Leuk dat de Gouden Steeksleutels dit jaar toch weer terugkomen
Alleen heb ik enigszins m'n twijfels bij de categorieen die er gekozen zijn, sommige zijn (als je het mij vraagt) te specifiek. Om even duidelijk te maken wat ik bedoel pak ik alles er even bij:
• Beste CPU
• Beste moederbord
• Beste geheugen
• Beste monitor
• Beste laptop
• Beste browser
• Beste internetprovider
• Beste platform
• Beste gamestudio
• Beste draagbare mediaspeler
• Beste televisiemerk
Zaken als beste videokaart, processor, browser, game, etc zijn natuurlijk prima, vooral bij dingen als processors kan je wel een 'beste' kiezen door bijvoorbeeld te kijken naar prijs/snelheid-verhouding en veel andere categorieen zijn een kwestie van populariteit, ook niet zoveel mis mee. Maar ik vraag me af of een categorie als 'beste geheugen' wel zo'n goed idee is. Er zijn hon-der-den verschillende soorten geheugen, dus het lijkt me een vrij onmogelijke taak om daar een goed lijstje van mogelijke beste van te geven.
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld 'beste laptop', sowieso is dat zo'n breed begrip, want laptops zijn er letterlijk in alle soorten en maten en hebben we het hier over gamelaptops of officelaptops? En waarom de keus om zo specifiek te zijn door beste moederbord, geheugen en laptop te nemen, maar vervolgens dan weer te kiezen voor 'beste televisiemerk' en niet voor 'beste televisie'?
Ik denk dat het verstandiger zou zijn om bij in ieder geval moederborden, geheugen, monitoren en laptops te vragen naar welk merk het beste is in die categorieen en niet naar producten op zich, want daar is het aanbod veel te groot voor.
Core
• Beste videokaart• Beste CPU
• Beste moederbord
• Beste geheugen
• Beste monitor
• Beste laptop
• Beste browser
• Beste internetprovider
Games
• Beste game van 2008• Beste platform
• Beste gamestudio
Electronics
• Beste fotocamera• Beste draagbare mediaspeler
• Beste televisiemerk
Mobile
• Beste telefoonZaken als beste videokaart, processor, browser, game, etc zijn natuurlijk prima, vooral bij dingen als processors kan je wel een 'beste' kiezen door bijvoorbeeld te kijken naar prijs/snelheid-verhouding en veel andere categorieen zijn een kwestie van populariteit, ook niet zoveel mis mee. Maar ik vraag me af of een categorie als 'beste geheugen' wel zo'n goed idee is. Er zijn hon-der-den verschillende soorten geheugen, dus het lijkt me een vrij onmogelijke taak om daar een goed lijstje van mogelijke beste van te geven.
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld 'beste laptop', sowieso is dat zo'n breed begrip, want laptops zijn er letterlijk in alle soorten en maten en hebben we het hier over gamelaptops of officelaptops? En waarom de keus om zo specifiek te zijn door beste moederbord, geheugen en laptop te nemen, maar vervolgens dan weer te kiezen voor 'beste televisiemerk' en niet voor 'beste televisie'?
Ik denk dat het verstandiger zou zijn om bij in ieder geval moederborden, geheugen, monitoren en laptops te vragen naar welk merk het beste is in die categorieen en niet naar producten op zich, want daar is het aanbod veel te groot voor.
The devil is in the details.