Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

x.264 wel geluid geen stemmen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het klooien met mijn HTPC, ik heb een clean install gedaan en
nu wil ik in Mediaportal een mkv afspelen.
Het beeld is perfect er is geluid alleen achtergrond/omgevingsgeluid maar geen stemmen.

Ik heb hier voorheen geen last van gehad.

Ik heb gezocht op tweakers maar geen hits op google komt er een enkele vermelding voor in een forum maar zonder resultaat.

Ik ben ervan overtuigd dat het iets met filters codecs oid te maken heeft maar daar heb ik nog te weinig kaas van gegeten. Ik heb geen codecpacks van k-lite oid geinstalleerd.
wel de volgende uit een pakketje van freecodecs.com
CoreAVC Video Codec 1.8.5.0
- DivX 6.8.4 Codec
- XviD 1.1.3 (27.04.2008)
- CoreAAC Audio Decoder 1.2.0.575 rev.3
- AC3Filter 1.50a

Specs:
Abit AN-M2 HD mobo
amd 5400+ proc
2 gb ram
onboard geforce 7050 video
sound 7.1 onboard

Gebruikte programmatuur:
Mediaportal 0.23
nieuwste deamon tools lite

mijn vraag wie herkend dit?
wie heeft er een oplossing?
als het iets moeilijker ligt, waar kan ik meer info vinden, die jullie verder kan helpen?
Hoe kan ik bijvoorbeeld zien welke codecs daadwerkelijk gebruikt worden als ik iets afspeel? wellicht gebruikt hij een heel andere codec omdat die met freeware rommel is meegekomen oid.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-11 21:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Het klinkt wel alsof er een 5.1 signaal wordt verstuurd, maar dat je geen 5.1 setup hebt... de stemmen, die normaal gesproken dan door de centerspeaker worden weergegeven (zodat je die bij de monitor/tv vandaan hoort komen) worden dan nu inderdaad niet afgespeeld terwijl de rest van de geluiden wél via de reguliere speakers worden weergegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geluid optisch doorgelinked naar mijn Denon surround versterker met 5.1 boxen.
Een normale dvd speelt hij wel gewoon af.

Oh ja misschien niet geheel onbelangrijk ik draai wndows xp mediacenter edition sp3

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Kijk even met Graphedit, kan je precies zien, wat er gebruikt word.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 21:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je de AC3filter settings opent kun je ook precies zien over welke kanalen er geluid wordt afgespeeld. Zorg sowieso dat je in AC3filter SPDIF passthrough aan hebt staan. :)

Tesla Model Y RWD (2024)