Toon posts:

Asus P2BS met pentium III 600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een asus P2BS moederbord met een Pentium 2 266.
Nou wil ik d'r een Pentium III 600 op zetten, maar nou heb ik ergens gelezen dat dit dan alleen een Katmai kan zijn. Aangezien een Coppermine een lager voltage nodig heeft, wat ik op mijn moederbord niet kan veranderen (voor zover ik weet).

Nou kijk ik op de Asus site en daar zeggen ze gewoon dat een pentium III wel werkt (er staat niets bij over katmai of coppermine). Ik snap d'r niks meer van HELP!

Verwijderd

Of jouw P2B de coppermine ondersteund is afhankelijk van je mainbord revisie. Alleen revisies 1.12 en later hebben coppermine support.
Dit komt doordat de volt-regulator op de oudere revisies niet lager gaat dan 1.8V en de coppermines hebben 1.6 nodig.
Een slot1 coppermine werkte dus niet in de oudere revisie borden.

Als je echter gaat voor een fcpga coppermine in combinatie met een Slotket adapter, dan kan dat ook werken op de oudere revisies P2B (Je kunt dan voltage via slotket adapter instellen). Mits je een goeie Slotket adapter hebt. Waar je de voltage op mee op 1.6V kunt zetten.

Latere revisies van de P2B kun je wel het voltage mee instellen.

Dus een P2B daar kan gewoon een pIII-600E in.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17
99,9% van de Slot adapters kunnen de spanning niet aanpassen. Er staat dan b.v. wel een 1.65V setting op, maar als je bord het niet ondersteund werkt 't niet. Alleen de 'Neon' Slot adapters, die je dus nergens kunt krijgen, kunnen de spanning daadwerkelijk aanpassen. Dus even bidden en vervolgens op je mobo kijken welke revisie het is:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
kort maar duidelijk

http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm

alees wat je wilt weten

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Hmm. ik heb rev1.10 maar die ondersteund dacht ik wel coppermines.. enne als ie 0,2V meer krijgt is dat toch meteen gooed voor het oc'en.. 0,2 gaat nog wel. Met een beetje goede cooler moet ie dat best trekken.

Verwijderd

Heb ook een Asus P2B-S, heb er een
PIII 800Mhz op draaien.

Volgende wijzigingen waren nodig

Bios versie 1012
ASUS slot1 to socket Processor transform Card type S370-DL , hiermee kun je wel voltages regelen.

Verwijderd

search!

sjees :Z
Pagina: 1