Ik ben aan het klooien met mijn HTPC, ik heb een clean install gedaan en
nu wil ik in Mediaportal een mkv afspelen.
Het beeld is perfect er is geluid alleen achtergrond/omgevingsgeluid maar geen stemmen.
Ik heb hier voorheen geen last van gehad.
Ik heb gezocht op tweakers maar geen hits op google komt er een enkele vermelding voor in een forum maar zonder resultaat.
Ik ben ervan overtuigd dat het iets met filters codecs oid te maken heeft maar daar heb ik nog te weinig kaas van gegeten. Ik heb geen codecpacks van k-lite oid geinstalleerd.
wel de volgende uit een pakketje van freecodecs.com
CoreAVC Video Codec 1.8.5.0
- DivX 6.8.4 Codec
- XviD 1.1.3 (27.04.2008)
- CoreAAC Audio Decoder 1.2.0.575 rev.3
- AC3Filter 1.50a
Specs:
Abit AN-M2 HD mobo
amd 5400+ proc
2 gb ram
onboard geforce 7050 video
sound 7.1 onboard
Gebruikte programmatuur:
Mediaportal 0.23
nieuwste deamon tools lite
mijn vraag wie herkend dit?
wie heeft er een oplossing?
als het iets moeilijker ligt, waar kan ik meer info vinden, die jullie verder kan helpen?
Hoe kan ik bijvoorbeeld zien welke codecs daadwerkelijk gebruikt worden als ik iets afspeel? wellicht gebruikt hij een heel andere codec omdat die met freeware rommel is meegekomen oid.
nu wil ik in Mediaportal een mkv afspelen.
Het beeld is perfect er is geluid alleen achtergrond/omgevingsgeluid maar geen stemmen.
Ik heb hier voorheen geen last van gehad.
Ik heb gezocht op tweakers maar geen hits op google komt er een enkele vermelding voor in een forum maar zonder resultaat.
Ik ben ervan overtuigd dat het iets met filters codecs oid te maken heeft maar daar heb ik nog te weinig kaas van gegeten. Ik heb geen codecpacks van k-lite oid geinstalleerd.
wel de volgende uit een pakketje van freecodecs.com
CoreAVC Video Codec 1.8.5.0
- DivX 6.8.4 Codec
- XviD 1.1.3 (27.04.2008)
- CoreAAC Audio Decoder 1.2.0.575 rev.3
- AC3Filter 1.50a
Specs:
Abit AN-M2 HD mobo
amd 5400+ proc
2 gb ram
onboard geforce 7050 video
sound 7.1 onboard
Gebruikte programmatuur:
Mediaportal 0.23
nieuwste deamon tools lite
mijn vraag wie herkend dit?
wie heeft er een oplossing?
als het iets moeilijker ligt, waar kan ik meer info vinden, die jullie verder kan helpen?
Hoe kan ik bijvoorbeeld zien welke codecs daadwerkelijk gebruikt worden als ik iets afspeel? wellicht gebruikt hij een heel andere codec omdat die met freeware rommel is meegekomen oid.