ook al weer erg lang geleden is dat ik dat heb gedaan, één probleem dat ik toen had was b.v. dat de overgang haperde bij CD's zonder pauze tussen de tracks.
Sindsdien heb ik het nooit meer geprobeerd.

Overigens is branden op de laagste snelheid ook niet altijd het beste, maar daar kom je alleen achter door scans te maken van dezelfde schijfjes die op verschillende snelheden zijn gebrand.
Een goede scanner is een must, Lite-On's zijn (bijna?) altijd betrouwbaar en ook diverse BEN-Q's doen het erg goed.

• Beuzelarij
  • Niet online
Het toeval wil dat ik een Lite-On CD-brander heb, en een BenQ DVD-brander. CD's brand ik echter ook altijd op de BenQ, omdat die nog net wat betere resultaten geeft. Waarschijnlijk omdat ie minder oud is.
Laagste snelheid hoeft inderdaad niet altijd beter te zijn, maar bij mij is dat wel het geval. Ik ga een brander ook niet forceren om hem eventueel nog langzamer te laten branden, maar kies altijd de laagste snelheid die als gevolg van de firmware wordt aangeboden. Sowieso is het altijd de combinatie medium-brander.
Hoe dan ook, CD-Text is eigenlijk altijd goed gegaan. Het probleem van de TS is volgens mij software-matig.
Pagina: 1